חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

מחיר למשתכן - החל מ 944.000 שקל בלבד!

 

לתושבי מודיעין אבל גם לכם מראשון או פ”ת ואונו: לא יהיו עוד דברים כאלה. פרויקט ”מחיר למשתכן” בשכונת מורשת שיוצא לדרך מציע דירה בת 85 מ”ר במחיר של פחות ממיליון ש”ח ודירה הרבה יותר גדולה של 110 מ”ר רק 1.2 מיליון ש”ח. מס’ הדירות במחירי מחיר למשתכן: למעלה מ 2500 מתוכם 500 לתושבי מודיעין והיתר פתוח לכל

 

הפרויקט יקר הערך המדובר יבנה בשכונה החדשה, "מורשת" במודיעין, אבל המרחק מראשון לשם, הינו ענין של דקות ספורות בכביש 431. 80% מהדירות במחיר המוזל פתוחות לתושבים גם מחוץ למודיעין.

השבוע פורסמו תוצאות המכרז הראשון של שכונת מורשת, הכולל בתוכו 3,607 יחידות דיור מהן 2,520 יחידות הן במסגרת פרויקט "מחיר למשתכן", כאשר מתוכן יש לפחות 540 יחידות דיור המיועדות לזוגות צעירים ומשפחות עובדות תושבי העיר.

במכרז זכו החברות שהציעו את המחיר הנמוך ביותר למ"ר, כאשר על פי נתוני משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון המחירים שזכו במכרזים נעים בין 8,585 ש"ח למ"ר לבין 10,373 ש"ח למ"ר. יש לציין כי במסגרת פרויקט "מחיר מטרה" שבוצע בעיר לפני כשנתיים, המחיר שזכה נאמד בכ-11.2 אלף שקל למ"ר.

ראש העיר, חיים ביבס, התייחס לנתונים ואמר כי: "מנתוני משרד הבינוי והשיכון עולה כי בעיר יש 1,200 תושבים בעלי אישורי זכאות. המשמעות היא שבזכות ההסכם שהשגתי יחד עם שר האוצר כחלון ושר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, 20% מכלל יחידות הדיור למשתכן בשכונה, כחמש מאות יח"ד, מיועדות לתושבי העיר. משמעות נתון זה היא שנוכל ככה לדאוג ליותר מ-40% מכלל הזוגות הצעירים תושבי העיר. למרות ההישג הזה אנחנו נמשיך לפעול על מנת לייצר יחידות דיור מוזלות למשפחות עובדות מהעיר שלנו, שללא ההנחות האלה לא יצליחו להגיע לדירה."

עוד נמסר ממשרד האוצר כי לפי התוצאות, מדובר במחירים הזולים משמעותית ממחירי השוק, כאשר דירה בגודל 85 מ"ר תעלה 944 אלף שקל, דירת 110 מ"ר תעלה כ-1.2 מיליון שקלים ודירת 120 מ"ר תעלה כ-1.3 מיליון שקלים. משמעות נתונים אלה היא הקצאה של דירות בפחות מחצי מיליון מערכן בשוק.

במסגרת המכרז עצמו שווקו 29 מגרשים, כאשר חברת "דונה חברה להנדסה ובנין בע"מ" זכתה בזכות לבנות ב-16 מגרשים בשכונה ובסך הכל תבנה 2170 יח"ד בשכונה, "ושאחי את עמלה יזמות והנדסה בע"מ" זכו בשני מגרשים ויבנו בשכונה 265 יח"ד, "קחם חברה להשקעות בע"מ" תבנה בשני מגרשים בעיר 242 יח"ד, "טעמן נדל"ן בע"מ" יבנו 230 יח"ד בשני מגרשים, "פרץ בוני הנגב" יבנו 159 יח"ד בשני מגרשים, "בוני התיכון" יבנו 155 יח"ד, "משכן אליהו חברה לבניה והשקעות בע"מ" יבנו 112 יח"ד, "ש.גר נתיב עיסקי" בע"מ יבנו 90 יח"ד, "ח.י.י.מ. ביתן בע"מ" יבנו 79 יח"ד ו"שלמה כהן חברה לבנין בע"מ" יבנו בשכונה 56 יח"ד.

עוד נמסר כי סך הוצאות פיתוח השכונה, על פי המכרז, הוא יותר מ-750 מיליון שקלים. השכונה, שעדיין נמצאת בשלבי תכנון, תכלול חמישה מבני בתי ספר וכ-25 גני ילדים. לצד הכבישים ייבנו שבילי אופניים.

כידוע, תכנית הקמת שכונת מורשת היא חלק מהסכם הגג שנחתם בחודש ינואר 2014 בין רשות מקרקעי ישראל, משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון עם עיריית מודיעין מכבים רעות.

לפי ההסכם לפיתוח העיר, השכונות העתידיות של העיר והשטחים העתידיים יפותחו על ידי העירייה באמצעות החברה הכלכלית לפיתוח העיר, כאשר למעשה שכונת מורשת היא השכונה השלישית שיוצאת לפועל אחרי שכונת נופים ומרכז העיר והשדרה המרכזית. השכונה הרביעית בתור היא שכונת גבעת שר.

הסכם הגג קובע כי תקציב הפרויקט יתנהל כתקציב פיתוח, במשק כספי סגור, לטובת פיתוח העיר בלבד, והוא אינו תלוי בתקציב המדינה או באישורה. רשות מקרקעי ישראל תעביר לעירייה, על פי שלבי הביצוע, את התקציב לטובת פיתוח השכונה, הנאמד, כאמור, במאות מיליוני שקלים. במסגרת ההסכם, העירייה תקבל על עצמה את תכנון וביצוע מוסדות הציבור, בהתאם ללוחות הזמנים, כך שבניית מוסדות הציבור המהותיים לאכלוס: בתי ספר וגני ילדים, תסתיים במקביל לאכלוס השכונה.

בעבר שמו של המתחם היה מתחם P. ועדת השמות העירונית החליטה לקרוא לשכונה בשם "מורשת", כאשר שמות הרחובות יהיו על שמות אירועים, מנהיגים או אישים, שהותירו את חותמם על מדינת ישראל בתחומים שונים.

שר האוצר, משה כחלון: "ההשפעה החיובית של תכנית ’מחיר למשתכן’ ממשיכה להוכיח את עצמה עם הגדלת היצע הדירות לזוגות צעירים, הפעם במודיעין. הקבלנים מביעים אמון בשיטה, הרשויות המקומיות עומדות בתור, אנחנו מוצפים בפניות של זוגות צעירים ושל הוריהם. גם אותם גורמים בעלי אינטרסים זרים, שמנסים להכפיש את התוכנית, לא יסיטו אותנו מלדאוג לזוגות הצעירים. האחריות על דיור במחיר הוגן לזוגות הצעירים היא של המדינה, ולאחר עשור של משבר דיור מתמשך, המדינה סוף סוף דואגת להם."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות