חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

אירועי יום השואה בעיר

 

ברחבי הארץ יציינו ביום רביעי 11.4 את ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה. בעיר יתקיימו שני טקסי זיכרון עירוניים על ידי אגף תרבות ואירועים.

 

ברחבי הארץ יציינו ביום רביעי 11.4 את ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה. בעיר יתקיימו שני טקסי זיכרון עירוניים על ידי אגף תרבות ואירועים.

הטקס המרכזי יתקיים בשעה 20:00 באמפי בית הספר עירוני ב’ ע"ש יצחק רבין. את הטקס יערכו, תלמידי תיכון עירוני א’ למדעים ואומנויות, ובמקביל, ייערך טקס לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה, באותה השעה, באמפי של תיכון מכבים רעות - מו"ר, על ידי תלמידי התיכון. הקהל מתבקש להקדים ולהגיע לרחבות הטקסים בשעה 19:45.

 לאחר הטקס, בשעה 21:00 יערוך מרכז הצעירים "יודה" את פרויקט זיכרון בסלון, פרויקט ארצי שבו ניצולי שואה חושפים את סיפוריהם האישיים באווירה אינטימית וקהילתית. פרויקט זה נולד מתוך ההבנה שהזיקה לשואה ושמיעת עדויותיהם של ניצולים הולכת ונחלשת עם השנים ולכן ישנה חשיבות רבה לשמיעת סיפוריהם. השנה יתארח במסגרת הפרויקט משה יעלון, ניצול שואה בן 93 מסלוניקי, יוון. משה יספר את סיפורו המרגש של הישרדותו את מחנה ההמדה והריכוז אושוויץ בירקנאו, צעדת המוות ומחנות מאוטהאוזן, מלק ואבנזה באוסטריה. משה נותר שריד יחיד למשפחתו שנספתה בשואה. לאחר המלחמה, הגיע עם אוניית מעפילים לארץ ולחם במלחמת השחרור. בשנת 2017 זכה משה בעיטור האור והדליק משואה בטקס ב"יד ושם". המפגש יתקיים בשעה 21:00 במרכז הצעירים "יודה" ברחוב עמק האלה מול בניין 26. הכניסה חופשית, אך מותנית ברישום מראש  - 08-9705982 .

 בשעה 21:15 תיערך בהיכל התרבות העירוני, בעמק דותן 49, הקרנה מיוחדת של הסרט "אשתו של שומר גן החיות". הסרט מגולל את סיפורם האמיתי של שני חסידי אומות העולם, יאן ואנטונינה ז’בינסקי מפולין, שהסתירו בגן החיות אותו ניהלו בוורשה כ-300 יהודים, ובכך הצילו את חייהם בזמן השואה. הכניסה לסרט אינה בתשלום אך היא מותנית בהרשמה מראש בהיכל התרבות 08-9737333.

 יום לפני ערב יום השואה ב-10.4, תתקיים ההרצאה "לכל איש יש שם" על סיפורה של אראלה גולדשמיט ז"ל, שהקדישה את חייה בחיפוש אחר שורשיה, שמה וזהותה, אחרי שעלתה כיתומה לארץ ישראל לאחר השואה. ההרצאה תיערך על ידי איילת רייך, שהינה ביתה של אראלה ז"ל. יום שלישי, 10.4 בשעה 9:30 במרכז הרב תחומי ברחוב עמק דותן 49.

 ב-12.4 יתקיים במפג"ש בית שאן לאזרחים ותיקים בשיתוף עם ארגון ארגמן, טקס יום השואה בשעה 18:30. הכניסה חופשית. 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות