חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

קובעים סדר יום חופשי לטובת תושבי העיר / מכתב למערכת

 

מאז עברתי לפני כשנתיים לאופוזיציה ועד היום, עמדתי לבד מול קואליציה אוטומטית שהעבירה החלטות בנושאים שהיו בחלקן לטובת הציבור הדתי על חשבון הציבור החופשי בעיר

 

  1. קובעים סדר יום חופשי לטובת תושבי העיר –

כאשר נבחרתי למועצת העיר ב- 2013, העדפתי להצטרף לקואליציה, בהנחה שההשפעה שלנו על סדר יום חופשי בקואליציה תהיה רבה יותר מאשר באופוזיציה.

לאחר שנה פלוס בקואליציה, שבה ראש העיר טירפד כל יוזמה שלי לטובת תושבי העיר, הגעתי למסקנה שאוכל לפעול בחופשיות וביעילות רבה יותר כחבר מועצה באופוזיציה, וכך עשיתי.

מאז עברתי לפני כשנתיים לאופוזיציה ועד היום, עמדתי לבד מול קואליציה אוטומטית שהעבירה החלטות בנושאים שהיו בחלקן לטובת הציבור הדתי על חשבון הציבור החופשי בעיר, ובעיקר הקצאות של מגרשים להקמת בתי כנסת, במקום שהעירייה תקים על המגרשים מרכזי תרבות קהילתיים עבור כלל הציבור, כולל הציבור הדתי.

יחד עם זאת, הצלחתי להשפיע על קביעת סדר היום בעיר בכמה תחומים בשנתיים שחלפו וגם השבוע, ואתן דוגמאות אחדות:

1.1.          תכנית המיתאר לשנת 2035 - בהמשך למכתבים אחדים שכתבתי בנושא אל ראש העיר, תכנית המיתאר לשלב ב’ של העיר (בעוד כ- 20 שנים) עודכנה, כך שהעיר תגיע למכסימום 150,000 תושבים, במקום 250,000 תושבים שתוכננו במקור.

1.2.          הגבעות הירוקות - בהמשך למכתבים אחדים שכתב??י בנושא אל ראש העיר, התקבלה החלטה שלא לבנות שכונה חדשה על הגבעות הירוקות שיישארו ירוקות לעוד שנים רבות.

זאת בנוסף לכך שאחרי שנים של התעלמות מצד ראש העיר מהארגונים הירוקים (נציגי הגנת הטבע, תושבים משפיעים) שאותם הוא כינה "מחבקי עצים", לפתע ראש העיר התחיל "לחייך" אליהם ולהכיר בחשיבות פעילותם לשמירה על ערכי הטבע של העיר.

קיימת עדיין אופציה לשלב ג’ של בניה בגבעות הדרומיות בעוד כמה עשרות שנים, ואנו ניאבק לקבלת החלטה סופית לבטל לתמיד כל תכנית בניה בגבעות הדרומיות.

1.3.          ביטול התכנית להקמת ביכנ"ס של חב"ד ברעות - ביטול ההחלטה לאפשר לחב"ד להקים ביכנ"ס על מגרש ברעות. היינו הראשונים לפרסם עצומה נגד ההחלטה (עליה חתמו כ- 2,000 תושבים) והפצנו פליירים לכל תושבי מכבים-רעות, שלאחריהם פעלה קבוצה של תושבי הרובע להחתמת כ- 2,500 עצומות – ובסוף התהליך בוטלה ההחלטה להקים ביכנ"ס של חב"ד ברעות.   

1.4.          התנגדות להקמת "קרן מודיעין" על חשבון כספי הציבור – בהמשך למכתבים אחדים שכתבתי בנושא אל ראש העיר, עם העתקים אל מבקר המדינה, הקרן בוטלה.

1.5.          פרוייקט חוף הים המלאכותי - בהמשך למכתבי התנגדות לתכנית שכתבתי בנושא אל ראש העיר, ראש העיר החליט לשנות את ת??נית פארק ים מלאכותי למתחם ספורט עם בריכת גלים מקורה.

1.6.          הקמת מוסד להשכלה גבוהה ומעונות סטודנטים בעיר – בהמשך להתכתבויות רבות בנושא, וכישלון מכרזי רמ"י (רשות מקרקעי ישראל), דרשתי מראש העיר לקחת אחריות על המכרז להקמת מוסד להשכלה גבוהה, הגשתי הצעות לסדר בנושא ובישיבה השבוע גם שאילתא בנושא (ראו בהמשך הניוזלטר).

במענה לשאילתא, ראש העיר הודיע שהעירייה הקימה צוות שיטפל במכרז מטעם העירייה להקמת מבני המוסד להשכלה גבוהה, ואיתור תורמים למימון הפרויקט.

1.7.          בניית אולם ספורט שיתאים גם לפעילות ספורט לאנשים עם צרכים מיוחדים – ראש העיר החליט שהאולם שייבנה

בעירוני ה’, יתאים גם לפעילות ספורט לאנשים עם צרכים מיוחדים (ראו בהמשך הניוזלטר).

1.8.          מאגר משגיחי כשרות בעיריית מודיעין-מכבים-רעות - ראש העיר מסר שהעירייה תקלוט את משגיחי הכשרות ותשפר את עבודת משגיחי הכשרות בעיר.

 

  1. הפגנת מחאה בכניסה למודיעין עילית, במחאה על חסימות כבישים בצומת שילת ע"י החרדים - אתמול (שישי) בצהרים השתתפתי בהפגנת מחאה נגד חסימות הכבישים ע"י החרדים. מצ"ב קובץ צילומים מההפגנה אתמול.

ההפגנה התקיימה בכניסה למודיעין עילית, בהשתתפות מאות מפגינים מהציבור החופשי, רובם מהישוב הסמוך לפיד.

הפגנתי עם שלט שהמסר בו הוא שהחרדים כולם חייבים להתגייס לצה"ל, לתרום באופן שיוויוני בכל התחומים למדינת ישראל, ולהשתלב בחברה הישראלית.

בהפגנה השתתפו גם כמה חברי עמותת ’מודיעין חופשית’. תודה למשתתפים בהפגנה, שהיה איכפת להם, הטריחו עצמם ביום שישי בצהרים, ובאו למחות חסימות הכבישים.

לצערי, לא ראיתי חברי מועצת עיר אחרים בהפגנה, גם לא את אלו שמתיימרים לייצג את הציבור החופשי, אך בפועל הם דואגים אך ורק לציבור האורתודוקסי.

הגיע הזמן שהציבור החופשי, שמתגייס לצה"ל, שנושא בעול הביטחון, העובד ומשלם מסים, נושא בעול הכלכלה פיתוח וקידום המדינה, גם בתעשיה, במחקר ובמדע - יזקוף את קומתו ויפגין נגד הביריונים, פורעי החוק, שברוב חוצפתם לא זו בלבד שהם משתמטים מגיוס לצה"ל, מעבודה ומתרומה למדינת ישראל, הם גם חוסמים כבישים ומשבשים לנו הציבור החופשי את אורח החיים התקין.

 

  1. מכתב לביבס – מדוע אין להקת מחול עירונית במודיעין-מכבים-רעות - ??צ"ב מכתב ששלחתי בתחילת השבוע אל ראש העיר חיים ביבס בנושא.

זה יותר מתמוה בעיני, מדוע העירייה שמקצה עשרות מיליוני ₪ בשנה לטובת אירועי תרבות בעיר, כולל תקציב של 400,000 ₪ עבור תרבות תורנית/אותודוקסית, אינה מקצה סכום קטן יחסית של כ- 100,000 ₪ לטובת תפעול להקת מחול ייצוגית של העיר.

 

  1. מדוע אין להקת מחול יצוגית לגילאי ה 30 / מכתב למערכת - http://mcity.co.il/?id=82017040410595510 -

קובי אור פירסם את מכתבי לראש העיר ביבס בעיתונט mcity

אלון שמידט ראש אגף תרבות בעירייה, שמביא לעיר אירועי תרבות איכותיים במהלך כל השנה, מכיר היטב גם את נושא להקות המחול, והוא מסוגל עפ”י ניסיונו בתחום ושיקול דעתו המקצועית, ליזום ולהקים להקת מחול עירונית ייצוגית איכותית לגילאי 30

 

  1. מכתב אל ביבס - לבטל את תב’ר 873 ואת הקמת המקווה ברחוב סיוון בשכונ?? הכרמים – מצ"ב מכתב ששלחתי בתחילת השבוע אל ראש העיר חיים ביבס בנושא.

זו חוצפה ועזות מצח שבנוסף לתקציב של 1,636,000 ₪ של משרד הדתות, העירייה מקצה על חשבון כספי הציבור תוספת תקציב של עוד 300,000 ₪ עבור הקמת עוד מקווה מיותר שיהיה בגרעון שוטף כמו כל המקוואות בעיר.  

 

  1. לבטל את הקמת המקווה ברחוב סיוון / מכתב למערכת - http://mcity.co.il/?id=3201704031140117 -

קובי אור פירסם את מכתבי לראש העיר ביבס בעיתונט mcity

אלבז: לסיכום, מספר המקוואות בעיר, נותן עודף היצע לביקוש קטן ביותר של נשים שמגיעות למקוואות, ולכן אין צורך במקווה נוסף ובבזבוז כספי הציבור....

 

  1. טכס חנוכת מבנה האזרחים הוותיקים, צעירים ובית יד לבנים – בתחילת השבוע השתתפתי בטכס חנוכת המבנה החדש שנבנה עבור פעילויות האזרחים הוותיקים, פעילות הצעירים ובית יד לבנים. בטכס השתתפו בנוסף לראש העיר גם יו"ר מפעל הפיס, מוזמנים ואזרחים וותיקים. אין ספק שהאזרחים הוותיקים בעיר ראויים לתשומת לב ולפעילויות איכותיות רבות בעיר, בכדי לגוון ולהעשיר את אורח חייהם.

 

  1. ערב חשיפה לענפי הספורט הפאראלימפי – בתחילת השבוע ביקרתי באולם ספורט "החשמונאים" הסמוך לתיכון עירוני א’, שבו התקיימו אירועי ספורט שונים במסגרת ערב חשיפה לענפי הספורט הפאראלימפי, בהשתתפות בעלי צרכים מיוחדים. שוחחתי עם אנשים טובים שפגשתי והם חיזקו את דרישתי (שאושרה ע"י ראש העיר) להקמת אולם ספורט חדש שיתאים לשדרוג הפעילות המגוונת שלהם בתחומי הספורט הפאראלימפי.

 

  1. אירוע פתיחת בית יד לבנים והרמת כוסית לחג הפסח – ביום רביעי השתתפתי בטכס פתיחת יד לבנים שהוא חלק מהמבנה החדש עבור פעילויות האזרחים הוותיקים, והצעירים בעמק האלה. הדרך הטובה ביותר לזכור את חללי צה"ל במשך כל השנה, היא לבוא לבית יד לבנים ולמלא את המקום בתוכן חינוכי ואיכותי שיהווה את ההנצחה הטובה ביותר עבור חללי צה"ל ואנשי זרועות הביטחון, שנפלו על הגנת המולדת וציוו לנו את החיים – בזכותם ובזכות צה"ל חזק ומרתיע, אנו ממשיכים באורח החיים האיכותי והתקין, כשבמדינות השכנות סביבנו האש רותחת ומאיימת גם עלינו.

 

  1. ישיבת מועצת העיר השבוע – בישיבה שהתקיימה השבוע, הצגתי שאילתא ושתי הצעות לסדר (מצ"ב) והצבעתי נגד אישור הסכם הק??את מגרש ומבנה ביכנ"ס קיים לעמותה דתית:

-         שאילתא – שתי מכללות שמעוניינות לבוא לעיר – ראש העיר הודיע שהעירייה הקימה צוות שיטפל במכרז מטעם העירייה להקמת מבני המוסד להשכלה גבוהה, ואיתור תורמים למימון הפרויקט.

-         הצעה לסדר – בניית אולם ספורט שיתאים גם לפעילות ספורט לאנשים עם צרכים מיוחדים – ראש העיר מסר שהעירייה החליטה להקים בבי"ס תיכון עירוני ה’ אולם ספורט שיתאים גם לפעילות ספורט לאנשים עם צרכים מיוחדים.

כפי שעדכנתי בתחילת הניוזלטר, אין לי ספק שמכתבי בנושא אל ראש העיר ב- 13/03/17, וההצעה לסדר, הם הגורם המרכזי לאישור ראש העיר בנושא שהיה תקוע יותר משנה ללא מענה.  

-         הצעה לסדר – מאגר משגיחי כשרות בעיריית מודיעין-מכבים-רעות – ראש העיר מסר שהעירייה תקלוט את משגיחי הכשרות ותשפר את עבודת משגיחי הכשרות בעיר. גם בנושא זה שנוגע לכולנו, אין לי ספק שמכתבי בנושא אל ראש העיר

ב- 26/03/17, וההצעה לסדר, הוא הגורם המרכזי לאישור ראש העיר בנושא שדורש תיקון מהותי בכל רחבי המדינה.   

 

  1. רשת מורשת (קול ישראל), דוד חכם, ההפגנה בכניסה למודיעין עילית –

http://www.iba.org.il/program.aspx?scode=2221944 – דוד חכם שדר התכנית "חכם על הבוקר" ברשת מורשת (קול ישראל), ראיין אותי ביום רביעי בבוקר בנוגע להפגנה הצפויה בכניסה למודיעין עילית.

היכנסו לקישור בכדי לשמוע את הראיון החל מהשעה 1:34 בהקלטה.  

בראיון השמעתי באופן חד וברור מדוע הציבור החופשי חייב למחות ולהפגין נגד הבריונות של החרדים הקיצוניים, שברוב חוצפתם לא רוצים להתייצב בלשכת הגיוס בכדי לקבל פטור מגיוס.

אמרתי בראיון שכל החרדים חייבים להתגייס לצה"ל ולהשתלב בשוק העבודה לאחר 3 שנות שירות בצה"ל.

 

  1. טור אישי של תושב קריית ספר: "תושבי האיזור - אל תפגינו גם אתם נגדנו" - http://modiinet.co.il/articles/9564/ -

תושב העיר החרדית שמולה תתקיים ביום שישי הפגנה של חילונים, שנקעה נפשם מהפגנות החרדים, בטור אישי (בעילום שם לפי בקשתו). קורא לתושבי האיזור: "התאחדו איתנו להפעלת לחץ על גורמי האכיפה והמשטרה שתטפל בפורעים ובמפגינים באזור צומת שילת ביד קשה".

מה זה "התאחדו איתנו" ? שיתחילו לבצע חובות, לפני שהם דורשים זכויות, ובזה נשמח לסייע – תתגייסו לצה"ל, תעבדו ותשלמו מסים, תשתלבו בכלכלה ובחברה הישראלית ועוד.

קודם שהם החרדים "המתונים" יעשו סדר בביתם, והרוב "השפוי" יפעל נגד המיעוט הקיצוני, ואז נצטרף אליהם.  

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות