חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

עסק מזון ללא רישיון - בבית ספר ”שבטי ישראל”

 

עיריית מודיעין מכבים רעות פינתה ביום ראשון האחרון משטח בית ספר ”שבטי ישראל” תנורי גז, בלוני גז, מבערים ומתקנים להכנת מצות, שהוצבו ללא היתרים בשטח בית הספר, לאחר שלעירייה הגיעו פניות בדבר פתיחת עסק בתחום המזון, ללא היתרי בטיחות מינימליים וללא רישיונות ממשרד הבריאות ויתר גורמי הרישוי השונים.

 

עיריית מודיעין מכבים רעות פינתה ביום ראשון האחרון משטח בית ספר "שבטי ישראל" תנורי גז, בלוני גז, מבערים ומתקנים להכנת מצות, שהוצבו ללא היתרים בשטח בית הספר.

מהלך זה נעשה לאחר שלעירייה הגיעו פניות בדבר פתיחת עסק בתחום המזון, ללא היתרי בטיחות מינימליים וללא רישיונות ממשרד הבריאות ויתר גורמי הרישוי השונים.

בעירייה ציינו כי הסיבות להוצאת צו לפינוי המתחם נעשו לאחר מספר פניות של העירייה בנושא, בשל מספר סיבות, כאשר הראשונה והחשובה מהן היא נושא הבטיחות, וזאת מאחר שהעסק נמצא בשטח בית הספר היסודי "שבטי ישראל" בזמן שבמקביל נערכים לימודים במסגרת צהרוני בית הספר, דבר העלול לסכן את שלומם של התלמידים. בנוסף, כניסת העסק למתחם נעשתה ללא אישור מקדים של העירייה וללא קבלת אישור תברואנית העירייה.

כמו כן, לצורך קבלת רישיון, על בעל העסק לפנות למחלקת רישוי עסקים, לקבל את התנאים הנדרשים ולהגיש בקשה לרישיון לאלתר, דבר שלא נעשה במקרה הנוכחי. יש לציין כי מאחר והדבר נעשה במתחם בית ספר פעיל, על המפעיל לקבל אישורים של יועץ בטיחות. במקרה הנוכחי, לאחר קבלת הפנייה, הגיע יועץ הבטיחות המורשה של העירייה שבחן את המקום וקבע כי הצבת בלוני הגז בשטח בית הספר ללא מיגון ראוי והבערת אש במתקנים ניידים ובמתקנים שונים, אינן עומדות בקנה אחד עם הנחיות הבטיחות, ועלולות לסכן את התלמידים ואת התושבים הנמצאים במקום, לרבות העובדים.

 

בנוסף, על מנת להפעיל מאפיית מצות, יש להקפיד על מצב תברואתי נאות, בהתאם להנחיות תברואנית העירייה. מבדיקה שנערכה במקום על ידי התברואנית, עולה כי מיקום המאפיה – בסמוך לחדר השירותים של בית הספר, אינו עומד בדרישות הסף. כמו כן, השולחנות, ומרבית הכלים בהם התכוון בעל העסק להשתמש, אינם עומדים גם הם בתנאי תברואה נאותים, ובנוסף גם תנאי הניקיון אינם עומדים בתנאים הנדרשים. יש לציין כי לו היה בעל העסק פונה לעירייה מבעוד מועד אזי היה מקבל את כל הפרטים הנדרשים ממנו על מנת להפעיל את המאפייה כחוק.

 

עוד התבקש בעל העסק להציג אישור ביטוח לקיום פעילות של מאפיה בשטח בית ספר, אישור זה לא הוצג, כמו גם אישורי משרד הבריאות המתירים לבעל העסק לאפות ולמכור את המוצרים הנעשים במקום.

יש לציין כי בעל העסק נדרש להציג אישורים רלוונטיים, לרבות רישיון משרד הבריאות, או לחלופין לקבל רישיון יצרן, אישור עסק ואישור לפעול במבנה ציבור. בעל העסק לא הציג ביטוח ואישור בטיחות. בעירייה הסבירו לבעל העסק כי רק לאחר ביצוע הפעולות הנדרשות אפשר להפעיל את העסק.

יש לציין כי העירייה מפעילה שירותי הגעלת כלים לפסח ללא תשלום. לפרטים נוספים: http://bit.ly/1AIJvbk.

 

חבר המועצה ומחזיק תיק הדתות, ג’וני קליין: "אני מצר על כך שיש מי שעושה דין לעצמו ומקיים מפעל בעל חשיבות דתית, אך בצורה לא בטיחותית, לא עבור המתנדבים במקום ולא עבור הלקוחות. מהלך כזה פוגם במצווה, שהיא כוונת העוסקים במלאכה. בנוסף, אני מאמין שאי אפשר לפעול שלא בהתאם להוראות העירייה בשם מצווה. אני מקווה שבעתיד, ואני אשמח לעזור בזה, ראש המיזם ידאג להוציא בזמן את כל האישורים הנדרשים על מנת שהציבור, כולל אני ומשפחתי, נהנה ממצות שמורות מאפייה ידנית, ובכך נוכל כולנו להדר במצוות החג הבא עלינו לטובה."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות