חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

20 שנה למודיעין והחגיגות יוצאות לדרך

 

העיר מודיעין מכבים רעות חוגגת 20 שנים להקמתה! כידוע, בשנת 1993 הניח רוה”מ יצחק רבין ז”ל את אבן הפינה להקמתה של עיר חדשה בישראל: מודיעין. שלוש שנים לאחר מכן, בקיץ 1996 הגיעו לעיר התושבים הראשונים

 

בעיריית מודיעין מכבים רעות החליטו לציין לאורך שנת העבודה 2016 את חגיגות ה-20 לעיר המתכוננת ביותר במדינת ישראל המונה כ-90 אלף תושבים. בישיבת מועצת העיר השבוע הוצגה התוכנית הכוללת את כל אגפי העירייה והפעילות העירונית לרבות אירועי התרבות, פעילויות ואירועים בבתי הספר וגני הילדים, וכן שותפות עם כל אגפי העירייה כמו נוער, ספורט, תיירות ומורשת ועוד.

נקודת השיא של האירועים תתקיים בתחילת הקיץ עם מופע מרכזי וערב מיוחד שיסקור את חיי העיר מראשיתה ועד היום בהשתתפות להקות מקומיות בהפקת מקור לרגל החגיגות. בחודש יוני תשיק העירייה ספר תמונות רשמי שיכלול תמונות שצילמו תושבים ברחבי העיר וכן תיפתח תערוכת צילומים - "מצלמים 20".

 

יצחק רבין ז"ל חותם על מגילת הקלף של מודיעין

גם הפסטיבלים הרגילים, פסטיבל הקרקס ו"צלילי סתיו" יתקיימו בסימן 20 שנה לעיר. בישיבה הציג מנהל אגף התרבות בעירייה, אלון שמידט את אירועי השיא שיתקיימו לאורך השנה כאשר חגיגת יום ההולדת הגדולה תהיה בתהלוכת העדלאידע בפורים שתהיה בסימן יום הולדת לעיר.

לאחר מכן בהמשך השנה ייערכו מספר אירועים ובהם טקס מיוחד לחטיבת יפתח עם תנועות הנוער, אירוע "מחפשים את המטמון" עירוני שיתקיים בגבעת התיתורה בשיתוף עם החברה להגנת הטבע, בפסח ייערך ערב זמר בפארק ענבה, "שרים בפארק" ובמאי תתקיים צעדת מודיעין באתרי המורשת המקומיים. פעילויות ואירועים משמעותיים יתקיימו לאורך השנה גם בבתי הספר וגני הילדים בכל רחבי העיר. בישיבת המועצה הוקרן קליפ הכולל שירת ’יום הולדת שמח לעיר מודיעין’ של ילדי גן ארבל שהכינו לצלילי המנון העיר.

הפעילות הנעשית בגני הילדים ובתי הספר לכבוד שנת העשרים לעיר כוללת עבודות חקר, למידה וימי שיא שיתקיימו לאורך שנת הלימודים בגני ילדים ובבתי הספר במסגרת התכנית "מודיעין דרך דעת למקום" הנערכת בבתי הספר והתכנית "עיר גדולה בעיניים קטנות" הנעשית בגני הילדים.

בין השאר הדגימו בישיבה את חגיגת יום ההולדת לעיר שנעשתה בגנים ברחוב דן בהשתתפות ראש העיר, חיים ביבס ואת האירוע השיא השנתי של תיכון עירוני ג’ - "אגדה ב-ג’" שנערך בסימן 20 שנה למודיעין.

אירוע שיא נוסף שיתקיים במסגרת ציון 20 שנה לעיר במסגרת החינוך יהיה חידון מורשת וידיעת הארץ ע"ש נתי גולן לשכבות י’ מכל בתי הספר העל יסודיים. וכן יחד עם העיר יהיו ארבעה בתי ספר שיחגגו גם הם 20: תיכון עירוני א’, ובתי הספר היסודיים עידנים, נתיב זבולון ודורות שיחגגו עשרים ויקיימו כנסי בוגרים במהלך השנה הקרובה.

ראש העיר חיים ביבס: "חגיגות ה-20 לעיר הן עוד אבן דרך בחייה של העיר המתוכננת והמובילה ביותר במדינת ישראל. אני משער שגם כאשר הגו את הקמתה והחליטו על בנייתה, לא האמינו כי אחרי 20 שנה תהפוך מודיעין לאחת הערים האיכותיות והמובילות בישראל. חשוב לנו לציין את הקמתה של העיר במספר אירועים לאורך השנה ושהתושבים יהיו חלק בלתי נפרד מכך, עם דגש מרכזי במערכת החינוך.

אנחנו עוד לא נמצאים במחצית הדרך בבנייתה והקמתה של העיר, אך ללא ספק לאחר 20 שנים בלבד, זמן קצר בחייה של עיר, יש לנו במה להתגאות".

מחזיק תיק תרבות נוער וספורט אלעד שמעונוביץ: "אירועי ה-20 יתקיימו באופן רוחבי בכל התחומים והאגפים בעירייה ולאורך כל השנה, ולא רק באירוע אחד. חשוב לנו מצד אחד לציין את האירוע באופן מכובד והולם, אבל מצד שני לא להיכנס להוצאות ובזבוזים מיותרים. יהיו אירועים ופעילויות נוספות, כמו גם בתחומי בנוער והספורט, אני מזמין את כל תושבי העיר לבוא ולקחת חלק בחגיגה"

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות