חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

רוכב אופניים: פקח מאחוריך!

 

מליאת הכנסת אישרה היום יום ב’ בקריאה ראשונה את הצעת החוק לייעול האכיפה והפיקוח העירוניים ברשויות המקומיות שמקדם השר לביטחון הפנים.

 

על פי הצעת החוק, במקביל לאכיפה המבוצעת על ידי המשטרה, יוסמכו פקחי הרשויות המקומיות לאכוף עבירות תעבורה הקשורות לנסיעת אופניים, אופניים חשמליים ואופנועים על מדרכות, ועבירות נוספות שיש בהם לסכן הולכי רגל.

*השר ארדן: "מדרכות מיועדות להולכי רגל וחייבות להיות בטוחות עבורם. לצערי המדרכות הפכו בשנים האחרונות למקום מסוכן. הולכי רגל נפגעו בגלל נסיעה חסרת אחריות על המדרכות, וכעת הפקחים העירוניים יוכלו לסייע למשטרה בהפיכת המדרכות למקום בטוח*״.

הסמכויות שיוענקו לפקחים העירוניים במסגרת חוק זה, יהיו סמכויות עיכוב, מתן קנסות, החרמת כלי רכב בו בוצעה העבירה, הוצאת אוויר מגלגלי כלי הרכב בו בוצעה העבירה. בנוסף, תינתן לפקחים עירוניים סמכות לתת קנסות להולכי רגל שילכו בנתיב המיועד לרוכבי אופניים.

במסגרת הצעת החוק תיקבע מדיניות אכיפה אחידה ברשויות המקומיות ובה תובטח מדתיותה וסבירותה.

בנוסף, מועצה של רשות מקומית תהיה רשאית תוך יידוע השרים להתקין חוקי עזר בדבר אופן החרמת או הרחקת כלי הרכב ואופן אחסנתו וכן חיוב בעל הרכב לשלם אגרות או תשלומים על החרמת או הרחקת כלי רכב ואחסנתו.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות