חיפוש

 

 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

פרשת וילך תשע”ז

 

שבת הראשונה של השנה העברית תשע”ז נקראת גם שבת תשובה.

 

=בשבוע הבא נציין את יום הכיפורים יום מיוחד במינו מכל מיני סיבות . כדי להדגיש את חשיבותו,אנו צמים כל היום ומרבים בתפילות. והכאה על חטאים שחטאנו בשנה החולפת. כבר הדגשתי בכמה הזדמנויות בעבר  שקיים מתח מתמיד בין התיאוריה למעשה. בין  הרצוי למצוי בין  האידיאולוגיה למציאות, ובין האוטופי לריאלי ,.  על מנת לבדוק את עצמנו ואת מצבנו מחדש, קיימת  ביהדות הדרישה לפשפש במעשנו ולבדוק את עצמנו. כמו שכל בעל רכב מתבקש לעבור "טסט" שנתי ולתקן את הליקויים .כך נעמוד בקרוב  ונמסור דין וחשבון שנתי. 

לכן השכמנו בחדש אלול לבקש סליחות, תקענו בשופר בראש השנה על מנת לעורר אותנו לחזרה בתשובה. גם בפרשת השבוע –- שב משה ומדגיש לעם ישראל כי ברבות הימים  הם יסורו מהדרך של התורה וכנראה גם ייענשו ויצאו לגלות, החזרה לארץ כרוכה בתשובה. משה מדגיש שתחילת התשובה בלימוד התורה לכולם והדבר יחולל מהפיכה וכל העם ישוב לארצו

זכינו וממש בעינינו אנו יכולים לראות את התהליך של קיבוץ גלויות מצפון ומדרום ממזרח וממערב. תהליך שיבת ציון לא הסתיים.עדיין ישנה עלייה גדולה , ולא רק מבחינה פיסית אלא עלייה בלימודי התורה ובחיפוש  דרך רוחנית  למלא את  המחסור שבנפש. יש לדעת למצוא את הדרך  הטובה והמתאימה לכל אחד ואחת. לא צריך לטוס להודו ולחפש רוחניות . הדבר קרוב מאד  , וכמובן אחרי ההרהורים, יש לעבור לצד המעשי. רק צריכים את האומץ להחליט!

גמר חתימה טובה לכל הקוראים

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות