יום ראשון, כ"ט תמוז, ה'תשע"ז - 23.7.2017
 
 
היכל התרבות
הצעה שאי אפשר לסרב 2
 

רוכבים על אופניים חשמליים בניגוד לחוק?

ארז קיטה, מנכ”ל עמותת אור ירוק: ”כדי לעבור את החופש בשלום, משרד התחבורה חייב להגביר את ההסברה והמודעות להעלאת גיל הרכיבה ל-16 ולהדגיש את הסכנות שכרוכות ברכיבה על כלי חשמלי בין כלי הרכב בכביש 

 | 02/07/2017
אופניים חשמליים (צילום: עיריית מודיעין)

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כדי לעבור את החופש בשלום, משרד התחבורה חייב להגביר את ההסברה והמודעות להעלאת גיל הרכיבה ל-16 ולהדגיש את הסכנות שכרוכות ברכיבה על כלי חשמלי בין כלי הרכב בכביש. בנוסף, הרשויות המקומיות צריכות להפעיל את סמכויות האכיפה שלהן כנגד הרוכבים בניגוד לחוק בכדי למנוע מהם לבצע עבירות תנועה"

בשבוע שעבר יצאו בני הנוער לחופש הגדול, לחודשיים ללא מסגרת מסודרת, חודשיים בהם הם ישהו שעות רבות מחוץ לבית, לעתים עד השעות הקטנות של הלילה. רבים מבני הנוער האלה מתניידים באמצעות אופניים חשמליים, למרות שכלל אינם יודעים את חוקי התנועה שחלים עליהם וכתוצאה הם עלולים לסכן גם את עצמם וגם את יתר משתמשי הדרך.

לאחרונה יצאו מתנדבי עמותת אור ירוק ביניהם חברי קבוצות הנוער לכבוד שניאור חשין ומתנדבים נוספים, לבחון האם רוכבי האופניים החשמליים בישראל רוכבים עושים זאת בניגוד לחוק. המתנדבים ערכו את התצפיות ב- 127 רשויות ונצפו במהלכן למעלה מ- 4,000 רוכבים. הפרמטרים שנבדקו: האם הרוכבים חבשו קסדה, האם הרוכבים רכבו על המדרכה בניגוד לחוק, האם הרוכבים חצו את הכביש במעבר החציה ברכיבה ולא בהליכה בניגוד לחוק והאם הרוכבים צייתו לרמזורים ולתמרורים.

בין המקומות בהם נעשתה התצפית גם מודיעין-מכבים-רעות ומטה בנימין, ואלו תוצאות הבדיקה:

  1. מודיעין-מכבים-רעות:
  • 38% מהרוכבים לא חבשו קסדה
  • 45% מהרוכבים רכבו על המדרכה
  • 50% מהרוכבים שחצו מעבר חצייה עשו זאת ברכיבה ולא בהליכה
  • 44% מהרוכבים לא צייתו לתמרורים ורמזורים
  1. מטה בנימין:
  • 60% מהרוכבים לא חבשו קסדה
  • 70% מהרוכבים רכבו על המדרכה
  • 30% מהרוכבים שחצו מעבר חצייה עשו זאת ברכיבה ולא בהליכה
  • 30% מהרוכבים לא צייתו לתמרורים ורמזורים

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כדי לעבור את החופש בשלום, משרד התחבורה חייב להגביר את ההסברה והמודעות להעלאת גיל הרכיבה ל-16 ולהדגיש את הסכנות שכרוכות ברכיבה על כלי חשמלי בין כלי הרכב בכביש. בנוסף הרשויות המקומיות צריכות להפעיל את סמכויות האכיפה שלהן כנגד הרוכבים בניגוד לחוק בכדי למנוע מהם לבצע עבירות תנועה.  במקביל יש צורך להיערך לעלייה במספר האופניים החשמליים ברחובות ולבלול עבור הרוכבים שבילי רכיבה רציפים ובטוחים שיפרידו אותם גם מכלי הרכב האחרים בכביש וגם מהולכי הרגל".

מנתונים חדשים של מכון גרטנר, המרכז הלאומי לחקר טראומה ורפואה דחופה, עולה כי בכל שלושה ימים בממוצע אושפז ילד מתחת לגיל 14 בבית חולים לאחר שהיה מעורב בתאונת אופניים חשמליים או קורקינט ממונע בשנת 2016. מהנתונים עולה כי 108 ילדים אושפזו בשנה החולפת בבתי החולים, כאשר מדובר בעליה של כ-10% בהשוואה לנתוני שנת 2015 שבמהלכה אושפזו 99 ילדים, לאחר שהיו מעורבים בתאונת אופניים חשמליים או קורקינט ממונע.

לפרטים נוספים: יסמין לאוי קליסקי, ע. דובר עמותת אור ירוק, 09-7776161, 050-4488349

 
 
 

 

 

 

 

 

אינדקס חוצות לעסקים
חפש    פרסם