חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

פרויקט דיור מוגן ”עד 120” מרחיבים את הפעילות

 

הקמת דיור מוגן נוסף בעיר של רשת ”עד 120” והרחבת מתחמי הפעילות לאזרחים ותיקים הינם חלק מהעדכונים, שקבלו חברי הועדה לאזרחים ותיקים משלמה פסי, סגן ראש העיר ומחזיק תיק הגמלאים בעירייה, בישיבה שהתקיימה השבוע בחדר הישיבות של העירייה.

 

הקמת דיור מוגן נוסף בעיר של רשת "עד 120" והרחבת מתחמי הפעילות לאזרחים ותיקים הינם חלק מהעדכונים, שקבלו חברי הועדה לאזרחים ותיקים משלמה פסי, סגן ראש העיר ומחזיק תיק הגמלאים בעירייה, בישיבה שהתקיימה השבוע בחדר הישיבות של העירייה.

ראשון הדוברים היה אבי קלפה, מנכ"ל דיור מוגן "עד 120", שהציג לנוכחים את פרויקט הדיור המוגן שקבוצת הפניקס תקים במרכז העיר. הפרויקט יוקם בתוך המע"ר, מול קניון עזריאלי וליד תחנת הרכבת ובנייתו צפויה להסתיים בשנת 2018. בכך מצטרף פרויקט "עד 120" לפרויקט הדיור המוגן של "קבוצת עזריאלי", שיוקם בכניסה לעיר מול צומת שילת ושבנייתו תסתיים בשנת 2017.

"רשת "עד 120" המביאה אתה 30 שנות ניסיון בניהול דיור מוגן במרכזי הערים: ראשון לציון, הוד השרון ותל אביב מתבססת על תפיסת ניהול מלונאית, סל מגוון של שירותים, עולם תוכן עשיר בפעילויות ושירות ראוי המותאם לגיל השלישי" אמר המנכ"ל, בהציגו את הרשת והוסיף: "הדיירים ייהנו מחיי חברה ותרבות עשירים ומשירותי בריאות, שמירה ובטחון 24 שעות ביממה". עוד ציין, כי הפרויקט יכלול 220 יחידות דיור לעצמאים בגדלים שונים, מחלקה סיעודית ודיור תומך. יהיה בו מעבר תת קרקעי לקניון ולרכבת. במתחם יהיו: דירות בסטנדרט בנייה גבוה, לובי מפואר ושירותים כמו בבית מלון, מחסנים וחניה פרטית, חניה למבקרים, שטחים ציבוריים, מסעדה וקפטריה, בריכה, ספא וחדר כושר, מרפאה ומכון פיזיותרפי, בית כנסת, קולנוע ועוד. הפרויקט יוקף במעטפת של מסחר וישתלב בשדרת מרכז העיר.

"מדובר בדיור מוגן איכותי ויוקרתי, הממוקם בטבורה של העיר, שישרת את הדיירים בעזרת צוות מקצועי, מיומן ומסור ושיהיה אבן שואבת של תרבות ופנאי לאוכלוסיה כולה" סיכם המנכ"ל את דבריו.  

שלמה פסי ציין, כי המע"ר יהיה מרכז עיר מתוכנן מאד שיקדם את העיר ויהיו בו מרכזי תרבות ומסחר. בחלקו השני של הדיון בוועדה דיווח על הרחבת מתחמי הפעילות לאזרחים הותיקים ושינויי קונצפט הפעלתם ועל שיתוף הגמלאים בקביעת התכנים והעשייה.

בדבריו התייחס שלמה פסי לשלושה מתחמים: עמק האלה, מפג"ש ומכבים. מתחם האלה - יפתח בסוף שנה זו אליו יועבר האגף לשירותים חברתיים בעירייה, בראשות יעקב אלמוג. המתחם יכלול את שלוש האוכלוסיות: יד לבנים, הגמלאים והצעירים. במקום יהיה אולם גדול המכיל כ-250 מקומות שישרת את כל אוכלוסיות המתחם. עוד אמר, כי העירייה נענתה לבקשות נציגי הגמלאים שהועלו במפגש הקודם של הועדה והחליטה להרחיב את שטחי החניה במקום. כמו כן תפעל העירייה לשיפור קווי התחבורה הציבורית. בהתייחסו לצורת ההפעלה של המבנה החדש הבהיר, כי המקום יתבסס על לימודי העשרה ויופעלו בו חוגים והרצאות. מתחם מפג"ש - ישנה את מתכונת פעילותו הנוכחית והוא יופעל כמועדון חברתי ומפגש קהילתי חינמי. מתחם מכבים - הינו מתחם חדש, שירחיב את מרחב אפשרויות הפעילות של הגמלאים, אותו העמיד ועד הרובע לטובת האזרחים הותיקים. האולם, יופעל במתכונת של מרכז קהילתי-תרבותי, יתוחזק ע"י העירייה ויפתח בקרוב.

שלמה פסי הבהיר, כי על כל הפעילות התוכנית בכל שלושת המתחמים למעט הניהול האדמיניסטרטיבי,  תהיה אחראית רכזת הגמלאים החדשה, מיכל הלר, מהאגף לשירותים חברתיים. היא תעבוד תוך שיתוף ועדת האזרחים הותיקים ונציגי העמותות השונות. הוא קרא לנציגים לפנות אליה בהקדם כדי להשתלב בקביעת תוכניות העבודה. עוד אמר, כי כל ההחלטות לגבי הנושאים השונים אינן סופיות והנושאים נמצאים כרגע בשלבי חשיבה וגיבוש. הוא הביע הערכה רבה לוועד הרובע במכבים על שנתן "כתף חמה לגמלאים".

יעקב אלמוג הוסיף על דברי שלמה פסי וציין, כי מתחם האלה הוא מבנה מרשים ומפואר, שיכלול פעילויות חוגיות ופעילויות חד פעמיות שיתקיימו באולם הגדול. בהתייחסו למפג"ש אמר, כי נעשה כאן שינוי תפיסה, לכיוון של מועדון חברתי אליו יוכל להגיע כל אחד למפגש חברתי, שתית קפה בחברותה, קריאת עיתון ועוד. בכך מאמצת העירייה את הקונצפט הקיים בכל הארץ של המצאות שני סוגי מועדונים: האחד לפעילויות קהילתיות והשני לפעילויות למידה והעשרה. "אין לי ספק שכולם ירגישו בשדרוג רמת השירותים" אמר. מיכל הלר, ציינה אף היא, כי במתחם האלה יהיו יותר תכנים לימודיים ופעילויות של העשרה, חוגים והרצאות ופנתה לנציגי הארגונים להעלות לפניה את הצרכים והתוכניות שלהם. חבר המועצה אבי אלבז פנה לנציגי הארגונים באומרו: "בידכם הצרכים, הניסיון והידע השתמשו בו לטובת קידום הפעילויות עבורכם תוך שיתוף פעולה עם יעקב אלמוג וצוותו ומיכל".

כתבה: חיה כץ

הצילום של מבנה הדיור המוגן של רשת "עד 120" בת"א,  נלקח מתוך אתר  רשת הדיור המוגן באינטרנט.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות