חיפוש

 

 
לדף הבית >>     ספורט >>

כדורסל תיכונים. שמונה בעקבות אחד

 

במשחק סוחף ואנרגטי, נצחו ביום שישי, שחקני תיכון מכבים-רעות את יריבתם לעליה לליגת העל מבנימינה. נכון שהכול עוד פתוח- יש גמר בעוד שבועיים בבנימינה, אבל 33 נקודות הפרש יכולות בהחלט לעזור... ומה עם הקהל?! יש! הרבה ואיכותי. קונצרט כדורסל שעובד והוכן היטב

 

פרולוג - לפני ארבע שנים, ריאיינתי את אורנה גושן ומוטי טלר. ביחד הם סיפרו לי על שיתוף הפעולה בין מה שהיה אז חט"ב מו"ר לתיכון מכבים-רעות, במטרה לשלוח קבוצות לליגת העל הבית ספרית בכדורעף ובכדורסל. ארבע שנים חלפו וקבוצת הכדורעף, מציינת השנה הופעה שלישית ברציפות בליגת העל (אם כי הקבוצה ידעה ימים טובים יותר) והנה השנה, קבוצת כדורסל בנים של התיכון, רחוקה שני משחקים בלבד מההעפלה היסטורית לליגת העל בכדורסל.

הסגל - ארבעה תלמידי י"ב - שי שפירא, נבות סלבין, ניב עפרון ואסף בר יוסף. חמישה תלמידי י"א -תם פולובין, יובל ברזילי, שחר פלד, בר יעקובי ושחף שרגא ושני תלמידי י’ - נמרוד פלג ואביב יוגב.

המאמן - אשר חגי. מאוד מנוסה במעמדים האלו. לפני מספר שנים, הצעיד את תיכון עירוני ט’ מתל אביב, לאליפות ליגת העל התיכונית. בשנים האחרונות, הוא מאמן במסגרות שונות (אגודתיות ובית ספריות) באזור מכבים-רעות ומודיעין.

היריבה- אורט השומרון בנימינה. שיחקה השנה בליגת העל התיכונית. פתחה היטב עם שני ניצחונות, אבל מאז הפסידה בשישה משבעה משחקיה הבאים. מרבית שחקניה משחקים בליגה הלאומית לנוער (לעומת אחד בלבד במכבים - רעות).

השיטה - שני משחקים - הראשון ברעות, השני בבנימינה, מי שתנצח בסיכום שני המשחקים, תשחק בעונה הבאה בליגת העל התיכונית.

ההכנות - אשר חגי ישב עם שחקניו והראה להם קלטת משחק של אורט בנימינה. הקלטת נותחה מכל כיוון אפשרי ושחקני מכבים-רעות, התייצבו למשחק הראשון מבין השניים, כאשר הם יודעים כל מה שצריך לדעת על שחקני היריבה.

כבר מתחילים - יום שישי השעה 12:55. בעוד חמש דקות יתחיל המשחק. אולם מפעל הפיס ברעות לבש חג. יותר משלוש מאות צופים, גדשו את היציע. חלקם נאלצו לעמוד, כיוון שכל מקומות הישיבה - נתמלאו. שלטי - ענק הוכנו מבעוד מועד, כלי תיפוף, חצוצרות ואוהדים נלהבים, רק חיכו לשריקת הפתיחה של השופטים.

רבע ראשון - ניב עפרון, שי שפירא, אסף בר יוסף, תם פולובין ונבות סלבין, היו החמישייה הפותחת. המשחק התחיל עם שני איבודי כדור של הקבוצה הביתית ו 0:2 לבנימינה. שפירא, השווה, פולובין העלה את המארחים ליתרון ומשם והלאה - נראתה רק קבוצה אחת על המגרש. סלבין ובר יוסף, העלו את מכבים - רעות ל 4:9, כאשר הקבוצה הביתית עם 100% מהשדה. "מכבים - רעות אימפריה" עודד הקהל המקומי. הנעת הכדור בהתקפה היייתה מושלמת - סלבין ופולובין, מצאו פעם אחר פעם שחקנים פנויים ושי שפירא היה בZONE ברבע הראשון - עם שלוש מארבע מחוץ לקשת ו 12 נקודות במאזן הכולל. הרבע הראשון הסתיים ב 11:25 למכבים - רעות.

רבע שני - היינו כחולמים - הקונצרט המשיך גם ברבע השני. שפירא הוסיף שלשה מספר ארבע ופולובין הגיע לחמש מחמש מהשדה והעלה את מכבים - רעות ל 18:38. מתן מולדובר מבנימינה, קלע שבע נקודות ברבע השני. שחף שרגא הופעל בצורה מאוד יעילה בצבע ומהלך של שלוש נקודות של שחר פלד, קבע את תוצאת המחצית 29:50 למכבים - רעות. שפירא עם 17 נק’ ופולובין עם 10 נק’, היו הקלעים הבולטים.

רבע שלישי - אבודים - המשימה שעמדה בפני אשר חגי בהפסקה, הייתה לא פשוטה בכלל. הקבצה ביתרון עצום, אבל צריך לזכור שמחכה משחק חוץ בגומלין, כל נקודת הפרש חשובה ולכן צריך להמשיך ללחוץ על הדוושה ולא להרפות. שפירא פתח את הרבע עם חמש נקודות, סלבין הפגיז תשע נקודות בשש דקות וכששניהם נרגעו, פולובין המשיך לקלוע בלי החטאה והגיע ל 8 מ 8 מהשדה. הפער חצה את גבול ה 30 הפרש ושחקני בנימינה פשוט נראו אובדי עצות על המגרש. "הלילה, הלילה, שמחה גדולה הלילה", עודד הקהל ויובל ברזילי סגר את הרבע עם 44:72 למכבים - רעות.

רבע רביעי - "המאמן מספר אחת" - פרגנו בקהל למאסטרו אשר חגי. ברזילי הוסיף שלשה והמשחק הלך פנימה אל שחף שרגא הגבוה, שסחט עבירה אחר עבירה וקלע 8 מ 9 מהעונשין. ההגנה מנעה מהאורחים סלים קלים ושלחה אותם להשיג נקודות מקו העונשין.

רוצי שמוליק - שי שפירא יצא למתפרצת, הטעה את המגן כאילו הוא מתכוון למסור, אבל המשיך עם הכדור בתנועה לסל (בסגנון שמוליק זיסמן - למי שזוכר) ו 53:84, 4:15 דק’ לסיום. ואז... זה קרה - תם החטיא בפעם הראשונה והוכיח לנו שגם הוא בן אדם. מיד לאחר מכן, הוא פיצה את הקהל בסל נוסף, שקבע את תוצאת המשחק - 60:93 מ - ד - ה - י - ם לתיכון מכבים - רעות.

בסיום המשחק, השחקנים חגגו בדבוקה על המגרש ולאחר מכן, עם האוהדים הרבים. סופגניות חולקו לשחקנים המנצחים ואשר חגי, שנראה לא פחות רטוב מהשחקנים שלו, שימש בתור המבוגר האחראי והזכיר לכולם ש "זה עדיין לא נגמר. יש לנו גומלין בעוד שבועיים בבנימינה".

שפטו מעולה - עומר דוד ודרור גלפז, לעיני 300+ צופים באולם הפיס ברעות.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות