חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

אבטחת ישובים מבודדים

 

מדינת ישראל היא אומנם מדינה קטנה אשר מרבית היישובים שלה מרוכזים במטרופוליטניים גדולים וקטנים וכן באשכולי ישובים אשר נמצאים במרחק נסיעה קצר זה מזה, אך ישראל איננה שונה ממדינות אחרות במובן הזה, שגם המפה שלה כוללת לא מעט יישובים מבודדים.

 

מדינת ישראל היא אומנם מדינה קטנה אשר מרבית היישובים שלה מרוכזים במטרופוליטניים גדולים וקטנים וכן באשכולי ישובים אשר נמצאים במרחק נסיעה קצר זה מזה, אך ישראל איננה שונה ממדינות אחרות במובן הזה, שגם המפה שלה כוללת לא מעט יישובים מבודדים.

מדובר ביישובים אשר נמצאים בעיקר בדרום הארץ, בצפון וכן ביהודה ושומרון. יישובים אלו, הוקמו באופן מבודד מיישובים אחרים מסיבות שונות, בין אם בשביל לקבוע עובדות בשטח מבחינת התיישבותית ובין אם מתוך צרכים חברתיים, ביטחוניים ואפילו כלכליים. מה שבטוח הוא, שכל אותם יושבים אשר נחשבים מבודדים, גרים בהם אנשים, אזרחי מדינת ישראל, אשר צריכים לקבל רמת שירותים דומה לזו שמקבלים בישובים אחרים, בפרט בכל הקשור לאבטחה, כך גם המבנים והעסקים השונים שנכללים בתוכם.

אבטחת ישובים מבודדים היא עניין מעט יותר מורכב מאבטחת ישובים רגילים, יש שני הסברים לכך, ראשית, ישוב מבודד, בדרך כלל, לא כולל כוח שיטור, בוודאי לא כוח שיטור גדול כמו בעיר או יישוב בינוני. מה שאומר שאם חס וחלילה קורה משהו, אי אפשר לחכות ששוטרים יגיעו או להסתמך על זה שהמשטרה תהיה נוכחת במקום. שנית, המרחקים בין יישובים מבודדים, יכולים להיות מאוד גדולים, אז גם אם ביישוב קרוב יש כוח שיטור, עדיין מדובר על זמן יקר שאסור לבזבז. לכן בישובים מבודדים, נהוג, בדרך כלל שלא להסתמך על כוח שכזה.

כיצד מאבטחים ישוב מבודד?

אבטחת ישובים מבודדים, מתבצעת באמצעות שורה של צעדים וכלים. דבר ראשון הוא גידור ושערים. אנחנו יכולים למצוא לא מעט ישובים שמגודרים בגדרות שלא ניתן לחצות אותן ואם מנסים לעבור אותן, הרי שהן מצפצפות. מלבד הגדרות, הרי שנהוג להתקין בכניסה ליישוב שער, לעיתים עם שומר ולעיתים מדובר אך ורק בשער חשמלי שנפתח על ידי התושבים בלבד. כך לא כל אחד יכול להיכנס לפי רצונו.

דבר שני שנהוג לעשות הוא, שילוב של מצלמות בשטח היישוב וסביבו, כך ניתן לעקוב אחרי כל תנועה שמתרחשת באזור. חשוב לומר, בשביל שזה יהיה אפקטיבי, רצוי מאוד שיהיה גורם ספציפי אשר יעקוב אחרי המצלמות ויראה מה מתרחש מסביב ליישוב.

דבר שלישי זה כוח אבטחה. בישובים מסוימים מדובר בכוח אבטחה צבאי, אך בישובים רבים, נהוג להציב שומר של חברה פרטית אשר מונע כניסה של אנשים זרים ולא מוכרים. כוח זה אמור להתריע על פני מצבים בעייתיים ולקרוא למשטרה או לצבא במידה ויש צורך.

אבטחת ישובים מבודדים היא לא דבר לא זול, מן הסתם. אך לעיתים אין ברירה אלא לקיים אותו, ולכן חשוב מאד לעבוד עם חברה מקצועית ומנוסה בתחום שיודעת כיצד לאבטח ישוב גדול, ישוב שיש בו עשרות או מאות תושבים ומתפרס על שטח לא קטן שיכולים להיות בו לא מעט אזורים מועדים לסכנה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות