חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

”לפטר את הדובר”

 

אלכס וינרב דורש מראש העיר לפטר את דובר העירייה אלעד שמעונוביץ’. וינרב מתוסכל כבר זמן רב מחוסר ההתייחסות אליו ע"י ביבס, אולם למרות כעסו הוא החליט להישאר בקואליציה. (לפחות עד כה). וככל שתסכולו גובר, התבטאויותיו הופכות "מעונבות" פחות. מעניין עד מתי ימשיך לשבת על הגדר. והערה לסדר: וינרב! גם ביבס כשהיה סגן ראש עיר- בתואר, לא "זכה" להיכלל בספר הטלפונים העירוני. לידיעתך!

 

אלכס וינרב טוען כי יש לפטר את דובר העירייה אלעד שמעונוביץ מתפקידו. בין השאר כותב וינרב בפתיח למכתבו: "אבקש לדון בנושא דוברות העירייה ולקבוע נהלים ומדיניות להתנהלות הדוברות, ולשקול את החלפתו של הדובר בדובר מקצועי ומנוסה יותר. קוראי העיתונים כבר נחשפים להודעות של דוברות העירייה אשר אינם תמיד משקפים את האמת. לא ייתכן שדוברות העירייה לא תדברר תמיד אמת, שכן בכך היא פוגעת באמינות העירייה".

זאת ועוד, טוען וינרב במכתבו כי הדוברות מציגה אותו בעיני הציבור, במסגרת תגובותיה השונות עניינים שלטעמו קשורים בו ישירות, כ-"עזות מצח המציגה אותי כלא אמין". טיעון נוסף הוא כי: " לאלעד שמעונוביץ אין תואר ראשון בכלל ובטח לא בלימודי תקשורת או בלימודי עיתונות או בלימודי מדעי החברה והרוח בצירוף תעודה ללימוד עיתונאות כמתבקש מדובר וממונה על יחסי הציבור בעירייה בסדר גודל של מודיעין מכבים רעות.

במשרד הפנים הודיעו לי שאסור לכהן כדובר ללא תואר ראשון!". כאמור, מציין וינרב סדרה של ארועים בהם לדעתו נהגה הדוברות בראשותו של הדובר-שמעונוביץ’, באופן לא ראוי ופוגעני כלפיו. בכלל זה אי הכללתו של וינרב בספר הטלפונים הרשמי של עיריית מודיעין, תגובות פוגעניות כלפיו לעיתונות המקומית, הצגת הודעות שלו לעיתונות כלא נכונות, ועוד ועוד".

לשיא חדש מגיע וינרב כאשר הוא מציג את עובדת העסקתה של אימו של אלעד שמעונוביץ’ כעובדת עירייה. וכותב (בתפוצה רחבה):" אוסיף ואומר שאמו של אלעד עובדת בעירייה דבר שכמדומני הוא אסור (נפוטיזם)."

ובאותו המשפט הוא כורך זאת עם קבלת רכב חדש, גובה משכורתו ותנאי העסקתו של שמעונוביץ’ ושואל, "האם היא בגדר הסביר". את הסעיף הזה מסיים וינרב באיום לא מוסווה: "אני מתכוון לפנות לאחראי במשרד הפנים לחוות את דעתו בנדון" .

אלעד שמעונוביץ’, שהתבקש על ידינו להגיב לדברים הקשים, אמר כי אינו מעוניין כלל להיכנס לעימות הזה מול אלכס ויינרב. ועל כן לא יגיב לפרטי הדברים. בתגובה רשמית שהוציאה דוברות העירייה נאמר:" : "מכתבו של ויינרב נובע מתוך אינטרסים אישיים וכולל פרטים לא נכונים המעידים על כותב המכתב הרבה יותר מהנושא עצמו. מעבר לכך המכתב אינו ראוי לתגובה".

מנכ"ל העירייה, יורם כרמון, ענה לאלכס וינרב בעדינות פחותה, אם כי באופן מנומס. בין השאר אמר המנכ"ל: " קראתי בעיון את דברי הבלע והשטנה המופצים על ידך. מכתבך האחרון מופנה לראש העיר- אך גם אותו מצאת לנכון משום מה להעביר אלי ולעוד רבים (הכוונה כמובן, לעיתונות. מ.ב.) לפיכך אתייחס רק לנושאים הנוגעים לתפקידי.... לפני הכול אני ממליץ לך לשוב ולעיין בפקודת העיריות ובספר שהוצא ע"י משרד הפנים "המדריך לנבחר".

הדובר הינו עובד עירייה ,נבחר במכרז כדין, ואין זה מתפקידי ההנהלה ומועצת העיר לדון בפיטוריו (ממליץ לך לעיין בפסיקות כנגד מועצות שנכנסו לנושא )- אין בינו ובינכם כל מערכת יחסי עבודה- ממליץ שתתייעץ עם היועץ המשפטי של סיעתך, אגב עו"ד אלי פישר עוד מייעץ לך?

כחבר מועצה אתה יכול לבקש חומר שקיים לא חומר עתידי לכן בקשתך לקבל הודעות עתידיות של הדובר אינה רלוונטית ואין לה גיבוי בפקודת העיריות... ישיבות הנהלה אינן מוקלטות.

מזכיר לך שפקודת העיריות מאפשרת לך עיון וצילום באופן אישי -אתה דורש דברים שאינך זכאי להם-וכפי שאני מכיר אותך בטח לא היה בכוונתך לדרוש דברים שאינך זכאי להם. לסיום רק אציין שמי שמנסה להצטייר כצדיק הדור אל יוציא הנחיות לפקידי העירייה לבצע תקנות השר להגנת הסביבה כאשר הן במעמד טיוטא- ולזה יקרא מינהל תקין".

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות