חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מים בששון? לקבלנים בלבד!

 

עובדי מחלקת השטח של תאגיד "מי מודיעין", צילמו בשבוע שעבר עובדי שתי חברות קבלניות בעיר, מתחברים לצינורות כיבוי האש, ללא האמצעים המתאימים למדידת כמות המים בה הם משתמשים

 

כדי לאפשר לקבלנים לעבוד בשטחי העיר, בוצע הסדר בין הקבלנים- הצורכים מים בעיר לצורך בנייה לבין תאגיד המים "מי מודיעין". על פי ההסדר, על הקבלנים לקבל אישור התאגיד להשתמש בברזי כיבוי אש המפוזרים ברחבי העיר, והם מחויבים לבצע את ההתחברות בעזרת שעון מיוחד, אותו עליהם לרכוש.

השעון מודד את כמות המים בה הם משתמשים, והתאגיד מחייב אותם בתשלום עבור כמות זו.

אחד הקבלנים בהם מדובר, רכש את השעון מתאגיד המים, אך עובדי התאגיד צילמו אותו מחובר להידרנט (צינור כיבוי אש אדום), ללא שעון. משמעות חיבור כזה היא: שימוש במים ללא מדידת כמותם וללא תשלום עליהם.

משנודע לתאגיד על ביצוע העבירה, הוחל במעקב אחר הקבלן וחיבורו למים בעיר. בזמן זה, הבחינו עובדי התאגיד בעובדי קבלן נוסף-אחר, המחוברים לצינור כיבוי אש ללא שעון מים. התאגיד פנה לקבלנים בהם מדובר ודרש התחברות מים כדין, עם שעון מדידה. עוד התריע התאגיד כי במקרים בהם ידוע כי נעשה חיבור ללא שעון, יחייב התאגיד את הקבלן בתשלום מים, עפ"י תחשיבי התאגיד וכי הוא דורש מהקבלנים לשלם תשלומים אלה, לאלתר.

שאלה המתבקשת מהפרשה הזו היא חמורה עוד יותר: האם יש מישהו שיודע כיצד התנהלה הבניה במודיעין, קודם להקמת תאגיד "מי מודיעין"? שהרי לתאגיד המתצנהל עפ"י קני מחידה עסקיים, יש אינטרס מובהק למנוע את גניבות המים הללו.

במשך שנים ארוכות נבנתה העיר מודיעין על אלפי דירותיה בלי פיקוח-כמעט על מערכת המים. יש מישהו שיכול להעריך כמה כסף חסכו קבלנים בדרך זו? והשאלה העיקרית, האם יש מישהו שיכול לומר, מי מימן את "החיסכון" הקבלני הזה?!

לנו נראה שהמממנים העיקריים היו משלמי הארנונה במודיעין.... מה דעתכם?

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות