חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

נחנך מרכז המסחר המקוון במודיעין

 

 חברת דואר ישראל השיקה אתמול ג’ את מרכז הסחר המקוון במודיעין. זהו מרכז המיון הארצי לחבילות של דואר ישראל הפרוש על פני כ-18 דונם באזור התעשיה במודיעין,

 

 חברת דואר ישראל השיקה אתמול (ג’) את מרכז הסחר המקוון במודיעין. זהו מרכז המיון הארצי לחבילות של דואר ישראל הפרוש על פני כ-18 דונם באזור התעשיה במודיעין, וערוך לקלוט ולמיין מעל 100 מיליון חבילות בשנה. היקף ההשקעה במקום מוערך בכ-100 מיליון שקל עד 2020, כולל שכירות הנכס, ההשקעה בציוד ובטכנולוגיה במקום. מרכז הסחר המקוון של דואר ישראל הוא אחד המתקדמים בתחומו בעולם, וערוך לטפל בעשרות אלפי פריטים בשעה, ויחליף את שיטת המיון שהתבצעה ברובה באופן ידני. במרכז המיון המקוון עובדים כ-250 עובדים.

 מדובר בפרויקט הדגל של דואר ישראל, אשר בבנייתו הוטמעו יכולות חדשניות של קטלוג ופענוח חבילות, שיקצרו משמעותית את משך מסירת החבילות המוזמנות מחו"ל, משלב נחיתתן בישראל ועד הגעתן ללקוחות. במקום הותקנה בימים אלה מערכת לקריאת פריטים OCR)), המספקת פתרון היקפי לסריקה וקריאת מאות אלפי החבילות העוברות במקום מדי יום. מערכת המידע החדשה כוללת יכולות פענוח של המידע  הקיים על החבילה. פענוח המידע מבוצע לאחר צילום פני החבילה ונותן זיהוי של כתובת היעד ומספר הטלפון של הנמען.

נתונים אלו משמשים את הדואר לשיפור תהליך ניתוב מסירת החבילות ויכולות מעקב מתקדמות. הפרויקט מבוסס על מוצרים בינלאומיים בתחום, בהם נעשה שימוש בטכנולוגית OCR, בשילוב מידע ולוגיקה הקיימת לגבי כתובות ומיקודים בישראל. המערכת תאפשר שיפור משמעותי בקריאת החבילות במרכז הסחר המקוון ותקטין משמעותית טעויות אפשריות. המערכת הותאמה ופותחה על ידי חברת מלם תימ בשיתוף TIS, הפרויקט נוהל ומופעל על ידי אגף מערכות מידע בדואר.

 שר התקשורת, ח"כ איוב קרא אמר היום: "דואר ישראל הוא תשתית לאומית וגורם משמעותי בהורדת יוקר המחיה. הדואר הוא אחד הגופים המשמעותיים במדינת ישראל שמספק שירות אוניברסלי ונוגע ב-8 מיליון תושבים, מדן ועד אילת. החברה עברה בשנתיים האחרונות מהפכה עצומה בכל מה שקשור בשיפור השירות ללקוח. מחברה שקפאה על שמריה במשך עשור, לחברה שמציגה שיפור בתוצאות העסקיות, צמיחה בכל מדדי השירות וגם קידמה טכנולוגית בתחום העברת החבילות לציבור".

"הפעולות שננקטו על ידי הנהלת החברה נגעו במספר תחומים ונועדו לספק מענה לגידול העצום בהזמנות של חבילות מחוץ לארץ. ביחס לגודל האוכלוסיה, ישראל היא מעצמת קניות באינטרנט, וחובתה של ממשלת ישראל להוריד את יוקר המחיה ולאפשר ליותר לקוחות מהשכבות החלשות לקנות בזול מוצרים. חברת דואר ישראל היא החברה הממשלתית שביצעה את קפיצת המדרגה המשמעותית ביותר, גם אם הדרך עדיין ארוכה. אנו נתמוך בחברה על מנת שהיא תמשיך ביישום תוכנית הרפורמה לרווחת תושבי מדינת ישראל".

"חוד החנית בשיפור  השירות לאזרח הוא פתיחת מרכז הסחר המקוון של דואר ישראל שאנו משיקים היום. מרכז זה הוא מהמתקדמים בעולם בתחום העברת החבילות, ויקצר משמעותית את זמני הגעת החבילות ללקוחות, כך שיגיעו ליחידות הדואר תוך 48 שעות ממועד נחיתתן. אני מאחל הצלחה לחברת הדואר ומתחייב לתמוך בחברה, על מנת שתמשיך לשפר ולהשתפר גם בשנים הקרובות לטובת הציבור". אמר השר קרא.

 חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל, אמר היום: "הקמת מרכז הסחר המקוון לצד המשך פתיחת מרכזי מסירת חבילות, יאפשרו לנו לממש את האסטרטגיה העסקית של החברה, לקצר את זמני המסירה וההמתנה לחבילות, לשפר את השירות ולהשלים את הרפורמה בחברה. בנוסף לתחום הסחר המקוון, בשנים הקרובות, אנחנו נפעל ביתר שאת לפתח מנועי צמיחה נוספים לחברה כגון תחום השירותים הפיננסיים באמצעות בנק הדואר ושירותים לוגיסטיים שונים. אני מאמין כי הפרטה של החברה, בהתאם לתכנית הרפורמה, עשויה לסייע מאוד לצמיחה וההתרחבות של החברה כגורם עסקי מוביל במדינת ישראל ואנו נבצע את המהלכים הנדרשים כדי לקדם זאת".

 מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין: "אחד האתגרים המרכזיים שלי ושל הנהלת החברה בשנתיים האחרונות היה להחזיר את אמון הציבור בדואר ישראל ולפתח את מנועי הצמיחה של החברה. הסחר המקוון הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים שלנו, אשר יפצה בעתיד על הירידה בתחום המכתבים. בתוך עשור ירדה כמות דברי הדואר לנפש ב-54%. אם בשנת 2006 קיבל כל תושב בישראל 112 מכתבים בממוצע בשנה, הרי שב-2016 קיבל בממוצע 52 מכתבים בשנה. דואר ישראל הוא גוף הריטייל הגדול בישראל כיום עם מעל 1,000 נקודות מסירה, מה שאומר פוטנציאל עסקי רב. אנו רואים שיותר ויותר לקוחות פרטיים ועסקים חזרו לעבוד איתנו ויותר מזה אף הרחיבו את פעילותם איתנו".

 חברת דואר ישראל מרחיבה את מערך המסירה:

"בימים אלו הרחבנו את מערך השליחים של דואר ישראל שהוא הגדול במדינה, ומאפשר שליחות עד 3 ימי עסקים.

בנוסף הרחבנו יחד עם חברתgett  את מערך השליחויות, ואנו מציעים קבלת חבילה עד הבית תוך חצי שעה בתל אביב ויפו, בחולון, ראשון לציון, בת ים, רמת גן, גבעתיים, הרצליה, פתח תקווה, רמת השרון, אזור ובני ברק. מאז השקנו את השירות המשותף בינואר, אנו רואים אלפי משתמשים בשירות, וקצב המצטרפים הולך וגדל מדי חודש.

 השנה חתמנו על הסכמים עם חברות בינלאומיות כמו strawberrynet.com, ביצענו שני מבצעים עם עלי אקספרס לקיצור משך הגעת החבילות לישראל, העמקנו את פעילותנו עם חברתNEXT  הבריטית, רשת TARGET האמריקנית החלה להעביר דרכנו חבילות לאחרונה ועוד. 

 אנו נמצאים בימים אלה במגעים עם חברת "פז" לשימוש בתשתית הלוקרים שלהם. במסגרת זו נפתח אלפי לוקרים בתחילת 2018 בכ-100 תחנות דלק של "פז". כך יוכלו הלקוחות לאסוף את החבילות בשעות שנוחות להם ועל הדרך, כשהם נכנסים לתחנת הדלק הסמוכה לביתם. 

 "השנה", אמר גולדשטיין, "נחלק כ-60 מיליון חבילות כאשר הקצב רק הולך וגדל משנה לשנה ויגיע לכ-100 מיליון חבילות בשנת 2020. אנו תומכים בהעלאת תקרת הפטור ממע"מ ל-200 דולר והעלאת תקרת הפטור תאפשר הזמנת יותר חבילות ותוריד חסמים רבים גם בקרב אוכלוסיות חלשות. דואר ישראל תורם להורדת יוקר המחיה כאשר ההערכה שלנו שהעלאת תקרת הפטור ממע"מ תגרום לגידול משמעותי בהזמנת חבילות ותגיע ל-300 מיליון חבילות בשנת 2025".  

 על שדרוג התהליך בבית המיון

עד כה הפריט היה נוחת בנתב"ג, שם עבר למיון ראשוני ביחידת המיון של דואר ישראל בנתב"ג, משם עבר למיון באחד מבתי המיון של דואר ישראל בתל אביב, בירושלים או בחיפה, לאחר מכן הפריט היה נשלח לבית הדואר בעיר של הנמען, ושם היה ממוין לפי יחידת המסירה ללקוח (סניף, סוכנות, מרכז מסירה, דואר נע וכו). כך עמד משך מסירת הפריט מרגע נחיתתו בארץ על 7-5 ימים בממוצע.

 בתהליך החדש הפריט נוחת בנתב"ג ומגיע ישירות במכולה למרכז המיון החדש. שם הוא עובר תהליך שיקוף ביטחוני, מכס, צילום מדבקת הפריט ופיענוח נתוני הנמען ותכולת הפריט. לאחר מכן מאותרים פרטי הנמען על פי נתונים מוקדמים, המגיעים בצורה ממוכנת מאתרי הסחר הגדולים בעולם, ומופקת מדבקת מיון ליחידה הסופית אליה יגיע הלקוח. אז נשלח הפריט ליחידה הסופית והלקוח יקבל מסרון או הודעה כתובה על הגעת הפריט. תהליך זה מקצר את משך מסירת הפריט ל-48 שעות בממוצע משלב הנחיתה.

שר התקשורת, ח”כ איוב קרא: ”דואר ישראל הוא תשתית לאומית וגורם משמעותי בהורדת יוקר המחיה. ממשלת ישראל תעניק את כל התמיכה האפשרית לשיפור שירותי הדואר והחבילות לרווחת תושבי מדינת ישראל”.

חזי צאיג, יו"ר דואר ישראל: "דואר ישראל עלה על פסי צמיחה ואנו ממשיכים בישום הרפורמה. נמשיך למקד את החברה ברמה העסקית ונשיק שירותים ומוצרים חדשניים שישתלבו עם צרכי הלקוחות".

דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל: "בזכות הקמת מרכז הסחר המקוון יגיעו החבילות לנקודות החלוקה תוך 48 שעות מנחיתתן"; "העלאת תקרת הפטור מע"מ תגדיל את קצב ההזמנות ל-300 מיליון חבילות בשנת 2025"

מרכז  הסחר המקוון לחבילות ערוך לקלוט ולמיין מעל 100 מיליון חבילות בשנה בזכות מערכת טכנולוגית חדשנית שהותקנה במקום


קרדיט צלם - שמעון מלול "מבעד לעדשה"

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות