חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

התאמת כיסא בטיחות לכל גיל

 

מהי החשיבות של התאמת כיסא בטיחות לפי גיל הילד? למה תינוק לא יישב בבוסטר? ולמה ילד עד גיל 8 חייב לשבת בבוסטר ולא בכיסא רגיל? כל התשובות לפניכם.

 

החשיבות של כיסא בטיחות ידועה ומוכרת לכל: בעזרת כיסא בטיחות העומד בכל התקנים והדרישות ניתן למנוע במידה משמעותית פגיעה של ילדים בתאונות דרכים, היות וכיסא הבטיחות מגן על הילד, שומר על יציבותו במהלך הנסיעה ומונע פגיעות וזעזועים. לכן אין להקל ראש בבחירת כיסא בטיחות לילדים.

התאמה לגילו ומשקלו של הילד

אחד הפרמטרים החשובים ביותר בעת בחירת כיסא בטיחות הוא מידת התאמה מלאה לגילו ולמשקלו של הילד. אם בעבר ההתייחסות הייתה רק לגיל, כיום גם המשקל תופס מקום מרכזי ולו רק כדי למנוע מילדים ולהם עיכוב התפתחותי לשבת בכיסאות אשר לא מתאימים להם. לרוב, תינוקות עד לגיל שנה ומשקל של 9 ק"ג לפחות יישבו בכיסא אשר פונה כנגד כיוון הנסיעה, כאשר לאחר מכן ניתן להעביר אותם לכיסא בטיחות הפונה לכיוון הנסיעה.

ישנה סיבה שתינוקות קטנים צריכים לשבת נגד כיוון הנסיעה והיא שבגילאים אלו עמוד השדרה והשרירים שלהם אינם בשלים דיים על מנת לעמוד כנגד הכוחות החזקים אשר פועלים בעת תאונה או עצירת חירום ומושכים עמם את הראש או הגוף.

כיסא בטיחות ולא בוסטר

מגיל שנה ואילך פעוטות יכולים לעבור לישיבה אל מול כיוון הנסיעה בכיסא בטיחות ולא בסלקל. הסיבה שהם לא יושבים בבוסטר היא כי הם אינם יכולים להשתמש בחגורת הבטיחות של הרכב, אשר בגלל גובהם ומשקלם לא תשב עליהם כמו שצריך ועל כן לא תספק את מידת ההגנה הנדרשת.

בכיסא הבטיחות לעומת זאת ישנן רתמות אשר מאבטחות את הילדים בחמש נקודות לאורך הגוף והן: במותניים, בכתפיים ובמפסעה, מה שגם מונע מהם להשתחרר בקלות. כמו כן הכיסאות מעוגנים למושבי הרכב ובכך מאפשרים בטיחות מקסימלית בעת עצירה פתאומית או במקרים של תאונה.

יש לציין כי בשנים האחרונות החלו להתפרסם מחקרים אשר מתבססים על ניתוח תאונות דרכים ומצביעים על היתרון הטמון בישיבה כנגד כיוון הנסיעה גם לאחר גיל שנה, היות וישיבה כזאת מפחיתה את חומרת הפגיעות ואת מספרן במידה ניכרת. לכן כיום ישנם כיסאות בטיחות רבים המעוצבים כדי להתאים לישיבה נגד כיוון הנסיעה עד גילאי שנתיים פלוס.

הילד גדל אך עדיין זקוק למושב בטיחות

מושב בטיחות מסוג בוסטר מתאים לילדים מעל משקל 18 ק"ג ועד גובה של 145 ס"מ. למושבים אלו אין רתמות בילד אין, אלא שהילדים נחגרים בעזרת חגורות הבטיחות של הרכב. עם זאת, נשאלת השאלה מדוע עליהם לשבת בבוסטר בנוסף לחגירת חגורות בטיחות? התשובה לכך פשוטה: מטרתה של החגורה להגן עלינו מפני תאונה, אולם חגורות הרכב מתוכננות כדי להתאים למבוגרים ולכן אין אינן מתאימות לילדים אשר גובהם נמוך מ – 145 ס"מ.

תפקידו של הבוסטר למעשה הוא להגביה את הילדים ולהתאים בין חגורת הבטיחות לבין גובהו של הילד על מנת שתגן עליו בדרך הטובה ביותר במקרה של תאונת דרכים. על מנת לוודא כי החגורה יושבת היטב על הילד, ההמלצה היא להושיב אותו בבוסטר גב, אשר מלבד שימוש נכון בחגורה, מספק גם הגנה מירבית לראש ולעמוד השדרה.

ישנם סוגים שונים של כיסאות בטיחות ולכן מומלץ לבחור את הכיסא המתאים בקפידה. בעזרת כיסא הבטיחות המתאים ניתן להבטיח כי הילדים יהיו כמה שיותר בטוחים במהלך הנסיעה.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות