חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מתכוננים לשעת חירום

 

ביום שני האחרון נערך בעיר תרגיל חירום עירוני, במהלכו תרגלו פיקוד העורף, ’משק לשעת חירום’ ו’רשות החירום הלאומית’ את היערכות עיריית מודיעין מכבים רעות לשעת חירום.

 

ביום שני האחרון נערך בעיר תרגיל חירום עירוני, במהלכו תרגלו פיקוד העורף, ’משק לשעת חירום’ ו’רשות החירום הלאומית’ את היערכות עיריית מודיעין מכבים רעות לשעת חירום.

תכנית התרגיל מדמה מצב בו ישראל נמצאת מזה ארבעה ימים בלחימה בשתי גזרות: הצפונית והדרומית. במהלך ימי הלחימה הראשונים נורו לעבר מודיעין מכבים רעות מספר מטחי טילים, כאשר אחד הטילים פגע בבית בעיר. במהלך היום תורגלו כלל המחלקות ובעלי התפקידים בעירייה, שנדרשו להתמודד עם תרחישים שונים כמו נפילת טילים בשטח העיר, אירוע רב נפגעים, משבר מים, שריפה והפסקות חשמל.

התרגיל נפתח בתדריך שניתן למטה העירייה, בראשות ראש העיר, חיים ביבס, בו הוצגו הנתונים והקשיים שעומדים בפני העירייה וכן עמדת פיקוד העורף, שקבעה כי יש לשמור על עורף איתן ככל הניתן. לאחר מכן, בהתאם לנתונים שהוצגו בפניו, הנחה ביבס את המטה לפעול לאור המגבלות, כאשר עיקר המטרה הייתה לשמור על שגרת חיים עד כמה שניתן.

במהלך התרגיל תורגל מטה החירום העירוני וכלל יחידות העירייה בעבודה בשגרת חירום, כאשר בין השאר תורגלה עבודת העירייה במקרים משולבים של נפילת טילים בעיר, חילוץ פצועים ופינויים לבתי החולים או במקרים טרגיים של פינוי מתים וליווי משפחות הנפגעים. גם כוחות הביטחון, החילוץ וההצלה לקחו חלק בתרגיל, והמשטרה, מכבי האש ומגן דוד אדום פעלו גם הם לשמירת הסדר הציבורי, כיבוי שריפות וכן הלאה. כמו כן, לאורך כל היום תרגל המוקד העירוני קבלת מסרים והודעות מתושבים בשעת חירום.

בין השאר, ברחבת החנייה, הצמודה לקניון עזריאלי, נפרסה חוליית פיקוד קדמית, בה תורגלו בין היתר כוחות הביטחון בהתארגנות מהירה בשטח ובאיסוף נתונים והעובדות הסוציאליות במתן טיפול מהיר ויעיל לנפגעי הלם. במקום ביקר מנכ"ל העירייה, יורם כרמון, שעבר בין המתורגלים ובחן את מוכנותם.

 

באולם הספורט של בית ספר "דורות" נפתחה תחנת קליטה לתושבים שפונו מקווי העימות והגיעו לעיר על מנת לנוח. בתחנה התקבלו האורחים בזרועות פתוחות, ועובדי העירייה קלטו אותם, לקחו מהם פרטים והחלו בניסיונות למצוא למשפחות שהגיעו מהצפון קורת גג לימים הקרובים.

 

תאגיד "מי מודיעין" לקח גם הוא חלק בתרגיל כאשר התאגיד נאלץ להתמודד עם תרחיש לפיו חברת "מקורות" עדכנה כי אספקת המים לעיר צומצמה באופן משמעותי ותעמוד על כ-30% מאספקת המים הרגילה בעיר. המענה של התאגיד כלל פתרונות הנדסיים לאספקת מים לסירוגין, הכנת מידע זמין לציבור, קבלת החלטות בנושא, פתיחת תחנות חלוקת מים לתושבים ותרגול פתיחת תחנה בשטח. לאורך כל התרגיל התמודד התאגיד עם מצבים נוספים שדרשו טיפול בבעיות צנרת ואספקת מים, ושירות הלקוחות של התאגיד התמודד עם שיחות שנעשו על ידי צוות התרגיל כפניות תושבים בנושאים שונים ומתן מענה וסיוע.

ב"מי מודיעין" נפתח חדר מצב למתן מענה מרוכז, איכותי ומקצועי, תוך שמירה על קשר רצוף עם כל הגורמים הרלוונטיים בעיריית מודיעין מכבים רעות, בראשות המנכ"ל, טל אוחנה, סמנכ"ל התפעול, סימה בר שלמה, מהנדס התאגיד, אדי גחטמן וחברי צוות התאגיד.

 

בסיום יום התרגיל ערכו מנכ"ל העירייה, יורם כרמון, ומנהל אגף השרות, יעקב כהן, סיכום בנוכחות כל נציגי הגופים השונים, בו עלו בין השאר לקחים והצעות לשיפור אופן העבודה בחירום.

 

חבר המועצה ומחזיק תיק הביטחון, דן ליכטמן: "התרגיל שנערך משלים סדרה שלמה של הכנות ותרגילים, שהתבצעו במהלך השנה הנוכחית. התרגיל דימה מצבים העשויים להיות בשעת חירום. מצבים אלה קיבלו התייחסות מקצועית ונכונה בהנהגתו של ראש העיר, חיים ביבס ובהובלת מנכ"ל העירייה, יורם כרמון, ומנהל אגף השרות, יעקב כהן.

בהזדמנות זו ברצוני לפרגן ולברך את כל מי שנטל חלק בהכנות לתרגיל והשתתף בו. איננו יודעים מתי ומהיכן תבוא הרעה ולכן עלינו להיות כשירים ומוכנים כל העת. יישר כוח."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות