חיפוש

 

 
לדף הבית >>     בריאות >>

מכון שמיעה – מה אומרות חברות הביטוח

 

אין זה סוד, שחלק גדול מהישראלים, מחזיקים לצד ביטוח בקופת חולים גם ביטוח בריאות פרטי. במהלך השנים שמענו, לא פעם, על כך שאם אנחנו צריכים משהו  בתחום הבריאות, לא עלינו...  

 

אין זה סוד, שחלק גדול מהישראלים, מחזיקים לצד ביטוח בקופת חולים גם ביטוח בריאות פרטי. במהלך השנים שמענו, לא פעם, על כך שאם אנחנו צריכים משהו  בתחום הבריאות, לא עלינו, הרי שאנחנו צריכים להחזיק לשם כך בביטוח פרטי, הרי ביטוח של קופת חולים, יהיה משלים ככל שיהיה, לא תמיד ייתן לנו את מה שאנחנו צריכים ובטח לא במועד הקצר ביותר וללא המתנה.

כמו כן, בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות גידול נרחב במספר הישראלים אשר משתמשים במכשירי שמיעה. מדובר בעיקר במבוגרים אשר מתמודדים עם אובדן חלקי או מלא של יכולת השמיעה שלהם. זה נובע מתופעות שונות, חלקן ביולוגיות, כלומר כתוצאה מגיל, וחלק מהתופעות קשורות למודרניזציה ולתיעוש, תופעות של עבודה בסביבת רעש וכדומה. על כן לא מעט ישראלים מרכיבים מכשירי שמיעה במטרה לשפר את היכולת שלהם לשמוע וליטול חלק בשיחות חברה.

עכשיו השאלה היא, כיצד אנחנו יכולים למצוא מכון שמיעה לבדיקת שמיעה והאם חברת הביטוח תעזור לנו בכך. כמו שאנחנו יודעים, אפשר למצוא מכון שמיעה לבדיקת שמיעה, כמעט בכל יישוב, בוודאי בכל עיר גדולה ובינונית. מכוני שמיעה, רובם פרטיים, עובדים עם קופות חולים וכן עם חברות ביטוח שונות. חשוב ליצור כאן את ההבדל בין ביטוח מכשירי שמיעה שנעשה דרך המכונים או על ידנו באופן פרטי, לבין מימון הטיפולים ומכשירי השמיעה על ידי חברת הביטוח, דרך ביטוח בריאות.

כיצד מקבלים מימון למכשיר שמיעה

כאמור, מכון שמיעה לבדיקת שמיעה עובד, בדרך כלל עם קופות חולים וחברות ביטוח. לכן ניתן לקבל הפנייה מקופת חולים וללכת איתה למכון השמיעה. יתרה מזו, בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות הרחבה ניכרת בסל הבריאות בכל הקשור לזכאות שימוש במכשירי שמיעה. זכאות זו ניתנת בעיקר לבני 65 ומעלה, מתוך הכרה שהם הקבוצה הגדולה ביותר שמשתמשת במכשירים והם זקוקים לזכאות זו. מדובר על תמיכה של אלפי שקלים, כולל אפשרות להחליף מכשיר ישן בחדש, אחת לכמה שנים. בנוסף, קופות חולים צמצמו באופן ניכר את ההשתתפות העצמית של המבוטחים ברכישת מכשיר. הבעיה היא שבמהלך השנים חלה עלייה ניכרת במספר המשתמשים במכשירי שמיעה, מה שהביא לגידול בהוצאות מצד קופות חולים, מה שעלול להביא עם הזמן לצמצום הזכאות שוב.

לגבי חברות ביטוח, הרי שמדובר בתהליך שהוא מעט יותר מסובך. חברת הביטוח מטבעה לא רוצה להפסיד כסף, לכן היא מחייבת את המבוטחים שלה לבצע שורה ארוכה של בדיקות וטיפולים בשביל לוודא שאכן הם זקוקים למכשיר. מנגד נוצרים תורים של מבוטחים במכונים, על מנת לבצע את הבדיקות, מה שמוביל לכך שיש עיכובים ברכישת המכשיר מצידם.

חשוב לוודא כמובן שהפוליסה כוללת רכישת מכשיר שמיעה והשתתפות של חברת הביטוח בעלויות השונות. מומלץ לוודא מראש שהפוליסה כוללת את כל זה, על מנת שלא נגיע אל מכון שמיעה לבדיקת שמיעה ונגלה שאנחנו צריכים לשלם הכל.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות