חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

”גשר” אחד רחוק מדי??

 

ארוע השקת מועצת "גשר" במודיעין נערך אתמול (א’) בערב. הרעיון, לקרב בין אוכלוסיות דתיות וחילוניות, אינו יכול להיות רע. רק שמסתבר שאפילו רעיון כזה, יוצר התנגדויות

 

ארוע השקה חגיגי למועצת גשר לזהות יהודית ישראלית בעיר מודיעין מכבים רעות התקיים אתמול (א’) באולם "עינן" במעמד ראש העיר, חברת המועצה לבנה שיפמן (יו"ר מועצת "גשר-מודיעין) חבר הכנסת אורי אורבך וכן אורחים וחברי מועצת גשר.

באירוע נכחו כ-120 איש והוא נערך בלובי של אולם עינן. בתום הטכס הקצר נכנסו הנכחים למופע מוזיקאלי של הזמר מאיר בנאי במופע "כמו אגם רוגע".

באתר האינטרנט העירוני תואר החזון לפעילות מועצת גשר: "ראייה הוליסטית המאגדת תחת מטריה אחת את מגוון העשייה העירונית בתחום הזהות היהודית ישראלית. זאת תוך מינוף המשאבים הקיימים, יצירת שיתופי פעולה והרחבת העשייה בתחום לכלל תושבי העיר בראייה משפחתית".

"גשר" כאירגון יתאם את העשייה בחינוך הפורמאלי והבלתי-פורמאלי, ייזום שיח ציבורי רחב בנושא, יעמיק את ההכרות של התושבים עם המגוון הפלורליסטי היהודי-ישראלי והנגשת ההיצע הערכי-תרבותי בנושא לכל תושבי העיר.

המרכז מתכוון ליזום ולקדם פעילויות בעיר ובין היתר תיקון ליל שבועות כאירוע עירוני, קבלות שבת עירוניות, בתי מדרש ייחודיים לציבור, ערבי ראש חודש חווייתיים לנשים ועוד.

הרב אליהו אלחרר נשא דברים בפתיחת הטכס. עם זאת, בלטו בהעדרם שני הרבנים האחרים כמו גם חבר המועצה חרל"פ, שבמהלך ישיבת המועצה האחרונה לא הסתיר את חוסר שביעות רצונו מקיומו ופעילותו של "גשר".

ולמי שטרם הבין, עצם קיומו של הגוף הזה אינו מוסיף נחת לחלק מהזרמים הפוליטיים-דתיים בעיר מודיעין ואלו דואגים, לפחות כרגע, להפגין זאת בעיקום אף מופגן. מבחינתה של חברת המועצה שיפמן, הכלבים נובחים והעגלה עוברת. לדעתה יש מקום רב בעיר כמודיעין לפלורליזם מחשבתי וקידום חברתי של קירוב בין דתיים לחילוניים. ומי שאינו מעוניין בזה, מבחינתה לפחות, זו זכותו. רק שלא יפריע....

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות