חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

קיים קשר מובהק בין נרגילות וסמים. עובדה!

 

רוב בני הנוער שעושים שימוש בנרגילות טוענים שזו דרך נחמדה לעשן וכי אין קשר בין הנרגילה לבין עישון סמים. אז זהו! הם טועים ובגדול! לכאורה, הם צודקים. למעשה, הם טועים. מחקרים של הרשות למלחמה בסמים מוכיחים זאת באופן מובהק. אז זה לא רק ”ריח של פירות”...

 

נרגילה- זכוכית צבעונית, צוואר כסוף או מוזהב, מעוטרת, מפתה ביופיה ובריחה המתקתק.

הנרגילה לא משווקת כ"סתם" כלי לעישון. אלא מוענקת לה "אישיות"- היא "מאצ'ו" או "גמל מעופף", "אלאדין","קליאופטרה","יהלום", "לב אדום", "נסיכת הפרחים" ועוד. מוכרים אותה כחפץ נוי, "מוצר אוירה", או מוצר- "מתנה מטריפה לגבר". אפשר לשאת את הנרגילה לכל מקום. יש נרגילות עם רצועה לנשיאה על הכתף, עם מזוודה, ואפילו עם מתקן המאפשר עישון תוך כדי נהיגה (למרות שיש בה גחלים לוהטים העלולים לגרום לשריפה).

אבל..."עישון נרגילה הוא אופנה לא תמימה": "זוהי אופנה מזיקה ומסוכנת, פרי פיתוח לשווקים חדשים ע"י תעשיית טבק"- כך על פי הרשות למלחמה בסמים. קיים קשר ברור בין עישון נרגילה לשימוש בסמים בקרב בני נוער. הסיכוי של נער המעשן נרגילה להמשיך לסמים גבוה מאוד בהשוואה לנער שלא עישן נרגילה.

על פי מחקר שפרסמה הרשות למלחמה בסמים, 14.3% מקרב מעשני הנרגילה הודו כי התנסו גם בחשיש/ מריחואנה, לעומת 2.1% בלבד שעשו כך מקרב בני הנוער שלא עישנו נרגילה. 6.2% מקרב מעשני הנרגילה התנסו בסם האקסטזי, לעומת 0.8% שעשו כך מבין הלא מעשנים נרגילה.

"המעורבות של מעשני הנרגילה בהתנהגויות בעלות סיכוני בריאות כמו שימוש בסמים גבוהה. מאפייני ההתנהגות כמו ההימצאות בחברותא, פורקן המתחים, בריחה ממטלות, גוררים ומעודדים התנהגויות שיש בהן העזה וסיכון כמו שימוש בסמים. נתגלו מצבים של ירידה בלימודים, מריבות עם הורים, ובעיות נוספות." (הרשות למלחמה בסמים).

בדוח האחרון של הרשות למלחמה בסמים נמצא כי- 27.08% מהנוער הלומד מדווחים על עישון נרגילה בחודש האחרון- מדובר על כ- 154 אלף תלמידים.

בשבוע האחרון חולקו מאות חוברות שהופצו ע"י מתנדבי ארגון "עולם ללא סמים", למשתתפי פסטיבל "בומבמלה".

ארגון "עולם ללא סמים" הוקם על ידי ארגון הסינטולוגיה בשנות ה- 80 בלוס אנג'לס והוא מקיים כיום, עפ"י הודעתו, את הפעילות הלא ממשלתית הגדולה ביותר בעולם לחינוך ומניעת שימוש בסמים ואלכוהול.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות