חיפוש

 

 
לדף הבית >>     ספורט >>

כדורסל נשים: שיר הרעות

 

ניצחון מרשים של בנות עצמה מודיעין, על סגנית המובילה בטבלת הליגה, אס"א ירושלים אחרי תיקו 44 במועד הסיום הרשמי, ופיניש מוחץ 56:47, מול 3 שחקניות ירושלמיות שנותרו על הפרקט עם פחות מחמש עבירות

 

חמש עובדות על היריבה הבאה של קבוצת הנשים של עוצמה מודיעין בכדורסל- אס"א ירושלים ורשה: אגודת אס"א ירושלים נוסדה בשנת 1964, האולם הביתי שלה הוא מרכז קוסל בגבעת רם שבירושלים, המנהל האגדי שלה ,אברהם בריקנר עדיין בסביבה, הקבוצה עדיין לא נוצחה בבית השנה והיא גברה על שתי יריבותיה בקרב על הסגנות: מכבים - רעות ואליצור שהם.

חמש עובדות על עוצמה מודיעין - הקבוצה הוקמה רק השנה, מרבית ניצחונות הקבוצה, הושגו דווקא במשחקי החוץ שלה, שלוש שחקניות עוצמה, שיחקו בתקופות שונות בקבוצת הנערות של אס"א ירושלים, לספונסר של הקבוצה קוראים .... ומודיעין חיפשה לסיים את הסיבוב הראשון עם טעם טוב בפה.

שתי הקבוצות התייצבו למשחק בהרכבים חסרים, כאשר במודיעין חסרו ארבע שחקניות וגם בירושלים, המצב לא נראה מעודד יותר. עוצמה מודיעין פתחה עם החמישייה הבאה - רעות פוגל, עירית, תאיר גולן, יובל לוי ואפרת ישורון.

המטווח - הרבע הראשון נפתח במטווח מכל טווח של יובל לוי ממודיעין ונועה חיות הירושלמית. ארבע וחצי דקות מהפתיחה, התוצאה הייתה 10:10, כאשר במאזנן של השתיים נרשמו שתי שלשות ושמונה נקודות בסך הכול. תוצאת הרבע נקבעה למעשה כבר לאחר שבע דקות והוא הסתיים בשוויון 14:14, כאשר חיות המקומית הגיעה כבר ל 12 נק’.

מודיעין סגרה קרוב לתשע דקות, עם שלוש נקודות בלבד, אבל למזלה של הקבוצה, ההגנה מנעה בריחה ירושלמית. יאיר פרסטמן, שינה את מערך ההגנה וחיות סיימה את הרבע ללא נקודות. יובל שושן קלטה כדור חוזר בהגנה והריצה את חן אשרף למתפרצת, חן זרקה וקלעה סל עם הצפצוף למחצית - 21:25 לירושלים.

זו לא טעות - 13 נק’ ברבע לרעות -תאיר עם הקרש ורעות מהקו, השוו ל 25:25, בפתיחת המחצית השנייה. דנה אברהם ונועה חרוש, שמרו על פער קטן לזכות המארחות במהלך הרבע השלישי ומנגד, מודיעין שיחקה על השחקנית עם היד החמה - רעות פוגל. רעות הוציאה אינספור עבירות מהמארחות וכאשר הן לא ביצעו עבירות, היא פשוט עברה אותן בדרך לעוד ליי-אפ קליל. רעות קלעה 13 נקודות רצופות לזכות מודיעין וסל שלה קבע את תוצאת הרבע השלישי 35:36 למודיעין.

ההולך לאיטו, מגיע בעיתו - הרבע האחרון נראה כמו מותחן של היצ’קוק. רעות הצטיינה גם בהגנה עם חטיפות וחסימות ומנגד חיות, התעוררה רגעית ושלשה שלה החזירה את ירושלים ליתרון 37:38. לוח העבירות הלך והתמלא בשני הצדדים והשאלה הייתה איזו קבוצה תחזיק מעמד. טל ימין הירושלית הייתה הראשונה לצאת בחמש עבירות. סל גדול של חני רפאלוביץ, בכניסה לסל מימין, העלה את מודיעין ל 38:39, 4:20 דק’ לסיום.

רעות ותאיר קיבלו עבירה רביעית וכעת התוצאה היא 40:40. רעות קלעה שתיים מהקו והירושלמיות השוו. חני ורעות, הוסיפו נקודה כל אחת מהקו ו 11.4 שנ’ לסיום, מודיעין ביתרון 42:44. הירושלמיות יצאו להתקפה אחרונה, הכדור הגיע לדפנה מור, שעד לרגע זה, לא קלעה אפילו נקודה אחת. דפנה שחררה זריקה שנכנסה עם הבאזר, קבעה 44:44 ושלחה את המשחק להארכה. הירושלמיות פצחו בחגיגות על הספסל, אבל הן שכחו שעדיין יש הארכה לפנינו.

הבריחה בהארכה - תאיר ממסירה של יובל שושן ורעות ממסירה של תאיר, העלו את מודיעין ל 44:48. רעות הוציאה את העבירה החמישית מנועה חרוש והירושלמיות נותרו עם ארבע שחקניות בלבד. רעות המשיכה בתצוגת השיא שלה וקלעה שמונה נקודות בהארכה. סל של חני מרחוק, העלה את מודיעין ל 47:56 וכעת גם יפעת סנדלר יצאה בחמש עבירות. מה שאומר שאת השניות האחרונות של המשחק, הירושלמיות בילו על המגרש עם שלוש שחקניות בלבד...

בסיום, ניצחון גדול לעוצמה מודיעין על סגנית המוליכה, אס"א ירושלים ורשה - 47:56.

קלעו לעוצמה מודיעין: רעות פוגל במשחק בלתי יאמן - קלעה 11 מ 19 מהשדה, 10 מ 16 מהקו וסיימה עם 32 נק’ 24 ריב’ 4 חט’ ו 2 חס’, יובל לוי 9 נק’ 8 ריב’ ו 2 חט’, תאיר גולן 6 נק’ 10 ריב’ 3 אס’ ו 3 חט’, חני רפאלוביץ 5 נק’ ו 2 חט’, חן אשרף 2 נק’ ויובל שושן 2 נק’ 8 ריב’ ו 2 חט’. עוד שותפו - אפרת ישורון 4 ריב’ ועירית 5 ריב’ ו 2 אס’.

הרבו לקלוע לירושלים: נועה חיות 17 נק’, דנה אברהם 14 נק’ ונועה חורש 11 נק’.

מסכם את המשחק מאמן עוצמה מודיעין, יאיר פרסטמן: "איזה כיף לראות את השחקניות מתקדמות בכל מובן של המשחק, אם הלחימה חסרת הפשרות והלכידות הקבוצתית היו מהתחלה או שהפכו למשהו מובן מאליו, אז ההבנה של המשחק והיכולת להגיב תוך כדי משחק לשנות צורת משחק או להקפיד לעשות את מה שהולך טוב בביטחון נתנו ערך מוסף והביאו לניצחון חוץ גדול על י-ם.

בכל רבע, שחקנית אחרת הייתה בולטת כשברבע הראשון יובל לוי עם 8 נק’ מתוך ה-14, ברבע השני רעות החלה להתחמם, אולם רבע חלש התקפית הסתיים בסל גדול עם הבאזר של חן אשרף, שנתן דחיפה עצומה למחצית השנייה . שם רעות כבר להטה עם 25 נק’ מתוך ה 33 נק’ האחרונות במשחק כשכל הקבוצה עובדת בשבילה בהגנה ובלדאוג שהכדור יגיע אליה בהתקפה . מי שדאג לכך בעיקר- תאיר וחני בניהול משחק מצוין. הקבוצה זורקת יותר זריקות ל-2 מאשר ל- 3 וממשיכה בשיפור בבחירת הזריקות ובסבלנות בהתקפה. תודה מיוחדת לשמעון סלל רוה רודריגז מנהל הקבוצה על העזרה במשחק ."

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות