חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

סטירת לחי למודיעין. מתחם תעסוקה ענק יוקם בגזר

 

סטירת לחי? ואולי אפילו מכת מוות למודיעין. מתחם תעסוקה מטרופוליני לאיזור המרכז יוצא לדרך. כך הודיע רשמית אמש (א’) מינהל מקרקעי ישראל שהחליט על מימוש תוכנית רג"מ 3000 (רמלה, גזר, (חבל) מודיעין). המתחם יהיה תחרות קשה לשיווק שטחים זהים ומקבילים בייעודם במודיעין, שטחים שגם כך, שיווקם קשה ואיטי

 

מינהל מקרקעי ישראל החליט לאחרונה על מימושה של תוכנית להקמת אזור תעסוקה מטרופוליני - רג"מ 3000 -בשיתוף עם עירית רמלה.

רג"מ 3000 אזור תעסוקה מטרופוליני מהגדולים במרכז הארץ, המשותף לרמלה גזר וחבל מודיעין, שלוש הרשויות המקומיות בתחומן מתוכנן הפרוייקט ועל שמן הוא גם נקרא, הופך למציאות חדשה במרחב בו מודיעין נאבקת על שיווק של כל מטר רבוע במתחמי התעשייה והתעסוקה שלה.

שטח המתחם הינו כ- 3,000 דונם. שטח מגרשי הבניה בתוכנית הינו כ- 1,400 דונם. השטח לבניה הנו כ- 1,350,000 מ"ר. התוכנית כוללת גם פיתוח של פארק אזורי עבור תושבי האזור בהיקף של כ- 300 דונם- פארק נחל גזר.

במינהל אומרים כי "ייחודו של הפרויקט הוא במיקומו ובנגישות המצוינת שהוא מציע למשתמשים. הפרויקט ממוקם ביציאה המזרחית מרמלה. כביש מספר 6 (חוצה ישראל) משיק לפרויקט ממזרח ומחלף נשרים המהווה את אחד מצירי התנועה המרכזיים באזור, משיק לפרויקט מדרום.

ממערב מתוחם הפרויקט בכביש 40 - המחבר את הפרויקט לכביש מספר 1 וישירות לנמל התעופה בן גוריון.

מדרום- דרך מס’ 44 המחברת את רמלה עם בית שמש וכביש 431 החדש שמחבר את מודיעין לראשל"צ וכולל תוואי מסילת הרכבת עתידית שתחבר אף היא את מודיעין עם ראשל"צ.

תוכנית מח/90/א’ אושרה למתן תוקף כתוכנית מפורטת המאפשרת תחילת עבודה מיידית. מנהלת הפרויקט מטעם מינהל מקרקעי ישראל הינה חברת ח.פ.ת אשר ניהלה את תכנון הפרויקט משלבי היזום הראשונים ועד למתן תוקף. ע"פ החלטת מנהל מקרקעי ישראל תקדם חברת ח.פ.ת את התכנון המפורט ואף תכין מכרזים לעבודות הפיתוח הראשונות.

ערך ההשקעות בפיתוח הציבורי מוערכות בכחצי מיליארד ₪. שלבי הפיתוח נגזרים מהתכנית המפורטת אשר קבעה ארבעה שלבי פיתוח. המעבר בין שלבי הפיתוח מותנה במימושם של השלבים הקודמים ובביצוען של מטלות תחבורתיות.

לאור היקפו הגדול של הפרויקט נדרש לשווק ולפתח אותו בשלבים. צפוי כי שיווק שלב א’ של הפרויקט יחל במהלך שנת 2010."

דיעה אישית:
שיווק אדיר זה של קרקעות ומבנים לתעסוקה מתרחש במקביל להצלחה הגדולה של הפיתוח במתחם "אירפורט סיטי" מחד, איזור התעשיה הצפוני של חבל מודיעין שליד היציאה הצפונית משוהם, שמושך אליו בהצלחה מתחמים לוגיסטיים ענקיים, ונסיונות שיווק מקביל שעולים במאמצים רבים והצלחה חלקית בלבד, לפחות עד כה, אצל השכנה ממזרח- העיר מודיעין.

תכנית "רג"מ" קיימת על הנייר כבר שנים רבות, אולם מסיבות שונות ובהן לחצים מצידה של עיריית מודיעין הקודמת, מימושה נדחה. עתה, כאמור, הודיע ממ"י על היציאה לדרך עם התכנית שעשויה בהחלט להיות מכת מוות לתכניות הפיתוח העסקי של מודיעין, במיוחד לאחר שזו שינתה (באישור המינהל) ייעוד באופן נרחב לקרקעות באזור התעסוקה (ליגד) מהיי-טק למחסנים ולוגיסטיקה.

תכנית "רג"מ" היוצאת לדרך מוכיחה ככל הנראה כי מוטב היה למודיעין לשמר את ייחודו של אזור התעסוקה עפ"י התכנון המקורי, לאיזור היי-טק ו"קלין-טק", למרות הקושי הכרוך בשיווק הקרקעות לצרכים אלה. בראייה לטווח ארוך, יתכן וזה היה משתלם יותר. עובדתית, מרחבים לוגיסטיים צומחים סביבה כפטריות אחר הגשם ומתחרים בהצלחה בקונספט הלוגיסטי אותו בחרה מודיעין בחפזה (רבה מדי לטעמי) בעידן של משבר שיווקי ארצי ולחץ סביבתי פופוליסטי.

מדוברות עיריית מודיעין, מכבים-רעות נמסר בתגובה כי: "אזורי התעסוקה והמלאכה של העיר נמצאים בתנופת פיתוח גדולה בשנה האחרונה וחברות רבות נמצאות בשלבי מעבר והתעניינות בעיר. בשלבי הקמה שונים נמצאים בין שאר חברת "אלביט מערכות" שתקים מבנה מרכזי גדול בו ועתידים לעבוד אלפי עובדים, חברת קרביץ, גב ים, אריז וחברת אופיס דיפו, המעבירה למקום את משרדי ההנהלה הראשיים שלה ומרכז לוגיסטי בגודל של 13,000 מ"ר, המשתרע על 25 דונמים, בהשקעה של כ-50 מיליוני שקלים. למרות נתונים אלו בעירייה ובחברה הכלכלית פועלים רבות להבאת חברות ויזמים נוספים. החלטת מינהל מקרקעי ישראל על הקמת אזור תעשייה באזור רמלה רק מגדילה את המוטיבציה להגביר את המאמצים להבאת גורמי מסחר ותעסוקה לעיר".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות