חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

גם מודיעין בפרוייקט ”האח הגדול”

 

השבוע החלו להתברר טיפין טיפין תכניותיו של המשרד לבטחון פנים לרישות ערי ישראל במצלמות אבטחה. בעידן בו האלימות ברחוב הולכת וגואה, עשויות המצלמות הללו למתן אולי את אותם פושעים ווונדליסטים בפוטנציה. ומה עם צנעת הפרט? את זה תשאירו לימים טובים יותר

 

מודיעין צפויה ליטול חלק בתכנית האבטחה הציבורית אותה יוזם המשרד לבטחון פנים בערים וישובים בארץ. עד סוף שנת 2010 מתכוון המשרד לסיים את החלק הראשון של תכניתו בה יכללו 78 רשויות מקומיות. וכאמור, מודיעין כלולה בהן.

תכנית המשרד "עיר ללא אלימות" צפויה להיפרס על פני 3 שנים שבסופן ניתן יהיה לנטר את רוב השטחים הציבוריים בערי ישראל באמצעות מצלמות אבטחה.

העלות הכוללת של הפרוייקט הינה 75 מיליון שקל. העלות לעיר בסד"ג של מודיעין תעמוד על כ-500 אלף שקלים לפריסה מלאה. אולם חובה לציין כי עלות התפעול והאחזקה השנתית למערכת שכזו (מנסיונה של עיריית קרית מוצקין) תהיה כ-2 מיליון שקלים.

דיעה אישית: האם זה טוב?: ככל הנראה התשובה היא בהחלט חיובית. ומה עם צנעת הפרט?: צנעת הפרט תיאלץ לוותר מעט בתמורה לביטחון אישי מוגבר ומשמעותי. מי שיש לו מה להסתיר, שיעשה זאת בתוך ביתו (ואל ישכל לכבות את מצלמת האינטרנט שלו).

כך שלטעמי עם העניין המוסרי-ערכי, אני מוכן להשלים. הבעיה היא ההיכרות שלי את דרך ההתנהלות החפיפניקית של מערכות מעין אלו במדינת ישראל: רוצים דוגמה? בבקשה: מה קרה לעשרות מצלמות מהירות שהוצבו בכל כבישי הארץ?! נכון! הן כבר שנים רבות אינן פעילות. ולמה? כי לא חשבו על התקציב לאחזקתן.

לפרוס מאות ואלפי מצלמות זה טוב ויפה. אבל מי יממן את האחזקה השוטפת שלהן? תרשו לי לנחש (וסליחה על הציניות): אתם! קוראים יקרים ואזרחי הרשויות היקרים. אתם תממנו מעתה את עלות האחזקה. ושוב, זה חשוב וטוב, אבל מה להוריד מהתיקצוב העירוני בתמורה? סיוע לנזקקים (אופסס שכחתי- זה כבר מזמן עבר לעמותות חסד), תיקון כבישים? או קיצוץ נוסף בתכנית הלימודים (שגם זו כבר ממומנת בחלקה הגדול בתקציבי הורים.. תל"ן..)

כשהקימו את גדר ההפרדה, סיפרו לכולנו כמה זה יקר, כמה מיליארדים עלתה הקמתה. מה שלא סיפרו לנו זה שאותם מיליארדים כללו לא רק עמודי בטון וגדרות רשת. אלא גם מצלמות, מערכות תצפית ואתראה, יחידות חדשות שהוקמו לתפעול המערכת, ועוד ועוד. גם עלות האחזקה השנתית של המערכות הללו אינה ידועה לציבור. היא "נבלעת" בסעיפי תקציב הביטחון הכולל.

מצלמות שיתעדו ונדליזם ופשיעה ברחבי מודיעין, ללא גיבוי של שוטרים, או מפקחים בעלי סמכויות שיטור (שהיום אין), יחידות סיור ומערכות תיעוד והקלטה מקצועיות ויעילות, יהפכו בתוך זמן קצר לפיל לבן. והשאלה האמיתית היא האם אתם, תושבי העיר, מעוניינים לממן את זה? כי כפי שזה נראה כרגע, ובדרך בה מתנהל האוצר מול הרשויות המקומיות (זוכרים שרק בשבוע שעבר היתה שביתת אזהרה בה גם מודיעין נטלה חלק?), המצלמות של אהרונוביץ’ (השר לבטחון פנים), יהפכו לגושי מתכת חלודים חסרי תועלת המפוזרים בכל רחבי העיר. ואולי כדי "לחסוך" יציבו גם כאן מצלמות "דמה", כמו שעשו עם בובות דמה של שוטרים מקרטון ועם מצלמות מהירות וצומת בכל הכבישים. ואת התוצאות אנחנו חווים בכבישי הקטל.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות