חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

המדריך השלם לבחירת מיטה במלון בחו”ל

 

מפנטזים על החופשה מעבר לים אבל מבולבלים בגלל כל המושגים המסובכים של בתי המלון? רוצים לישון כמו מלכים ומוצאים רק מיטת קווין סייז? המאמר הבא בשבילכם

 

לפי מחקר שפורסם בשנת 2014, 80% ממשתמשי האינטרנט בישראל מעדיפים להזמין נופש, טיסות ובתי מלון באמצעות רשת האינטרנט. לשם השוואה, נתונים מ-2016 הראו שרק 45% רוכשים מזון באינטרנט ועוד פחות מזה משתמשים ברשת בשביל להזמין שירותים רפואיים. למעשה, ענף התיירות מהווה כבר כמה שנים ברצף מנוע צמיחה עיקרי של השימוש באינטרנט ואין פלא שיותר ויותר בתי מלון עוברים לזירה המקוונת.

מצד שני, שימוש באינטרנט להזמנת חופשה בחו"ל עלול להפוך לחוויה מתסכלת. בעוד ביצירת קשר עם סוכן נסיעות תמיד אפשר לשאול על הפרטים הקטנים, לבקש הסבר בעברית וכמובן להתלונן אם משהו לא מוצא חן בעינינו, בהזמנה אונליין זה עדיין לא ממש אפשרי. הדברים אפילו הולכים ומסתבכים כאשר נכנסים לאתר של בית מלון בחו"ל ומנסים להבין מי נגד מי במושגים הטכניים שכתובים במקרה הטוב באנגלית.

אחד הדברים החשובים ביותר שצריך לשים לב אליהם כשמזמינים מלון בחו"ל הוא גודל המיטה. לבתי מלון יש הרבה הגדרות שונות למיטות וכל אחת מהן משפיעה באופן ישיר על השאלה כמה נשלם, האם נהיה מרוצים וכמובן איך נישן בלילה. אז רגע לפני שאתם מוסרים פרטי כרטיס אשראי, הנה מה שאתם צריכים לדעת על כל גודל ולמי הוא יתאים.

אחת ולתמיד: האמת מאחורי מידות של מיטות במלונות

המושגים שמתארים מיטות במידות שונות נוצרו בגלל מוסכמות ייצור מודרניות. במקום שכל חברה תשתמש במידות משל עצמה ותקשה על שיתופי פעולה, המוסכמות תקפות בכל רחבי העולם. בנוסף, בענף התיירות מנצלים את מוסכמות הייצור המודרניות כדי ליישר קו ולהקל עלינו. מה שאנחנו צריכים לעשות זה רק לדעת מה המידות של סוגי המיטות הנפוצות.

מלבד מיטת תינוק בגודל של 80X80 ס"מ או מיטת ילדים ברוחב 70-100 ס"מ ואורך של 135 ס"מ בממוצע, המיטה הכי קטנה שתוכלו למצוא בבית מלון היא מיטת יחיד שנקראת גם Twin size. זו סוג של מיטה וחצי ברוחב 100 ס"מ ואורך 190-220 ס"מ. במיטות Twin size וגם בדגמים נוספים שנציג בהמשך, הגדלים התקניים למזרנים מעט שונים בין הארצות ונהוג להתייחס רק לטווח מסוים של אורך ורוחב.

לשם השוואה, מיטות זוגיות נקראות בעגה התיירותית של בתי המלון Full bed. זו מיטה כפולה או בעצם מיטה סטנדרטית, שהרוחב שלה הוא 135-140 ס"מ והאורך 190-220 ס"מ. בשביל לדעת את המידות המדויקות תוכלו להיכנס לאתר האינטרנט של המלון ולפירוט לפי סוגי החדרים.

הנושא של מידות מיטות בבתי מלון הופך להיות מעניין כאשר בודקים מה קורה בסוויטות ובחדרים האקסקלוסיביים. כך למשל מיטה זוגית רחבה נקראת בבתי מלון Queen bed והיא ברוחב של 150-160 ס"מ ואורך של 200-220 ס"מ, בעוד מיטת קליפורניה – שנקראת גם California King או Western King – היא ברוחב של 180 ס"מ ואורכה 210-220 ס"מ. בראש הרשימה ניצבת בגאון מיטת King bed שרוחבה 180-200 ס"מ ואורכה 200-220 ס"מ, כי הרי אין כמו ללכת לאיבוד בין הסדינים.

קווין, קינג או בכלל קליפורניה – מה עדיף?

מיטות גדולות מאפיינות חדרי מלון יקרים ומיטות קטנות נפוצות בדרך כלל בבתי מלון של 2-3 כוכבים בלבד, או במקרים מסוימים בבתי הארחה ואכסניות. המיטה היא בין הנושאים הראשונים שתיירים בודקים כאשר הם בוחרים חדר ולכן בבתי המלון יודעים לנצל את זה. כך למשל יכול להיות שתידרשו לשלם 10%-15% יותר על חדר מסוים רק כי יש בו מיטת King bed, בעוד בחדר אחר עם מרפסת ואבזור מלא תקבלו הנחה בתמורה לכך שתסכימו לישון על מיטת Full bed "רגילה".

גם בנושא של בחירת בית מלון לפי מידות יש הרבה משמעות לסדר העדיפויות שלכם. אם הסיבה שבגללה יצאתם לחופש היא כדי לישון על מיטה גדולה ומפנקת, אין סיבה להתפשר על זה. אפשר למצוא גם חדרי מלון מעולים עם מיטות Western King במחירים נגישים ושווים לכל כיס. הסוד הוא לצרף את גודל המיטה למערכת השיקולים ולא להתפתות למחיר הכי נמוך באתרי השוואת מחירים באינטרנט. צריך לבדוק לא רק כמה עולה החדר אלא מה רמת האבזור בו, באיזה סוג של מיטה מדובר והאם ניתן לשנות רק את גודל המיטה בשביל לחסוך בהוצאות.

מנגד, בטיול משפחתי עם ילדים ככל הנראה לא תספיקו בכלל ליהנות ממיטה גדולה – אז עדיף להשקיע בדברים אחרים. באותה מידה, מיותר לציין שבני זוג בירח דבש רומנטי מעדיפים חדרים עם מיטות King bed בעוד קבוצות חברים יסכימו לשלם קצת יותר רק בשביל שכל אחד יקבל מיטה נפרדת. בשורה התחתונה, המיטה היא כמובן עניין חשוב אך לא החשוב ביותר. קבעו את סדר העדיפויות שעולה בקנה אחד עם התקציב שלכם וכך תיהנו מכל העולמות.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות