חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

לקראת תכנית פריסת אנטנות סלולריות במודיעין

 

תוכנית פריסת אנטנות סלולריות תובא השבוע לאישור מליאת מועצת העיר. חברי המועצה שוחררו מחובת המשמעת הקואליציונית. וכל זאת, שבועות ספורים אחרי שהודעתו לעיתונות של אלכס וינרב בנושא גרמה להדחתו מהוועדה ולהודעה רשמית שדבריו אינם מדויקים

 

הנהלת העירייה החליטה אתמול (א’) להביא לאישור מועצת העיר בישיבתה ביום רביעי הקרוב את תוכנית פריסת האנטנות הסלולאריות החדשה של העיר. מדובר בכמות גדולה יותר של אנטנות, ביחס לאלו הקיימות כיום במודיעין, אך דלות הספק הגורמות לקרינה נמוכה יותר מהאנטנות הקיימות היום.

הוועדה, בראשות מהנדס העיר רמי זיו מונתה ע"י מועצת העיר לפני כחצי שנה והיו חברים בה סגן ראש העיר חנן ברנשטיין, חבר המועצה יגאל צדוק, נציגי הציבור שרון מעוז ורונית הלוי שהחליפה את סגן ראש העיר- בתואר, אלכס ויינרב. מדובר באישור עקרוני של התוכנית. עתה, לאחר האישור שצפוי להתקבל, תכנס העירייה למו"מ מול חברות הסלולר בעזרת מומחים בתחום וצוות משפטי. ההנהלה החליטה להגביל את תקופת הביניים של הדיונים לשלושה חודשים בלבד.

על פי מתווה התוכנית המרחק בין האנטנות לבתים פרטיים יהיה לפחות 50 מטרים, כאשר המרחק ממוסדות חינוך יהיה כ-150 מטרים. גובה האנטנות יהיה עד 16 מטרים עבור אנטנה המשרתת חברה אחת, או בגובה 24 מטר אם היא תכלול אנטנה של שתי חברות על בסיס עמודי תאורת הרחוב. בסך הכל יוצבו בעיר כ-35 אנטנות סלולאריות. על פי המתווה ארונות האנטנות ימוקמו בתאום עם מנהל ההנדסה בעירייה כאשר ייעשה מאמץ שהן לא יבלטו או ייראו בשטח.

ע"פ המשרד לאיכות הסביבה סף הקרינה הבריאותי המותר הוא 450 מיקרו וואט לסמ"ר. המשרד דורש כי כמות הקרינה לא תעלה על 45 מיקרו-וואט לסמ"ר, דהיינו כעשרה אחוז פחות מהתקן הבריאותי.

ע"פ טבלאות מומחים ונתונים המוצגים ע"י חברות הסלולר, במרחק של 50 מטרים מהבתים כפי שמציעה התוכנית, כמות הקרינה תהיה בין 13 ל-7 מיקרו-וואט בלבד, שזה בין 3% ל1.5% פחות מהתקן.

נתונים אלו מתייחסים לקרינה מחוץ לבניין, כאשר בתוך מבנה יורדת כמות הקרינה בעשרה אחוז נוספים לפחות. מעשית בתוך הבית תהיה קרינה של בין 0.7 ל-1.3 מיקרו וואט בלבד. בכוונת העירייה באמצעות היחידה הסביבתית לבצע בדיקות קרינה נקודתיות של האנטנות בתוך הבתים על מנת לוודא קיום נתונים אלו.

במספר מבנים ציבוריים בעיר קיימות אנטנות פנימיות דלות-עוצמה ומתקני גישה שעל פי החוק אינן מחויבות דיווח לרשות המקומית ואינן דורשות היתר מהמשרד להגנת הסביבה. דוגמאות למקומות כאלה הן, מנהרות הרכבת, קניון עזריאלי בעיר ומספר מרכזים מסחריים. הנהלת העיר החליטה כי אנטנות כאלה לא יוקמו בבתים פרטיים, מוסדות חינוך או מוסדות ציבור. במקומות ציבוריים פרטיים תהיה חובת דיווח לעירייה על מיקומם.

במסגרת התוכנית יורדו חמש אנטנות הקיימות כיום בעיר: מגדלי דמרי ברחוב החשמונאים, בבניין בזק ברחוב תלתן, במרכזיית בזק ברעות, במרכז המסחרי במכבים ובמשרדי מכבי העולמי במכבים. אחד מיוזמי התוכנית, סגן ראש העיר בתואר אלכס ויינרב ביקש לדחות את אישור התוכנית בחודש אך הצעתו נדחתה. ראש העיר חיים ביבס הודיע כי בישיבת המועצה יובאו שלוש הצעות: תוכנית המלצת הוועדה המקצועית, התוכנית המקורית של וינרב הכוללת 70 אנטנות ברחבי העיר, והצעה שלישית שלא לאשר אף אחת מהתכניות.

בהודעת עיריית מודיעין נמסר עוד כי, ביבס הודיע לחברי המועצה כי בהצבעה זו לא תחול משמעת קואליציונית וכל חבר מועצה רשאי להצביע על פי צו מצפונו. ביבס הסביר כי קיימת דחיפות רבה באישור התוכנית לאחר שוועדת ערר קיבלה בשבוע שעבר ערעור של חברת סלולר להציב אנטנה בניגוד לדעתה של מועצה אזורית גזר, כיוון שאין לה תוכנית מסודרת לפריסת אנטנות סלולאריות. בימים אלה עומדות בפני עיריית מודיעין, מכבים-רעות מספר בקשות דומות ודיונים בוועדות ערר ולכן החליט ביבס להביא את ההצעה לישיבת המועצה הקרובה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות