חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חינוך >>

מנהלי בתי הספר בזולה של חצרוני

 

מנהלי בתי הספר העל יסודיים הדתיים ונציגי מינהל החינוך ביקרו  ב”זולה של חצרוני” בירושלים

 

ביקור לילי מיוחד התקיים ב"זולה של חצרוני" בירושלים. בביקור אותו יזם חבר מועצת העיר מיכאל חרל"פ השתתפו מנהלי המוסדות העל יסודיים של החינוך הממלכתי דתי בעיר, הרב אשר כרסיה מנהל אולפנת אורות מודיעין, הגב’ אסתר הנדלר מנהלת בית חינוך לבנות של רשת אמית, הרב איתמר חייקין מנהלת בית חינוך לבנים של רשת אמית, מנהלת מחלקת בתי הספר העל יסודיים במינהל החינוך הגב’ דלילה אשכנזי, סגנית ראש מינהל חינוך הגב’ מירי חוגרי ונציגת האגף לשירותים חברתיים עו"ס אביבה חיים.

’הזולה של חצרוני’ הוא מועדון נוער שתומך בצעירות וצעירים מהמיגזר הדתי לאומי שנשרו מבתי הספר העל יסודיים הדתיים מהישיבות והאולפנות ובמיקרים מסוימים הידרדרו מאד מבחינה ערכית ואמונית ונמצאים בסכנה.

 הסיור החל בשעת לילה מאוחרת בכיכר ציון בירושלים והודרך על ידי מר אבי ברמן מנכ"ל המרכז הישראלי של ארגון OU שמפעילה את הזולה ביחד עם עיריית ירושלים. הקבוצה צעדה לאורך נחלת שבעה, כיכר החתולות, מוקדי הפאבים ובסמטאות הצרות שבהם מסתובבים נערות ונערים כאשר חלק מהגילאים שנצפה על ידי הקבוצה היו גילאים צעירים מאד. לאחר הסיור בשטח והמראות שנקלטו בעין של הקבוצה, נכנסה הקבוצה לתוך הזולה הממוקמת ליד כיכר ציון.

בזולה התפזרו המשתתפים באופן עצמאי ובמשך דקות ארוכות ניסו להתרשם מאופי המקום. לאחר מכן נכנסו המשתתפים לחדר צדדי בזולה ושם שמעו המנהלים על אופי המקום המיוחד שמתאים לנוער הדתי ועל שיטות הטיפול המיוחדות. הראל חצרוני מיסד הזולה סיפר על המיקרים המטופלים ואת האני מאמין שלו בטיפול בנערים ובנערות אלו. "כל נער ונערה הם יהלום, הרחובות מפוצצים ביהלומים צעירים, אבל היהלומים כבר התלכלכו בבוץ בשכבה עבה וצריך ללטש אותם אחד אחד כדי לקלף אותם ולהחזיר להם את האור הטבעי". הזולה המטפלת במאות נערים ונערות מידי חודש, מקבלת את הנערים והנערות כמו שהם, ללא שאלות. בזולה עובדים אנשי מקצוע רבים ומתנדבים שעובדים בצורה אישית עם כל נער ונערה. לזולה מגיעים מכל איזור ירושלים רבתי ומכל הערים והישובים מסביב לירושלים.

מנהלי הזולה הסבירו על החשיבות בהענקת אהבה ללא גבולות לנוער המתבגר. צריך לאהוב, לחבק ללא תנאי את הנערים והנערות. לדבריהם יש מיקרים רבים שבהם הנערים והנערות הרגישו דחויים מצד בני המשפחות ומוסדות החינוך וזו הסיבה שגרמה להידרדרות שלהם. המשתתפים שאלו את מנהלי הזולה שאלות רבות כיצד ניתן בבתי הספר לגלות, לטפל ולמנוע את ההידרדרות של הנערים והנערות ועל השיטות שבהם הם ממליצים לטפל בתוך בתי הספר.

מיכאל חרל"פ, חבר מועצת העיר :" הביקור היה מועיל ותרם רבות להבנת הנושא של נוער דתי בסיכון שהוא לעיתים שונה מדרכי ההתמודדות עם נוער רגיל בסיכון, בגלל המאפיינים הייחודיים של הנוער הדתי לאומי. המנהלים והצוותים החינוכיים יצאו עם כלים נוספים שיאפשרו להם להתמודד בצורה מיטבית עם התופעה. סוכם עם הצוות שסייר בזולה, על המשך שיתוף הפעולה והרצאות נוספות בבתי הספר לצוותים החינוכיים ולהורים. לעיתים בציבור הדתי לאומי אנו שוכחים לטפל בתופעת הנוער בסיכון והסיור היה עדות נוספת שאסור לטאטא את הטיפול בבעיה מתחת לשטיח".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות