חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

”מפקירים את הנוער”

 

בטענה שאין תקציב, מועצת העיר דחתה הצעה לממן בחופש הגדול הסעות למקומות הבילוי בתל אביב בימי שישי בערב. מדובר בפרויקט שעלותו המקסימלית חמישים אלף שקל, כשאותה מועצה אישרה השנה את קיומו של פסטיבל הקרקס בעלות של מיליון וחצי שקלים

 

בישיבת מועצת העיר שהתקיימה אתמול (יום ד’) העלה חבר האופוזיציה, יו"ר תנועת "מודיעין חופשית", אבי אלבז, הצעה להפעיל קו אוטובוס עירוני לילי ע"ח תקציב העירייה, בימי שישי בלילה אל מוקדי הבילוי בתל אביב ובחזרה, לרווחת צעירי העיר המעוניינים לצאת לבלות.

כזכור, משרד התחבורה ומשרד החינוך החלו להפעיל קווי לילה בחודשים יולי-אוגוסט שפועלים במהלך ימי השבוע בשעות הלילה, ברחבי המדינה. ממודיעין פועל קו 222 לתל אביב במהלך כל לילות השבוע, למעט בימי שישי בלילה, אשר לדברי אלבז, דווקא בהם יש ביקוש רב להסעות של בני נוער, חיילים וצעירים המבקשים לצאת לבילוי מחוץ לעיר.

"חופש תנועה תחבורתי לכל אזרח ולכל תושב הוא מאפיין מובהק וחלק בלתי נפרד של איכות חיים סבירה", אומר אלבז ומוסיף: "וזה לא תקין שציבורים גדולים וחשובים בעיר ימשיכו להיות כבולים לביתם, דווקא בסופי שבוע, וזאת בגלל נימוקים ומניעים דתיים, סטאטוס קוו, או מניעים אחרים".

באיזשהו מקום אנו מפקירים את בני הנוער, זה לא נתפס, איש מאתנו לא רוצה לראות את הילדים שלו, בני נוער בני 15-16 משוטטים בשעה שתיים בלילה בחוצות תל אביב ומחפשים טרמפ לחזור הביתה. 

אלבז טוען, כי הבעיה אינה כספית וכי מדובר בכמה אלפי שקלים בלבד, ומזכיר כי עיריית מודיעין  מממנת בכל שנה מיליון שקלים לכיסוי גירעונות של מקוואות הטהרה בעיר, ובנוסף מועצת העיר אישרה לאחרונה תקציב של מיליון שקלים מהקרן לעבודות פיתוח, לטובת הקמת ביכנ"ס עבור עמותה קטנה של כמה עשרות תושבי שכונת הכרמים. "לכל אלו יש לעירייה תקציב למכביר", קובע אלבז. 

לפני ההצבעה בנושא הדגיש אלבז כי מספר חברי מועצה מהקואליציה אמרו לו שהם חושבים כמוהו אבל שבגלל משמעת קואליציונית אינם יכולים להצביע עבור הצעתו. על כך השיב ראש העיר חיים ביבס כי כל מי שרוצה להצביע בעד ההצעה מוזמן לעשות כך, ולמעשה שחרר את חברי הקואליציה להצביע על פי מצפונם. עוד הוסיף ביבס, כי בכל הארץ קווי הלילה ממומנים על ידי משרד התחבורה ובשום מקום לא סוטים מכך. בהרצליה מנסים לעשות זאת והנושא הגיע לפתחו של בג"צ. אך אם אלבז ידאג להביא את התקציב המתאים ממשרד התחבורה הרי שיופעלו הסעות בהתאם. "אם היה לי עודף בתקציב הייתי דואג למונית לכל ילד", אמר ביבס.

מועצת העיר דחתה את הצעתו של אלבז פה אחד (נציגה השני של האופוזיציה, שרון מעוז, נמצא במילואים ולא השתתף בישיבה). לא צריך להיות בקי ברזי הפוליטיקה המקומית כדי להבין שדחיית הנושא בגין חוסר תקציב אינה הסיבה האמתית, וכי מדובר ברצון שלא להפר את הסטטוס-קוו בענייני דת.  

מפתיעה במיוחד הצבעתו של נציג "יש עתיד" במועצה, שחר מי און, נגד ההסעות בלילות שבת לרווחת ילדי מודיעין. מי און בתגובה: "אני עקרונית בעד כל מה שקשור לתחבורה ציבורית בשבת, הכל במסגרת החוק. הצבעתי נגד הפתרון שהוצע על ידי חבר המועצה אלבז ונגד נוסח ההצעה ולא נגד הרעיון. אם תועלה הצעה אמתית עם פתרון ריאלי אתמוך בה". 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות