חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

ביטוח דירה – האם זה הכרחי?

 

אם נעצור עוברי אורח ברחוב ונערוך סקר ספונטני קצר, סביר להניח שרובם אם לא כולם יעידו כי הנכס החשוב ביותר עבורם הוא ביתם, יותר מכל כלי רכב, תכשיט יקר או ריהוט יוקרתי שעבר בירושה מסבתא.

 

אם נעצור עוברי אורח ברחוב ונערוך סקר ספונטני קצר, סביר להניח שרובם (אם לא כולם) יעידו כי הנכס החשוב ביותר עבורם הוא ביתם, יותר מכל כלי רכב, תכשיט יקר או ריהוט יוקרתי שעבר בירושה מסבתא. במקום הזה אנחנו מאכסנים את הציוד הפרטי שלנו, מייצרים זיכרונות ומבלים עם המשפחה, וכל פגיעה שעשוי הבית לספוג היא פגיעה שתוביל לנזק כפול: מצד אחד עוגמת נפש רבה, ומצד שני נטל כלכלי משמעותי. הטיפול בעוגמת נפש הוא בהחלט מורכב יותר, רגיש יותר וגם שונה בין כל אחד ואחת, ולכן נתמקד כעת בנושא השני, בו הטיפול יכול להיות קצת יותר יעיל ופשוט, ובעיקר אם ניערך מראש לכל תרחיש ונכין את עצמנו גם לסיכונים.

 

ביטוח מבנה ותכולה

נתחיל בהגדרה. ביטוח דירה מורכב משני חלקים עיקריים: ביטוח מבנה וביטוח תכולה. שני חלקים אלה הם חשובים, כל אחד בדרכו, אבל לכם כבעלי הנכס יש את האפשרות לבחור האם תרכשו אחד מהם, את שניהם יחד או כל אחד בנפרד. ברכישת ביטוח מבנה אתם למעשה מצטיידים בפוליסה שמעניקה כיסוי ביטוח למבנה הפיזי, המורכב מקירות, רצפת הבית והתקרה שלו. כמובן שבכלל זה נכללים גם פריטים נוספים שהם חלק מהמבנה כמו דלת הכניסה, החלונות ואפילו שטיחים מקיר לקיר או רצפות פרקט. בנוסף מתייחסים בפוליסה זו גם לתשתיות המים והחשמל, ולתשתיות נוספות. ביטוח תכולה מתייחס לחפצים האישיים שלכם, ובפרט לכל פריט בעל ערך שתרצו לבטח לשעת צרה, כמו טלוויזיות, מחשבים, תכשיטים או ריהוט יקר. במקרים רבים תדרוש מכם חברת הביטוח הוכחה לכך שאתם פועלים לאבטחת הדירה, למשל על ידי התקנת מנעולים מסוימים, דלתות חזקות יותר או מערכת אזעקה.

 

איך לבחור פוליסה מתאימה?

ההחלטה על רכישת ביטוח דירה, על שני מרכיביו, היא החלטה שצריכה להתייחס לכמה פרמטרים ובהם גובה הפרמיה, פריסת התשלומים, שיעור ההשתתפות העצמית שיידרש מכם במקרה הצורך, הגבלות שונות שעשויה חברת הביטוח שלכם לקבוע וכיסויים נוספים שאתם עשויים לקבל בתשלום נוסף, או במקרים מסוימים – ללא עלות כלל. הרחבות עשויות לכלול, למשל, ביטוח צד ג’ שיגן עליכם במידה ואדם נוסף שישהו בביתכם יספוג נזק מסוים, כמו האינסטלטור שיחליק מהסולם בעת שיטפל בנזילה הקיימת בתקרה שלכם. ככל שתדעו טוב יותר מה כולל הביטוח שלכם תוכלו להכריע האם הוא באמת נכון לכם, והאם ישנם מרכיבים נוספים שאינם מכוסים ובפניהם תרצו להתגונן. בשעת חירום הכיסויים האלה בהחלט יתבררו כיעילים וחשובים.

ניתן להיעזר במחשבון ביטוח דירה של רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות