חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

אלבז: לבחון את מכרזי המשכ”ל / מכתב למערכת

 

אבי אלבז: ” לאור האמור לעיל, אני חוזר ומבקש להעביר אליי את מכרזי הליסינג של המשכ”ל, ואת החוזים של המשכ”ל מול חברות הליסינג”

 

בתאריך 09/11/2017 פניתי במייל אל מנכ"ל העירייה מר יורם כרמון, וביקשתי עפ"י סעיף 140 א’ לפקודת העיריות לעיין בספרי העירייה, בכל המסמכים, בהתכתבויות, במכרזים, בחוזים, בהסכמים, בסיכומי דיונים, בתכניות, בסיכומי פגישות, בפרוטוקולים, בהצעות מחיר, בדוחו"ת, בהוצאות כספיות, בהעתקי חשבוניות של הספקים, בתשלומים לספקים ומנהלים/עובדים, בהכנסות זקופות לשווי מס על רכבי ליסינג בשכר של מנהלים/עובדים, וכל מסמך אחר המתייחסים להוצאות העירייה והמנהלים (ללא פירוט של שמות) עבור כל רכבי הליסינג שהעירייה שכרה

מ- 01.01.2014 עד 30.06.2017 (כל שנה בנפרד).

 בתאריך 14/11/2017 שלחתי את המייל שוב אל מר כרמון לאחר שנמסר לי שהמייל הראשון לא הגיע אליו או אל גב’ אהובה האוזר.

 בתאריך 22/11/2017 מר כרמון שלח אליי במייל טבלת XL + נספח א’ - תנאי התקשרות סטנדרטית של חברות ליסינג (מצ"ב). מר כרמון מסר לי שהמחירים נקבעו במכרז של המשכ"ל, עבור הרשויות המקומיות.

בטבלה שמר כרמון שלח אליי רשומים 52 כלי רכב, אך עפ"י ספר התקציב לשנת 2017 רשומים 79 כלי רכב ובספר התקציב לשנת 2018 רשומים 83 כלי רכב.

במקביל, פניתי וקיבלתי הצעות מחיר מ- 2 חברות ליסינג (אחת בכתב ואחת בע"פ), במחירים נמוכים יותר ממחירי הליסינג של המשכ"ל (מסיבות ברורות לא אציג את מחירי ההצעות).

לעניות דעתי מחירי הליסינג של המשכ"ל היו צריכים להיות נמוכים משמעותית ממחירי השוק, ובוודאי מהמחירים בטבלה שמר כרמון שלח, בהתחשב ליתרון לגודל (מאות או אלפי כלי רכב).

הנתונים בעמודות L, M, N, O שהוספתי לטבלה, מופיעים בספרי התקציב לשנים 2017 ו- 2018, והמספרים כוללים גם את עלויות הדלק לכל רכב.

 עפ"י הטבלה שמר כרמון שלח אליי, עלות הליסינג (ללא הוצאות דלק) לשנת 2017 לכלי הרכב ברשימה המקורית (52 כלי רכב), היא בסכום של 2,267,580 ₪.

עפ"י התקציב לשנת 2017, עלות הליסינג השנתי + הוצאות דלק לכלי הרכב בעמודות M, N, O שהוספתי לטבלה, היא בסכום של 5,531,000 ₪.

עלות הליסינג + דלק ל- 83 כלי רכב, עפ"י תקציב 2018 הוא בסכום של 5,995,000 ₪.

הצגה מפורטת לכל סעיף של הביצוע השנתי בפועל בכל שנה שהסתיימה, הייתה מאפשרת לדעת מה היו הוצאות הליסינג + הוצאות דלק בפועל בכל שנה שהסתיימה.

בנוסף לאמור לעיל, ביקשתי פעמים אחדות לעיין במכרזי הליסינג של המשכ"ל, ובחוזים של המשכ"ל מול חברות הליסינג, אך עד היום לא זכיתי לעיין במסמכים אלו.

 בסוף נובמבר 2017, פניתי שוב אל מר כרמון בכדי לקבל מסמכים נוספים, ולפני ימים אחדים קיבלתי מסמכים נוספים ובהם נתונים על עלות הליסינג לחודש ספטמבר 2017 עבור 49 כלי רכב, לכל רכב בנפרד (מצ"ב דוגמה), ועלות הדלק הכוללת לחודש אוקטובר 2017 עבור 79 כלי רכב לכל רכב בנפרד (מצ"ב דוגמה).

עפ"י נתוני צריכת הדלק, שיאן חודש אוקטובר 2017 בצריכת דלק הוא כנראה ’כבוד’ XXX, שנסע 4,689 ק"מ בחודש אחד, בעלות דלק של 3,335 ₪.

כנראה שענייני הקודש מחייבים נסיעות רבות.

 בשיחה עם רם סידיס, התברר שבכל פעם שהעירייה מבקשת לשכור כלי רכב נוספים בליסינג, היא צריכה לפנות אל 3 חברות הליסינג שזכו במכרז המשכ"ל באותה שנה (המכרז מתקיים בכל שנה), בכדי לקבל מהן הצעות מחיר עבור כלי הרכב הנדרשים.

 אני תוהה לדעת, מדוע תושבי העיר צריכים לממן מכספם עלות ליסינג ודלק של רכבי ליסינג בסכום של כ- 5.5 מיליון ₪ ? ארגון עסקי פרטי שיש לו רווחים מעסקים פרטיים, יכול להרשות לעצמו לממן ליסינג למנהלי החברה. לא כך הדבר כאשר מדובר בארגון ציבורי שהכנסותיו הן מכספי הציבור !

 כידוע לך, תושבי העיר כבר משלמים בכל שנה כ- 9 מיליון ₪ עבור אגרת שמירה, שבין היתר מממנת גם את כלי הרכב של האבטחה, שיטור עירוני וכו’, ותושבי העיר אינם צריכים לממן את עלויות הליסינג והדלק, מעבר לתשלום עבור אגרת השמירה (שגם היא בעייתית).

 כמו"כ, לא ברור מדוע לכל רכב נוסף שרוצים להזמין נדרשות בכל פעם הצעות חדשות, ואם כך, אז מה המהות של קביעת מחירי מכרז בכל שנה ?

מדוע העירייה צריכה את מכרזי המשכ"ל ולא מבצעת מכרזים באופן עצמאי וישירות מול חברות הליסינג בכדי לקבל את מחירי הליסינג הטובים ביותר ?

 עפ"י חוו"ד מקצועית של יועץ מומחה בנושא ליסינג רכב, פנייה ישירה של רשות מקומית עם צי רכב גדול של כ- 80 כלי רכב למכרז מול חב’ ליסינג, תזכה להצעות נמוכות מאלה של מכרז משכ"ל שגוזר עמלה של כ- 4.5% עד 5.5%, בנוסף לעלות הליסינג.

שכר הטרחה של המשכ"ל מייקר משמעותית את עלות הליסינג לתקופה של 3 שנים לכל רכב.

הערכת המומחה היא שעירייה שברשותה צי רכב של כ- 80 כלי רכב, תשלם עוד כ- 300,000 ₪ תוספת על מחירי הליסינג של המשכ"ל.

 לאור האמור לעיל, אני חוזר ומבקש להעביר אליי את מכרזי הליסינג של המשכ"ל, ואת החוזים של המשכ"ל מול חברות הליסינג.

 לסיום, לאור תפקידך כראש העיר ובמקביל גם כיו"ר מרכז השילטון המקומי, ויו"ר המשכ"ל, אבקש לבחון האם קיים ניגוד עניינים בין האינטרס של העירייה לחסוך בכספי הציבור, לבין העברת עסקאות של מכרזים שונים מהעירייה לטיפול המשכ"ל תמורת שכר טירחה בגובה שלכ- 4-5%, שמן הסתם מייקר את עלויות העירייה בכל מכרז, ובהנחה שניתן להשיג מחירים נמוכים יותר במכרזים ישירים, כפי שנעשה בפעילויות רבות של העירייה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות