חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

נמשכות הפגנות המחאה נגד השחיתות 

 

בהפגנה האחרונה השתתפו כ-150 מפגינים ומפגינות ובהם: ח”כ איילת נחמיאס-ורבין, ח”כ קסניה סבטלובה ופעילים חברתיים רבים. במוצ”ש הקרוב, 5.8, מתקיימת הפגנה נוספת בשעה 20:30

 

המחאה הציבורית נגד השחיתות השלטונית נמשכת, כאשר בצומת שילת ממשיכות להתקיים הפגנות מחאה מדי מוצ"ש. במוצ"ש האחרון השתתפו כ-150 איש, ובהם אישי ציבור מקומיים וחברות כנסת בהפגנת המחאה שנערכה בצומת הכניסה לעיר תחת הכותרת "מודיעין נגד השחיתות השלטונית". במוצ"ש הקרוב, 5.8, בשעה 20:30, תתקיים הפגנה נוספת בצומת הכניסה לעיר – בהשתתפות חברי כנסת ואישי ציבור נוספים.

המשתתפים בהפגנה במוצ"ש האחרון הניפו שלטים – חלקם נכתבו בכתב יד וחלקם הודפסו – ועליהם משפטים כמו: "המדינה צוללת לתהום", ""עצוב לראות מדינה צוללת", "מושחת נמאסת, לך הביתה", "עצמאות משחיתות", "הון שלטון, עולם תחתון", "שומרים על הדמוקרטיה" ועוד. בין המפגינים היו תושבי ותושבות העיר ובהם: פעילים רבים של סניף העבודה המקומי, פעילי מפלגת מרצ בעיר, פעילי המחאה נגד מתווה הגז וגם כמה פעילי ליכוד. בכך הצטרפה גם מודיעין, שבתקופת המחאה החברתית הוקם בכניסה לעיר מאהל מחאה נגד יוקר המחיה, למוקדי ההפגנות הנוספות המתקיימות ברחבי הארץ זה השבוע ה-35 ברציפות.

הפגנת המחאה במודיעין אורגנה על ידי לין דרור וגילעד ביהרי, מהפעילים הבולטים של המחאה החברתית במודיעין בקיץ 2011, ועל ידי אלון מרכוס, יהורם גלילי ומיכאל זץ – פעילי סניף העבודה במודיעין. בהפגנה נשאו דברים חברות הכנסת איילת נחמיאס-ורבין וקסניה סבטלובה, חבר המועצה אבי אלבז, גילעד ביהרי, לין דרור, מיכאל זץ, יהורם גלילי ותושבים מהעיר.

בתחילת ההפגנה הקריא יהורם גלילי את השיר שכתב "יהלומי החיים" אותו הקדיש לזכרה של הנערה אמילי אמבר שנפטרה בסוף השבוע האחרון לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. מיכאל זץ, ממארגני ההפגנה, אמר "שחיתות זו לא גזירת גורל ואנו אומרים היום: ’די לשחיתות, כן לדמוקרטיה’. בהפגנה הוקרנו סרטוני וידיאו משנת 2006 שבהם מצהיר בנימין נתניהו, אז כיו"ר האופוזיציה, כי "ראש ממשלה ששוקע עד הצוואר בחקירות, אין לו מנדט מוסרי וציבורי. הוא יכריע על בסיס ההישרדות הפוליטית שלו ולא על בסיס האינטרס הלאומי". בסיום ההפגנה הצטרפו כל המפגינים והמפגינות להמנון "התקווה" והניפו דגלי ישראל רבים.

ח"כ איילת נחמיאס ורבין אמרה בהפגנה: "אמרתי לבתי הקטנה שאני הולכת להפגין נגד השחיתות, ואז היא שאלה אותי: ’אמא, מה זאת שחיתות?’. מצאתי את עצמי מסבירה לילדה בת שש ששחיתות זה שמישהו מקבל משהו שלא מגיע לו ושלא כחוק, שהוא מעדיף אי סדרים על סדר, וחושב שלהיות ישראלי ולהיות ציוני ולהבטיח לכאורה את הביטחון שלנו זה לעשות ברדק בתהליכי קבלת ההחלטות על מנת שמקורבים שלו יקבלו כסף. וישנו ניצול המעמד כמובן".  

ח"כ קסניה סבטלובה אמרה בהפגנה: "אני תושבת מודיעין וגאה בכל מי שהגיע להפגנה. הסירחון שעולה מרחוב בלפור כל כך עמוק עד שאי אפשר שלא להרגיש אותו כשנוסעים ליד המקום הזה. אנחנו צריכים להתאגד כולנו כי הדבר הזה מונע מהדור הצעיר תקווה שאפשר להתקדם ולהתפתח במדינה שלנו – אם אתה לא מקורב לשלטון או למשפחה ספציפית. הפכו את המילה ’שמאלני’ לכינוי גנאי, אז לאן הגענו? אנחנו צריכים להפגין בכל שבת עד שהשחיתות הזאת לא תיפסק והמושחתים האלה ילכו הביתה".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות