חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ומי (עדיין) יו”ר וועד הרובע?!- עמיקם אורן!

 

בשעתו, כשקבעה הכנסיה הקתולית כי השמש היא שסובבת את כדור הארץ, אמר (אולי) גליליאו גליליי דקה לאחר שחזר בו מדבריו (באילוצי הכנסיה) בשל דעתו ההפוכה, "ואף על פי כן-נוע תנוע". נווו.. ומי למרות הכול ממשיך לעמוד בראש וועד רובע מכבים-רעות?! נכון! עמיקם אורן. וזאת למרות כל הפעילות הנגדית של העירייה שגובתה בחוו"ד ה"כנסיה"-המשפטית. המשך יבוא...  

 

בית המשפט המחוזי בתל אביב בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים אסר ביום ראשון, פעם נוספת על ראש העיר לקיים ישיבה לקביעת יו"ר ועד הרובע . על כן עמיקם אורן ימשיך לעמוד בראשות ועד הרובע העירוני.

העתירה הוגשה על ידי בא כוחו של עמיקם אורן עו"ד טל יקר, מומחה למשפט מינהלי ותושב העיר .

פסיקה זו הינה פסיקה נוספת בנושא זה לאחר שבחודש דצמבר 2009 התכוון ראש העיר לקיים דיון בוועד הרובע. גם אז אסר בית המשפט על ראש העיר לקבל כל החלטה בנושא עד להכרעת בית המשפט.

מדובר בעתירה של עמיקם אורן נגד חמישה מחברי הוועד: לוין,מנשהאוף, טייכר, דבוש וכהן וכן נגד ראש העיר, על כי מהלכי ההדחה אינם חוקיים לכאורה ומנוגדים להסכמים סיעתיים שנחתמו קודם לבחירות שנערכו בנובמבר 2008 .

כזכור, נטען בעתירות, מהלכי "ההדחה" שננקטו כביכול על ידי חלק מחברי הועד מנוגדים לכללי מינהל תקין ונגועים בניגוד עניינים לכאורה . בשלוש פסיקות שונות קיבל בית המשפט את עמדתו של אורן.

לדברי נציג סיעת יחד, דני רוזנפלד: "פעם נוספת ספגה עיריית מודיעין מכבים רעות וחמשת חברי הוועד מפלה בבית המשפט והעלויות הכספיות העצומות בגין התנהלותם זו נופלות לשווא על הקופה הציבורית הדלה ממילא של העירייה . טוב יעשה ראש העיר לו יפעל בחוכמה ויאמץ את עמדת תנועת יחד על מנת לפעול על פי דין וכמתבקש למען התושבים ויימנע מהרפתקאות משפטיות יקרות שאינן תורמות ומסייעות לציבור. סיעת יחד למען מכבים רעות תמשיך לפעול למען תושבי מכבים רעות על פי כללי המינהל התקין ולא תירתע מלפעול בכל האמצעים החוקיים כנגד בריונות פוליטית ,תככנות ואינטרסים אישיים של נבחרי ציבור".

מדוברות עיריית מודיעין, מכבים-רעות נמסר: "בהמשך לדיון הקודם שנערך בבית המשפט התקיים בוועד הרובע תהליך שימוע והחלפת יו"ר על פי המתווה שקבע השופט קובי ורדי בצו הביניים הקודם. צו הביניים החדש הוא למעשה המשך של התרגילים המשפטיים והסאגה הבלתי נגמרת בוועד הרובע הנובעת מאינטרסים אישיים בלבד ומנסה לשתק את פעילות הרובע. הפנייה לבית המשפט והניסיון להתלות בצווים משפטיים הם בבחינת דחיית הקץ בלבד. כפי שהצהיר ראש העיר בעבר, העירייה לא תיתן לתושבי הרובע להיפגע מהמצב שנוצר והיא תמשיך לפתח ולקדם את מכבים ורעות בעזרת מספר פרויקטים הנמצאים בתהליכי התקדמות שונים, עם חברי ועד הרובע או בלעדיהם".

בתגובה לדברים הוציא דובר סיעת מור, יוסי פסגות, הודעה לעיתונות בזו הלשון: "עמיקם אורן הודח. בישיבת ועד הרובע ביום 1-2-2010 הודח עמיקם אורן מתפקידו כיו"ר ועד הרובע על ידי רוב חברי ועד הרובע. הדחה זו נעשתה לאחר שימוע, ובלווי היועץ המשפטי של העירייה ומבקר העירייה.

הייתה זו הדחתו השנייה של עמיקם לאחר ששופט בית המשפט קבע שההדחה הראשונה התבצעה ללא שימוע כדין. הדחתו של עמיקם על ידי חברי ועד הרובע נבעה מחוסר הצלחתו של עמיקם לקדם את ענייני הרובע, שכן, לא הצליח לגבש את חברי ועד הרובע כצוות עבודה, ומתוך מערכת יחסים עכורה עם הנהלת העירייה והעומד בראשה.

אי הצלחתו זו שגובתה גם בהודעתו של עמיקם כי נכשל בתפקידו חייבה את ועד הרובע להחליפו ביו"ר חדש. במקום לקבל ולכבד את החלטת ועד הרובע שהתקבלה באופן דמוקרטי ועל פי דין, נאחז עמיקם בקרנות המזבח ומונע בתרגילים משפטיים את תפקודו של ועד הרובע לטובת תושבי מכבים רעות.

בחוצפתו, ומתוך חוסר אחריות, ובניגוד לעמדת חברי וועד הרובע, פנה עמיקם לראש העיר ולחברי המועצה בבקשה לפזר את ועד הרובע הכושל. ועד הרובע שעמיקם היה בו היו"ר. אנו חברי מו"ר בוועד הרובע, מצטערים על המצב אליו נקלע וועד הרובע, ומבטיחים שבקרוב תסתיים הסאגא המשפטית אליה גרר אותנו עמיקם אורן, ונצליח לקדם את ענייני תושבי מכבים רעות כפי שהבטחנו, ובשיתוף מלא של הגורמים בעירייה, ובעומד בראשה.
יוסי פסגות/ סיעת מו"ר

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות