חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

ירי אוטומטי בכביש 443

 

פיגוע ירי משמעותי ראשון, לאחר פסיקת הבג"ץ בענין כביש 443 . הערב (ב’) בסביבות השעה 20:15 בוצע ירי אוטומטי מרכב שהיה בנסיעה על כביש 443 הישן (צמוד ומקביל לכביש הקיים), לעבר מוצב צה"ל הנמצא בסמוך לכפר בית עור א-תחתא שממערב לבית חורון. עד כה לא נמסר על נפגעים.

 

מספר צרורות נורו מרכב שהיה בנסיעה על כביש 443 הישן (בקטע בו השניים מקבילים וצמודים), לעבר מוצב צה"ל שבסמוך לכפר בית עור א-תחתא. עד כה מתברר כי הרכב ובו המחבלים היורים נמלט מהמקום. בסריקות שביצעו כוחות צה"ל נמצאו מספר תרמילים.

מפרטים ראשוניים מסתבר כי הרכב שבו נסעו היורים ירד מהכביש ונכנס לכפר סמוך. כוחות גדולים של צה"ל מבצעים בשעה האחרונה (20:35) סריקות נרחבות אחר המחבלים. ההערכה היא כי הרכב הגיע מכיוון הכפר א-טירה לעבר המוצב הנמצא מעל כביש 443.

אי אפשר להימנע מאיזכור פסיקת הבג"ץ מסוף חודש דצמבר בו קבעו שופטי בג"ץ כי כביש 443 ייפתח לתנועת פלסטינים. הפלסטינים שיוצגו על ידי האגודה לזכויות האזרח, ביקשו להסיר מחסומים שמונעים מהם את הגישה לכביש בתואנה שדרכי נסיעתם וההגעה אל רמאללה, שהיא המרכז הלוגיסטי ועיר המחוז המרכזית במרחב, מתארכת בשעות רבות . כביש 443 נסגר לתנועת פלסטינים, בצו אלוף פיקוד המרכז, בעקבות שורה של פיגועי ירי נגד מכוניות של ישראלים במהלך האינתיפאדה השנייה.

בפסק הדין הוסיפו שופטי בית המשפט כי על צה"ל ומערכת הבטחון למצוא דרכים אחרות, שלא כוללות את סגירת הכביש, כדי לממש את הביטחון אותו הם רוצים להעניק לנהגים הישראליים העושים שימוש בו.

פיגוע זה בא גם כשבועיים לאחר חשיפת חוליית החמאס בבית סירא הסמוכה ואת רקטת הקסאם שאותרה במקביל בכפר בית ליקיא.  

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות