חיפוש

 

 
לדף הבית >>     ספורט >>

כדורעף: סיפורה של קבוצה - מ.ס. מודיעין

 

השבוע לא התקיימו משחקים במסגרת הליגה הארצית לכדורעף. על כן חשבנו לנצל את ההזדמנות ולהציג בפניכם את הקבוצה - מה עומד מאחוריה ומי עומדות מאחורי השמות שעל רצף הניצחונות שלהן, אנחנו קוראים מדי שבוע:

 

אז מה מייחד את הקבוצה? "כנראה שיש שם נשמה"..., אומרת שרון אופיר שטרית, קפטנית הקבוצה. מסתבר שבעידן שבו הכל מסתכם במשאבים כלכליים, יש אצלנו בחצר קבוצה שחיה על רגש ואהבת כדורעף, קבוצה ששחקניותיה אפילו משלמות סכום חודשי סמלי להשתתפות במסגרת.

הסעות -אין, אז הבנות מגיעות עם רכביהן וכך גם אוהדיה הרבים (וכמובן העיתונאים כמותינו...). אחרי השנה הראשונה המוצלחת ומתוך אהבה גדולה לקבוצה מצאה הקבוצה את הספונסר הראשון שלה: יוסי בר, בעל חברת מונטגי שעוסקת בתחום ייעוץ בטחוני. יוסי הוא גם שלא במקרה, אביה של טל בר, אחת מכוכבות הקבוצה, ואחד האוהדים השרופים. יוסי גם דאג להדפיס חולצות מיוחדות לאוהדים, עם הכיתוב "השנה עולים ליגה".

גבי גולדין, מנהל הקבוצה מסביר: לקבוצה הוצאות רבות, כרטיסי שחקן, בדיקות רפואיות, טפסי שיפוט ומזכירות, מהרגע הראשון שהקבוצה התגבשה הסברתי זאת לבנות והן קיבלו זאת. המטרה שלי כמובן להצליח כך שנזכה לתמיכה משמעותית רבה יותר, גם מספונסרים וגם מהעירייה.

קפטן הקבוצה, שרון אופיר שטרית, ושחקנית בעלת עבר כדורעף ארוך, משלימה את התמונה: "נכון שמדובר בדבר ייחודי אפילו בתחום הספורט הנשי, אבל אנחנו פורצות דרך ולא רק כסיסמה. יש כאן התלהבות יוצאת דופן, פוטנציאל אדיר, אוסף של בנות מדהימות גם מבחינת האינטיליגנציה, מבחינת הבנת המשחק ובטח ברמה הבינאישית והחברות החזקה שנוצרה בין כולנו.

לאור ההצלחה המהירה, אין לי ספק כי בעתיד תינתן לקבוצה הרבה יותר תשומת לב מבחינה תקציבית. בינתיים אנחנו עושות את הכול בהרבה אהבה. אני לא חושבת שמישהו צפה כזו הצלחה, כבר בעונה השנייה, אחרי שגבי הקים את הקבוצה מאפס. זה באמת בגדר "מסע מופלא" עד כה. אני מקווה שלא נמתין זמן רב ומישהו יבין כמה פוטנציאל טמון בבנות הצעירות והמוכשרות שמשחקות פה וישכיל לשמר את הבנות האלו.

אז מי ומי בשחקניות?
שרון, בת 36, נשואה ואם לשני ילדים, עוסקת בכלל בתחום אחר לגמרי. במקצועה היא כלכלנית ברשות ניירות ערך, אבל היא יודעת בדיוק על מה היא מדברת. הקפטנית והמגישה של הקבוצה חזרה בזכות הקבוצה המקומית לאהבה ישנה שלה. בצעירותה היא כיכבה בקבוצת הפועל ב"ש, זכתה עם הקבוצה בשתי אליפויות מדינה לנערות ונכללה בסגל נבחרת ישראל. אחרי אפיזודה קצרה נוספת, בה שיחקה במהלך לימודיה באוניברסיטה בקבוצת אס"א ירושלים, עברה פציעה קשה בצוואר, כזו שהצריכה ניתוח. היא חזרה כ"לוקאל פטריוטית" והכוונה ברורה - להעלות את מודיעין על מפת כדורעף הנשים ולעזור לבנות הצעירות להתקדם.

אומרת אופיר שטרית: "אנחנו בהחלט כאן גם כדי לקדם את כדורעף הנשים בעיר, אם בזו תרומתינו אז עשינו הרבה. יש כאן בנות עם עתיד של ליגת על, אנחנו קבוצה עם המון אופי, משחקות משחק התקפה מאוד חכם ובוגר. הצעירות צריכות רק מסגרת נכונה ויציבה ותהיה לנו הרבה גאווה מקומית.

הקבוצה בכללה מורכבת משחקניות בוגרות, בגילאי 23-40, כולן תושבות מודיעין-מכבים-רעות. לחלקן יש רקע בליגת בוגרות במסגרת קבוצות אחרות וכעת יש להן אפשרות לשחק כדורעף תחרותי במודיעין. וגם מספר שחקניות צעירות בכיתות ט’-י"ב המשחקות בנבחרת בי"ס מו"ר מכבים-רעות ושחקניות מבי"ס עירוני ג’, שהשנה אף משחקות במסגרת בית הספר שלהן.

לצד שרון ניתן למצוא בקבוצה עוד בוגרות אחרות המגיעות עם נסיון בענף - ליאה דואר קוטין, בת 39, מנהלת תקשורת שיווקית, יודעת שהתפקיד שלה הוא לא רק לשחק, אלא בהחלט לתת כתף ומענה לצעירות בקבוצה, ליאה היא כוח שקט שמקנה לצעירות שבחבורה המון בטחון.

טל בר וליאת וקס, בנות 25, תושבות רעות, אחת סטודנטית לתעשיה וניהול, והשניה סיימה השנה את לימודיה בתקשורת, הן מנחיתות חוץ, ושתיהן חזרו גם הן לאהבה ישנה, הכדורעף. שתיהן מהוות חלק מהשישיה הפותחת.

דניאלה גור, הליברו של הקבוצה (שחקנית ההגנה) משלימה את קו הבוגרות של הקבוצה. טל בר מסבירה: "הסוד שלנו הוא האיזון המיוחד בין הבוגרות והצעירות. זה נותן לנו הרבה שקט במשחקים הקשים יותר, מדובר על אוסף של בנות ווינריות, פייטריות, שנלחמות על כל כדור, לוקחות אחריות כשיש צורך, מחפות אחת על השניה. באמת כיף גדול להיות חלק מהקבוצה הזו".

אז דיברנו על הבוגרות, ולא הזכרנו עדיין את דור העתיד... הקו הקדמי של הקבוצה מתבסס הרבה על שתי בנות צעירות ומוכשרות בצורה יוצאת דופן - לינוי מזגאוקר ושחף קופרשטיין. הקבוצות שפגשו אותן כבר יודעות במה מדובר: ביום טוב, שתי המנחיתות הצעירות לא ניתנות לעצירה. עתיד גדול לפניהן, כבר אמרנו?

את השישיה של הקבוצה משלימה יעל גולדין, בין הצעירות שבחבורה, בכיתה י’, היא גם בתו של גבי גולדין, המנהל. גדלה ונשמה כדורעף מגיל צעיר. יעל היא שחקנית שעושה הכול על המגרש, הגנה והתקפה ובעיקר מביאה איתה הרבה התלהבות ורוח לחימה ובגילה הצעיר כבר עולה בשישיה.

לקבוצה ספסל עמוק במיוחד של שחקניות ברמה גבוהה - נועה הורוביץ הצעירה, מנחיתה מעולה, שלה זו השנה הראשונה במסגרת התחרותית, והיא בהחלט אחת ההפתעות הנעימות והמרעננות של העונה הנוכחית. רוני אנגלנדר, שלוקחת חלק גם באימונים בפנימית המחוננים של וינגייט, הניה שחקנית גבוהה עם עתיד. דר ברוך, היא הנשמה של ההגנה, שחקנית בעלת סרבים ברמה של ליגת על ושרון סייג, תלמידת כיתה ט’ בעירוני ג’, שהיא הצעירה שבחבורה, מנחיתה חוץ בעלת יד שמאלית חזקה ועתידה עוד לפניה.

לסיום: אי אפשר לסיים בלי לתאר לכם את החוויה האמיתית במשחקים של הקבוצה - הקהל. לקהל הזה בוודאות מגיעה קבוצה בליגה לאומית. למשחקי הבית של הקבוצה מגיע קהל שמונה שישים איש. מגיעים כולם, אנשים נשים וטף ש"נפלו בשבי". חצוצרות, תופים, עידוד בלתי פוסק והרבה אהבה שהם מרעיפים על השחקניות.  רק זה כבר בגדר "ההצגה הכי טובה בעיר".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות