חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

חגיגה ברזילאית: טקס ה”בטיזאדו” של בית הספר לקפוארה

 

ביום שישי האחרון ערך בית הספר לקפוארה ”מנינו בום”, הפועל בעמותת סחלבים, את טקס ה”בטיזאדו” השנתי במסגרתו חולקו לחניכים והחניכות החדשים והוותיקים 120 חגורות קפוארה.

 

בטקס, שמהווה את אירוע השיא השנתי של בית הספר, השתתפו מדריכים ובוגרים, קפואריסטים מרחבי הארץ ואורחים מיוחדים, שהגיעו היישר מברזיל, כדי להעניק את החגורות לצעירים והבוגרים.

ה"בטיזאדו" הוא מעין טקס הטבלה בקפוארה בו הבכירים חונכים את התלמידים החדשים ומעניקים להם חגורה ראשונה וכינוי בפורטוגזית מעולם הטבע ובעלי החיים המשקף את החניך. בטקס זה קיבלו 50 החניכים, שהצטרפו השנה לבית הספר, את חגורות הקפוארה הראשונות שלהם.

האירוע התקיים כולו לצלילי מוזיקה ברזילאית קצבית, שניגנו בלייב חברי בית הספר, בזמן שהחניכים הצעירים הציגו את התרגילים והמיומנויות שרכשו לאורך השנה. במהלך הטקס, כל חניך נכנס לזירה עם בוגר ויחד איתו, לצלילי התופים ומחיאות הכפיים של הקהל, הם הציגו ריקוד קפוארה שכלל תנועות תקיפה והגנה, ללא מגע, המשלבים תרגילי אקרובטיקה וגמישות. בסיומו של כל ריקוד קיבל החניך הצעיר מידי המדריך החונך את החגורה. האורחים בטקס, מרביתם הורים גאים, שמילאו את האולם של פארק המים ברעות התפעלו מאיכות המיומנויות המרשימות שהציגו החניכים.

שיאו של האירוע היה בטקס ה"טרוקה די קראדו" המתלווה לבטיזאדו במסגרתו קיבלו הקפואריסטים הוותיקים של בית הספר חגורות ברמות גבוהות יותר. הקצב הלך ועלה ואיתו גם מהירות הריקוד ואופי התרגילים, שקיבלו נופח משמעותי אצל השחקנים הוותיקים של בבית הספר. הם הציגו התקפה בתרגילי ראווה ששילבו עמידות ידיים וראש, גלגלונים, קפיצות, פליק פלאקים וסלטות יחד עם בעיטות, שהשאירו את הקהל עם פה פעור והראו לצעירים יש עוד מה ללמוד.

בית הספר לקפוארה "מנינו בום" בניהולו של תושב העיר, עמוס דוייב, פועל בעיר מזה 10 שנים ובשנתיים האחרונות, באמצעות אגף הספורט בעמותת סחלבים. בית הספר מקיים שיעורים במספר מוקדים בעיר ומשתתפים בו כ-150 תלמידים מגיל 4 שלומדים מצוות מדריכים מיומן את אומנות הלחימה הברזילאית.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות