חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

דמיינו לעצמכם חיישנים בתוך פחי הזבל

 

מהפכה דיגיטלית במודיעין - לא ברור אם זה בעיקר צורך עסקי-טכנולוגי של חב’ בזק או שהעיר מודיעין באמת זקוקה לפרויקט ניהולי מתקדם שכזה אך בכל מקרה הבוקר הושק בעיר פיילוט של ”עיר חכמה” שאמור בעתיד להקל על כולנו לקבל החלטות

 

איש אינו מסוגל להסביר במדויק מהי "עיר חכמה", כיצד היא תנוהל, האם זה טוב למודיעין, מי ישלם על כך וכמה, כיצד יש לחשב יחסי עלות תועלת בהקשר לכך, האם זה באמת יביא לשיפור איכות החיים בעיר ומי בכלל צריך את זה, אבל מנכ"לית חב’ "בזק" סטלה הנדלר, שהיא במקרה גם תושבת מכבים, הציעה את הרעיון וראש העיר חיים ביבס עט על המציאה כמוצא שלל רב. כך, הושק הבוקר פיילוט ביצועי מהמתקדמים ביותר בעולם לניהול ערים. הפיילוט יתבצע בשלב זה בפארק ענבה וצפוי להתרחב בהמשך לחלקים נוספים בעיר.  

הנושא הוצג היום בקפה קפית במודיעין במסיבת עיתונאים מטעם חב’ "בזק" בה השתתפו, בין היתר, ראש העיר חיים ביבס, סגניו, חברי מועצה רבים, הצמרת הניהולית של העירייה, מנכ"לית בזק סטלה הנדלר, סמנכ"ל שיווק וחדשנות של בזק גיל רוזן, סמנכ"ל טכנולוגיה ורשת של בזק יקי זנו, מנהלים בחירים מבזק, נציגי התקשורת הארצית והמקומית במודיעין.

ככלל, מדובר בסוג של מהפכה דיגיטלית שאמורה להביא לחסכון במשאבים ובעלויות תוך שיפור השירות לתושב. בשורה התחתונה, המערכת המתקדמת הזו אמורה לאסוף נתונים כדי לסייע לעירייה ולתושבים לקבל החלטות. כך למשל, ידע מנהל פארק ענבה, בעזרת חיישנים שהוצבו באגם, מתי עליו להזרים מים נוספים לאגם כי מפלסו ירד, והממונה על איסוף האשפה יחליט על מועד הוצאת משאית הזבל לשטח בהתאם לדיווחים דיגיטליים שיקבל על מצב התפוסה של פחי הזבל. בעתיד, תוכלו אתם התושבים, להחליט באמצעות אפליקציה עירונית, עוד בטרם יציאתכם מהבית לאיזה מגרש חנייה לנסוע, כי האחרים עמוסים למדי.

מערכת עיר חכמה אמורה לטפל במגוון נושאים אורבניים נוספים, כגון: מצלמות אבטחה, WIFI  חופשי, דווח בזמן אמת למוקד עירוני, שליטה על מערכות תאורה, ניטור רעש וזיהום אוויר, בקרת רמזורים, בקרת מים ועוד.

ראש העיר חיים ביבס: "מודיעין מכבים רעות היא העיר המתוכננת ביותר במדינת ישראל, וככזו היא פורצת דרך בכל הנוגע לקדמה וטכנולוגיה, דבר שבא לידי ביטוי בתשתיות מתקדמות ובפתרונות חכמים שיושמו במסגרת הפיילוט של עיר חכמה והוטמעו בפארק ענבה, ובהם חנייה חכמה, פינוי אשפה חכם, תאורה חכמה, גלישה אלחוטית ומצלמות. הטמעת פרויקט עיר חכמה בפארק ענבה מהווה יריית פתיחה לקראת הפיכתה של העיר למעבדה לערים חכמות בישראל, כאשר בשלב הבא יוטמעו פתרונות טכנולוגיים נוספים ברחבי העיר, בהם פריסת סיבים שיאפשרו חיבור של בתים לתשתיות של 1 גיגה. העירייה ומנהלת אופק הקימו צוותי היגוי לבחינת צרכים נוספים להם ניתן לקבל מענה טכנולוגי על ידי פתרונות שבזק תציג".

סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק, "העולם סביבנו הופך להיות חכם יותר. אנחנו חיים בבתים חכמים, עושים שימוש באפליקציות מתקדמות, החינוך והרפואה הפכו למתקדמים, ובמקביל גם אנחנו הפכנו להיות צרכנים חכמים יותר. מהלך העיר החכמה שבזק הכריזה עליו היום מאפשר למהפכה הדיגיטלית שבזק מובילה לצאת מבית הלקוח הפרטי ומהסביבה העסקית בה הוא עובד, לסביבה העירונית בה הוא חי. אם עד לאחרונה הטריטוריה של בזק היתה בעיקר בבית הלקוח, המהלכים האחרונים שעשינו אפשרו לנו לפרוץ את הגבולות ולהמשיך להציע ללקוח שירותים חכמים גם מחוץ לבית ולעסק".

גיל רוזן, סמנכ"ל השיווק והחדשנות בבזק: "המהפכה הדיגיטלית לא פסחה על אף תחום בחיינו. אנחנו, התושבים מחוברים כל הזמן לרשת, בתי העסק כבר מזמן הבינו את זה והפכו לדיגיטליים, ועכשיו שהבשילו התנאים הטכנולוגיים בזק יכולה לספק פתרון אמין וחדשני גם לרשויות המקומיות. מדובר במהלך אסטרטגי של בזק המייצר מנוע צמיחה חדש המורכב מפתרונות חכמים מבוססי IOT (האינטרנט של הדברים), על בסיס רשת הסיבים המתקדמת של בזק הפרוסה ברחבי הארץ. הפתרונות החכמים החדשים מתממשקים למערכת נתונים ומספקים לתושב ולרשות העירונית כלים לניהול חיים חכמים ובמקביל חוויית תקשורת ברמה אחרת ובזמינות מקסימלית".

מהלך זה של בזק מציב אותה בשורה אחת עם החברות המובילות בעולם בניהן, AT&T, BT,Deutsche Telekom, Telefonica, Vodafone ועוד. ערים רבות החלו להיות חכמות יותר וביניהן ניתן למצוא את לונדון, דבלין, שטוקהולם, ניו יורק, טורונטו, אמסטרדם, ברצלונה, מדריד, ריו דה ג’נרו, מומביי ועוד. 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות