חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

קו תחבורה ללטרון: העיריה תפנה למשרד התחבורה לפתוח קו שירות

 

רבים מתושבי מודיעין חוזרים מידי יום מעבודתם  באזור הדרום, ונתקעים בצומת לטרון  וזאת בגלל העדר קו שירות  אוטובוס או מונית  למס’ הק”מ הבודדים מלטרון למודיעין.  בבוקר, הסיפור הופך לסיוט. משרד התחבורה: ”נערוך סקר”. העיריה: ”נפנה   למשרד התחבורה שיוסיף קו ללטרון”. יש תקוה

 

מאבקו של תושב העיר הצליח להזיז כמה סלעים במשרד התחבורה והיום יש קו תחבורה ממודיעין לרחובות. אלא שרחובות היא עיר אחת בלבד עם כל הכבוד ויש כבוד למכון ויצמן, אבל תושבי מודיעין רובם ככולם, היגרו מערים אחרות, וחלק מבוטל מהם ממשיך לעבוד באותם ישובים בהם התגורר.

אז משרד התחבורה התחשב בכך אבל חלקית בלבד. קווים לבירה ולתל אביב והשפלה יש,    אבל משום מה שכח שרבים גם יוצאים דרומה לאשקלון, ראשון, אינטל בקרית גת , באר שבע ועוד ועוד. כאן היצירתיות של שר התחבורה והכפופים לו נתקעה ודווקא כשמדובר קו כה קצר, שניתן לגמוא אותו גם רגלית בטיול של סוף שבוע.   והכוונה כמובן למרחק הקצר בין לטרון למודיעין.

בצומת לטרון למי שאינו יודע מגיעה תחבורה ציבורית מכל איזור הדרום ובתדירות של מחצית השעה ועולה משם לכביש 1, אבל לקטע הקצר שנותר עד מודיעין נאדה. גם מי שרוצה הגיע לצומת לתפוס את הקו בדרכו דרומה, יש בעיה. אין שירות וגם הקווים החרדים שנוסעים ממודיעין עילית לבית שמש עולים על כביש 1 ללא אפשרות של הורדת נוסעים. מצחיק לולא זה היה עזה מרגיז.

אז מה עושה תושב מודיעין שעובד בעיריית אשדוד למשל, הוא נאלץ לנסוע לתל אביב , משם להחליף רכבת עד לאתי אשדוד, ומשם להמתין לאוטובוס  העירוני שמגיע בחסכנות מליאה.עשינו חשבון כמה זמן לוקח לנסוע בבוקר ממודיעין לאשדוד ולהיך, שעתיים לכל כיוון, לא חות.   ומדוע הרכבות לא נכנסות למרכז אשקלון, ראשון, יבנה אשדוד, עכו, נהריה   וכו... ורק לתל אביב (מודיעין זה מקרה היוצא מין הכלל המעיד על הכלל"  , זה כבר לטרגדקומדי אחרת. 

אז מה עושה טליה שעובדת באשדוד, ודני שרוצה לבוא לגור כאן והעניין הזה תוקע אותו ואת המשחה. אין לקנא בהם, ולעיתים הם צריכים לבחור בין התםטרות מהעבודה לבין עזיבת מודיעין .

במשרד התחבורה אוהבים לעשות סקרים, לרחובות, לליגד סנטר,ועכשיו בוודאי גם ללטרון. בזמנים ברו כשהאזרח היה מעל לכל, המדינה דאגה ש"אגד" יגיע לכל חור רחוק ככל שיהיה כשלעיתים היה עם הנהג רק נוסע אחד. היום ההרטה טרה את כל הזכויות של האזרח ומילת הקסם היא, משתלם או לא משתלם.

אז נינו למי שמוסמך להשי יב ולעשות, לעיריה ולמשרד התחבורה.

עיריית מודיעין: "מזה שנים, עובר בצומת לטרון קו אוטובוס מספר 885 המקשר בין מודיעין עילית לבית שמש ועובר דרך העיר 13 פעמים ביום. קו זה עוצר גם בתחנת האוטובוס בלטרון ומסיע תושבים וחיילים לעיר. בנוסף, בימי חמישי יוצא קו 258, שתוגבר לאחרונה, מבאר שבע לכיוון העיר ועוצר גם הוא בצומת לטרון. יש לציין כי משרד התחבורה, האחראי על הקצאת קווי אוטובוסים ברחבי הארץ, מתייחס לצומת לטרון בדומה לצמתים נוספים ברחבי הארץ כתחנות ביניים ולא כיעד. יחד עם זאת, העירייה תפנה למשרד התחבורה, שהוא האמון על תחום זה בבקשה להוסיף תחנה גם עבור הנוסעים ממודיעין ללטרון."

דובר משרד התחבורה: מבדיקת נתוני מפקד האוכלוסין האחרון שנערך על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי רק כ- 2% מתושבי מודיעין עובדים בדרום הארץ ורובם הגדול משתמש בהסעות מאורגנות. יתרה מכך, כדי לנסוע דרומה בתחבורה ציבורית אין צורך לנסוע לתל אביב. ניתן לנסוע  אחרים או לרכבת ישראל.

נכון להיום, למרבית קווי האוטובוס אין כלל תחנת עצירה במחלף לטרון, אלא בצומת חטיבה שבע הנמצאת במרחק של קילומטר מערבית אליו. זאת, מאחר ומחלף לטרון אינו מותאם לביצוע מעברים בין קווי תחבורה ציבורית ואין בו תחנות אוטובוס בכל כיווני התנועה שיאפשרו את עצירת האוטובוסים.

מעבר לכך, החוק הנוכחי אינו מאפשר פתיחה של קווי מוניות שירות חדשים. משרד התחבורה שוקד בימים אלה על ניסוח חוק חדש של קווי מוניות שירות.

משרד התחבורה ייבחן לעומק את הנושא לאחר קבלת תוצאות סקר הרגלי נסיעה, המבוצע על ידי עיריית מודיעין ובמידה ויידרש, נפעל לפתיחת קווי תחבורה ציבורית ממודיעין לצומת חטיבה שבע.

 קיווינו לאיזו הפתעה כשנינו לעיריה ולמשרד התחבורה בשאלה, איך פותרים את בעייתם של מאות התושבים היוצאים דרומה ובלית ברירה נוסעים בקו  הקקאי של מודיעין – תל אביב – אתי אשדוד – אשדוד. ו... כן, מתברר שיש אוזן קשבת והשאלה רק אם זה יתורגם למעשים. תמשיכו לנדנד

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות