חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

”קפה אירופה”- במודיעין

 

מיזם "קפה אירופה" נפתח בסוף השבוע שעבר בחדר הישיבות במרכז הרב תחומי. מדובר באחד המיזמים החברתיים המרגשים והחשובים ביותר שנעשו העיר מודיעין ובעיקרו מסמל את המחוייבות של דור הנינים והנכדים לניצולי השואה שבקרבנו

 

"קפה אירופה" הוא למעשה הגרסא המקומית לתופעה שקיימת מזה שנים רבות במספר ערים באירופה, שם פועלים בתי קפה מיוחדים תחת השם "קפה אירופה" ומשמשים כמקום מפגש לאיתור קרובים. עפ"י הפעילות במקום ביום פתיחתו (ה’), ניכר שגם כאן במודיעין, מכבים-רעות יזכה המקום לפריחה. עשרות רבות של תושבים ותיקים הגיעו בערב נר שביעי של חנוכה לאירוע הפתיחה והאולם התמלא עד אפס מקום.

פתיחת "קפה אירופה" התאפשרה באיחוד כוחות של כל אגפי העירייה שנרתמו למהלך. מינהל, החינוך, אגף התרבות, המרכז הרב תחומי, יחידת הנוער, מחלקת הקליטה, העמותה למען הקשיש והאגף לשירותים חברתיים- בשיתוף עם ארגון "הג’וינט".

אבל עיקר הקרדיט על פתיחת הקפה נזקף לזכותם של בני הנוער המקומיים שיזמו והפיקו את פתיחת מיזם זה בראשות נועם פינסטון, כיום חיילת בצה"ל, שהתנדבה במיזם דומה בתל אביב והחליטה להפעיל את המיזם גם בעיר מודיעין.

הפרויקט יפעל בכל יום חמישי בשעה 16:30 בקתדרה, כשאת הקשישים יארחו בני נוער מתנדבים. בנוסף תתקיים פעילות תרבותית (זמר/אומן וכיו"ב).

על פי נתוני האגף לשירותים חברתיים, בעיר מודיעין מתגוררים כמה מאות קשישים העונים להגדרות הרחבות של "ניצולי שואה" משמע, חיו בזמן מלחמת העולם השנייה באירופה ובארצות שלקחו חלק במלחמה.

מסגרת זו תפגיש קשישים אלה עם בני נוער מתנדבים שיפעילו את המקום בליווי ותמיכה של הקתדרה לגמלאים.

מחזיק תיק החינוך במועצה מויש לוי: "כל הפעילות שנעשתה על מנת להוציא את המיזם המרגש ושילוב הידיים של גופים ואנשים רבים זו אמירה חיובית מאין כמותה. אני חושב שעיתוי פתיחת המיזם, בחנוכה הוא גם חשוב ומסמל את ניצחון האור, של העם היהודי על החושך- השואה".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות