חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מה עדיף: בית שרוף, או ברז כיבוי ”מכוער”?

 

’אני כותב מכתבים (וגם שולח אותם לעיתונאים), משמע אני קיים!’ כך ככל הנראה סבור חבר המועצה לשעבר, ותושב מכבים, אבי אלבז, שקובל על ש"מכערים" לו את הרחובות בברזי כיבוי אש, ושמוציאים את מוני המים מתוך חצרות הבתים מבלי לשאול את רשותם של התושבים. רבאק, אלבז, הגזמת!

 

במכתב ששלח חבר המועצה-לשעבר, אבי אלבז, תושב מכבים, למנכ"ל "מי מודיעין" ירון רן, הוא קובל קשות על הצבתם של צינורות כיבוי אש בסמוך לבתים במכבים.

עוד קובל אלבז על שבמהלך שיפוץ קוי הצנרת ברחובות שונים במכבים, הוצאו מוני המים שהיו עד כה בתוך גינות הבתים אל השטח הציבורי, כלומר אל מחוץ לגינות הפרטיות.

"...וצר לנו על כך שלא הודעתם לנו על כוונה זו מראש לפני ביצוע העבודות, "מציין אבי אלבז בהתייחסותו למוני המים ומיקומם החדש. וכן, "... אנו מברכים על החלפת צנרת המים לחדשה. מאידך, הצינורות האדומים שצצו להם באשכולות ליד כל בית, מכערים את מראה האשכולות וחזיתות הבתים". ומסכם:" בהנחה שתבצעו המשך העבודות הנ"ל גם באשכולות נוספים במכבים, אולי כדאי שתשאלו את תושבי מכבים מה דעתם על הוצאת המונים לאזור הציבורי באשכולות עם כל המשתמע מכך ?"

תגובת תאגיד "מי מודיעין": "בבתים מסוימים במכבים, קוראי מוני המים לצורך חישוב חשבונות המים, אינם יכולים לבצע את קריאת המונים, בשל מיקומם בתוך החצרות הפרטיות של התושבים.

במקרים רבים, לתושבים יש כלבים שלא מאפשרים כניסה לחצרות לשם קריאת המונים, או שהמונים מכוסים בצמחיה ולא ניתן לבצע קריאה עדכנית שלהם, או שקיימים מכשולים אחרים כגון גדרות גבוהות, שערים נעולים ועוד. מהנדס מינהל המים, האחראי על התחום, ערך סיור במכבים והעביר מכתב לתאגיד המים ובו מפורטות הבעיות המצוינות כאן, והצהרה כי מיקום מדי המים אינו מקובל ואינו עומד בסטנדרטים של מינהל המים ועל התאגיד לתקן המצב.

בבתים אלה ניתן לרוב חשבון המים עפ"י הערכה, מצב שגורם לבעיות רבות. יש לאפשר לקוראי המונים לבצע את עבודתם, כדי לאפשר מתן חשבונות מים המבוססים על צריכת המים במציאות. כדי לפתור מצב זה, החל תאגיד המים בפרויקט להוצאת מוני המים מחלק מחצרות הבתים, בעיקר במקומות בהם לא ניתן להיכנס לחצרות לשם קריאתם. הפרויקט מבוצע עפ"י כל הוראות החוק, והוראות מינהל המים האחראי על התחום. בכל מקרה כזה, מתבצע שיקול דעת הנדסי שמטרתו לבצע גם קריאה נאמנה של המונה לצורך חישוב החשבון וגם הבטחת פעילותו התקינה ותחזוקתו.

התאגיד יודיע בעתיד לתושבים על הכוונה לבצע עבודות אלו, במכתב אישי ומפורט, כדי שיהיו מוכנים לכך".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות