חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

פרס ניהול כספי תקין לעיריית מודיעין

 

ראש העיר, חיים ביבס, קיבל ביום שני השבוע את פרס ניהול כספי תקין מטעם משרד הפנים לשנת 2015-2014. ראש העיר וגזבר העירייה, רם סידיס, קיבלו את הפרס מידי שר הפנים, הרב אריה דרעי, בטקס שהתקיים בבנייני האומה בירושלים. 

 

פרס על ניהול כספי תקין ניתן לרשויות מקומיות על בסיס פרמטרים שונים שעיקרם ניהול כספי תקין והתנהלות אחראית של בעלי תפקידים ברשות. בין היתר, נבחנים יחסים פיננסים כמו גירעון, הכנסות, הוצאות הנהלה ושיעור גביית הארנונה. בנוסף, הרשות נדרשת לעמוד בסעיפים הקשורים למינהל תקין לדוגמה: מסירת עבודות במכרזים, רישוי עסקים, נוהל העברת תמיכות, קיום נוהל מחיקת חובות, העדר חריגות שכר, קיום נוהל העסקת עובדים ואי חריגה מתקן ומנהל תקין של הרשות בתחום התאגידים העירוניים.

בנוסף, על העירייה לעמוד במדדי היעילות לרבות עמידה באיזון תקציבי או עד אחוז אחד של גרעון שוטף (1%) מסך הכנסות הרשות לפי דו"ח מבוקר ולפי דו"ח רבעוני – כאשר על פי נתוני העירייה השנה הסתיימה ללא גרעון. מדד נוסף הוא אחוז הגרעון המצטבר. אחוז הגרעון המצטבר של העירייה נאמד ב-5.2% מכלל תקציב ההכנסות, נתון קטן ביותר מ-50% לעומת האחוז הנדרש במדדי הפרס – 12.5%. מדד נוסף שנבדק הוא הנהלה וכלליות. אחוז תקציב העירייה המופנה למינהל כללי נאמד ב-8.5% בלבד מכלל תקציב הכנסות העירייה, כאשר הקריטריון לפרס ניהול כספי תקין נאמד ב-20%. שיעור הוצאות השכר בעירייה מהווה רק 11% מסך תקציב העירייה, נתון נמוך מאוד בהשוואה למדד הפרס העומד על לא יותר מ-30% מתקציב ההכנסות. גם בנושא שיעור הגבייה נמצאת העירייה הרבה מעבר לדרישות הפרס, כאשר שיעור הגבייה של העירייה נאמד ב-97% לעומת קריטריון של 60%.

 

ראש העיר, חיים ביבס: "הזכייה בפרס ניהול תקין היא עוד חותמת רשמית המאשרת כי עיריית מודיעין מכבים רעות היא סמל ודוגמה להתנהלות תקציבית מקצועית. הישג לא מבוטל זה הושג בזכות עבודתם הנאמנה של עובדי העירייה בכלל ושל עובדי הגזברות בראשות גזבר העירייה בפרט, אשר עמלו רבות בכל הקשור להתנהלות התקציבית השוטפת של העירייה. העירייה פועלת בצורה מקצועית ובשקיפות מלאה ונמשיך לעבוד כך בכל המישורים המקצועיים על מנת לתת לתושבים את השירות הטוב ביותר המגיע להם."

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות