חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

חוזרים לחפור בתיתורה

 

החפירות מתחדשות לתושבים ומתנדבים החל מה-22.4 ועד 7.6

 

עם בוא האביב מתחדשת גם עונת החפירות הארכיאולוגיות בגבעת התיתורה החל מ-22.4 ועד 7.6. החפירות, שהחלו השנה בחודש נובמבר ביוזמת רשות העתיקות ובשיתוף העירייה ופסקו עם בוא החורף, פתוחות לתושבי העיר ומתנדבים, כאשר בני נוער וילדים מתחת לגיל 18 מחויבים בליווי מבוגר. תלמידי בתי הספר בעיר משתתפים גם הם בפרויקט המהווה עבורם מיזם חינוכי החושף בפניהם את עברה המפואר של התיתורה והעיר ומודעות לערכן ההיסטורי של עתיקות ארצנו.  הפרויקט כולל ימי הסברה מעמיקים בבתי הספר וכמובן, יום חפירה בשטח על ידי התלמידים.

החפירות, שנעשו עד כה, הניבו הצלחה מרשימה וגילויים מרהיבים שהתלמידים ומתנדבים מצאו על גבעת התיתורה, כשגולת הכותרת היא חשיפת יסודות של מצודה מהתקופה הרומית הבנויה מבניית גזית מונומנטלית, מצפון וממערב למצודת התיתורה. השתייכותה של המצודה לתקופה הרומית מעידה על יישוב חשוב מאוד, שהתקיים על הגבעה לפני כ-2,000 שנה. זוהי תרומה משמעותית למדע המחפש אחר שרידים קדומים המשתייכים לתקופה כה חשובה בתולדות הארץ. עוד נמצאו בצד זה של המצודה, כלי חרס, מטבעות וכלי זכוכית.

ממזרח למצודת התיתורה, השתתפו תלמידים מ- 22 כיתות ד’ מבתי ספר בעיר, בחפירות אשר התמקדו בארבעה ריבועי חפירה והצליחו למצוא שלל מרתק של כלי חרס רבים ובהם כלי זכוכית, מטבעות עתיקים, תכשיטים וכלי עבודה ממתכת. לדבריו של אברהם טנדלר, מנהל החפירות באתר מטעם רשות העתיקות, ממצאים אלו משתייכים לתקופה הממלוכית מלפני כ-700 שנה.

מרשות העתיקות מדגישים כי יש להגיע לחפירות בנעליים סגורות ומכנס ארוך ויש למלא פרטים בקישור הבא: https://goo.gl/forms/SQt75cqLM8AIQ9Jh2. עוד נמסר כי, השטח ללא חשמל ובאתר שירותים כימיים ומים זורמים לשטיפת ידיים. כמו כן, כלי העבודה יסופקו ע"י רשות העתיקות. תיאום הגעה מראש מול מנהל האתר הארכאולוג אברהם טנדלר 052-9597473 או מול רכזת הפרויקט החינוכי ורד בוסידן 052-2292906.

 7.6-22.4, למעט ימי זיכרון, חגים וחופשות בי"ס, בשעות 14:00-8:00.

 צילום: יצחק מרלמשטיין

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות