חיפוש

 

 
לדף הבית >>     ספורט >>

כדורסל נשים: מתוק מתוק....

 

לאחר שבועיים ללא משחק, חזרה קבוצת הנשים של עוצמה מודיעין לאולמה הביתי למשחק מול אליצור בית שמש. האורחות מדורגות במקום הרביעי בטבלה, לאחר שלושה ניצחונות ושני הפסדים מינימאליים לבלתי מנוצחות - מכבים רעות ואליצור שוהם. מנגד במודיעין, חיפשו ניצחון שני, שיהיה ניצחון הבית הראשון שלהן העונה.

 

למעט שירה להב, מודיעין התייצבה למשחק בהרכב מלא, שכלל 11 שחקניות (רק לא כפולות של שש...). לחלק משחקניות הקבוצה, היה זה המשחק החמישי בתוך פחות מ 36 שעות, לאחר שהן הצעידו את נבחרת תיכון מו"ר- מכבים רעות, לשלב בית חצי הגמר באליפות הארצית בכדורסל לכיתות י’- י"ב’, שהתקיימה בגליל העליון.

שחקניות עוצמה התייצבו למשחק עם סט חדש של מדים, טרנינגים ותיקים וכעת חסר רק שם של ספונסר, שיקשט את המדים החדשים....

מודיעין פתחה עם גלית ברוקר, ענת נגרי, רעות פוגל, אפרת ישורון ועירית.

עייפות זה דבר מדבק - מודיעין פתחה את המשחק עם הכנסת כדורים פנימה אל ענת נגרי, שקלעה את ארבע הנקודות הראשונות של הקבוצה. גלית בשלשה לאחר מסירה של חני, העלתה את מודיעין ל 4:7. חוץ מזה - הרבע הראשון היה עייף משהו וגם המשרוקית של השופט, לא נשמעה - עבירה אחת בודדה נשרקה לשתי הקבוצות גם יחד. 7:8 לאורחות, בסיום הרבע הראשון.

בית שמש סגרה ריצה של 0:8 ועלתה ל 7:12. יאיר פרסטמן, מאמנה של עוצמה לקח פסק זמן:"אין לנו אנרגיות. אנחנו עומדים ומסתכלים על המשחק", התריע יאיר, שעבר למצב עמידה והטריף את השחקניות. גלית הריצה את יובל לוי למתפרצות ומודיעין חזרה למשחק. "התחלנו לרוץ בהגנה ובהתקפה והמשחק השתנה לגמרי"- עודד יאיר את השחקניות. כל השחקניות נטלו חלק במשחק והציגו הגנה מושלמת - האורחות נתקעו דקות ארוכות ללא יכולות לייצר נקודות. המחצית הסתיימה ביתרון 12:14 למודיעין.

המחצית השנייה יצאה לדרך והשחקנית החמה בהתקפה הייתה גלית, שקלעה שתי שלשות רצופות והוליכה את מודיעין ליתרון 12:22. ההגנה המדהימה החזיקה את האורחות במשך 14 דק’ ללא נקודה. בשלב זה, גלית צברה עבירה רביעית ויאיר נאלץ להוריד אותה לספסל. שמחה גלוברמן, הרכזת של בית שמש, ניצלה זאת בכדי לקלוע חמש נקודות ולסחוב את בית שמש לריצה נוספת - הפעם של 0:10 ולאחר שלושה רבעים, התוצאה עמדה על 22:22.

"אנחנו מנצחות את המשחק הזה", הודיעה ענת ליתר החברות בהפסקה שבין הרבעים. בית שמש עלתה ליתרון 23:27, אמנם רק 4 נקודות, אבל במשחק עם תוצאה כל כך נמוכה, זה הרגיש כמו 20 הפרש במשחק רגיל.

כניסה מלאת עוצמה של רעות לסל וסקייהוק של אפרת, בסגנון עדת קארים עבדול ג’אבאר (מי שלא יודע/יודעת מי זה, מוזמן לבדוק באתר NBA.COM ) ושוב חזרנו לשוויון 27:27. שש דקות לסיום, גלית יצאה בחמש עבירות, אבל בניגוד לרבע הקודם, הקבוצה המשיכה לתפקד בהתקפה, כאשר רעות פוגל לקחה על עצמה את האחריות להשיג נקודות בצבע.

בהגנה, תאיר סמימי גולן, עשתה עבודה מצויינת בשמירה על גלוברמן, שיצאה גם היא בחמש עבירות. 1:40 דק’ לסיום, עינב פרץ, בשלשה גדולה עם הקרש, העלתה את בית שמש ל 29:33. האם הכול אבוד?

הכדור הלך לרעות, שסחטה עבירה נוספת. למרות אחוזים לא מרשימים מהקו במשך המשחק, הרי שהפעם, זרם לה קרח בורידים ושתי הזריקות היו בפנים 33:31 לבית שמש, דקה לסיום.

יובל זה כדורסל - יובל לוי חטפה כדור ומודיעין יצאה להתקפה גורלית. הכדור הגיע לתאיר בצד הימני של המגרש. תאיר איתרה את יובל הרחק הרחק בצד השמאלי, שני מטרים מחוץ לקשת. יובל קיבלה את הכדור, התרוממה לשלשה וכמו שאמרו חז"ל "רק רשת" 33:34 למודיעין, 35 שניות לסיום. על הספסל המקומי, נקבע שיא עולמי בקפיצה לגובה מהמקום ולפתע הייתה תחושה אצל כולם "שאנחנו באמת יכולות לנצח את המשחק הזה".

יובל לקחה כדור חוזר גדול בהגנה וסחטה עוד עבירה וכעת זה 33:35 למודיעין, 16.2 שניות לסיום.

"לא לעזוב את 11" - שתי הקבוצות ירדו לפסק זמן אחרון. עינב פרץ, שקלעה שתי שלשות ברבע האחרון, הייתה האופצייה ההגיונית בהתקפה של בית שמש ויאיר ביקש מהשחקניות שלו, לא לתת לה לקבל את הכדור.

מכבי מכבים? רעות! בית שמש יצאה להתקפה אחרונה ועברה את קו מחצית המגרש (להזכירכם - שתי הקבוצות ללא הרכזות הפותחות שלהן) וניסתה מסירת רוחב, אותה יירטה רעות פוגל, שהורידה שניות יקרות מהשעון. בסיום, ניצחון בית מתוק מתוק לעוצמה מודיעין 33:35 על אליצור בית שמש. בסיום המשחק, החמיא יאיר לשחקניותיו "כל הכבוד לכן, זה בכלל לא מובן מאליו לנצח משחק כזה".

אמנם רק מתי מעט חזו במשחק ובהם יו"ר האגודה, טל ואדהאוזן ואח של רעות , אבל לפי הרעש, ניתן היה לחשוב כי יש מאות אוהדים ביציע. שפט בני מרקו באולם עירוני ב’ במדיעין.

בסיום המשחק, חגגו השחקניות והמאמן בבית קפה הסמוך לאולם, את הניצחון.

קלעו לעוצמה מודיעין: גלית ברוקר, 11 נק’ 10 ריב’ 4 אס’ ו 3 שלשות, רעות פוגל 8 נק’ 6 חט’ ו 5 ריב’, יובל לוי 8 נק’ 4 ריב’ 3 אס’ ו 3 חט’, ענת נגרי 4 נק’ ו 7 ריב’ ואפרת ישורון 4 נק’ ו 4 ריב’. עוד שותפו: חן אשרף 3 ריב’ ו 2 חט’, שיר מוסאי, יובל שושן 3 חט’ ו 2 ריב’, חני רפאלוביץ 3 ריב’ ועירית 4 ריב’.

הרבו לקלוע לאליצור בית שמש: עינב פרץ 12 נק’, שמחה גלוברמן 10 נק’ ואיילת רוטמן 9 נק’.

מסכם את המשחק מאמן עוצמה מודיעין, יאיר פרסטמן: "אחד הדברים החשובים בספורט בכלל ובכדורסל בפרט הוא לא להיות השני, זה שמנסה להשיג, זה שמגיב לפעולות של אחרים, אלא ליזום להוביל לקחת אחריות.

בתחילת המשחק הגבנו לפעולות שקורות על המגרש והיינו צריכים (כולל המאמן) לשנות את הגישה ולגרום לקבוצה השנייה לחשוב מה היא עושה כדי להתגבר עלינו . ברגע שעשינו את זה, קודם כל על ידי שינוי אווירה ואנרגיות, זה שינה לחלוטין את המשחק והביא לריצת 15 - 0.

כשהקבוצה מבית שמש התרגלה למשחק החדש שנוצר, היה צורך להוסיף אלמנט נוסף בצורת המשחק, ממשחק מבוקר שאפשר ליריבה התארגנות, למשחק מהיר. כשזה קרה, השליטה במשחק חזרה אלינו ובסופו של דבר פעולות שעשינו ולא הצליחו בפעמים הראשונות, הצליחו ברגעים החשובים.

מה שחשוב לציין הוא שכל 11 השחקניות שיחקו ותרמו למשחק, וגם שחקנית שלא קלעה ושיחקה פחות, תרמה בדקות שלה הגנה ומלחמה ועזרה להביא את הכדור לשחקנית הנכונה לאותו מצב, דבר שהוא בד"כ לא מוערך גם על ידי מאמנים וגם על ידי השחקנים עצמם.

לכן אני רוצה להדגיש את הנושא: במשחק הזה מה שהביא את הניצחון הוא הרגשת הביחד שהשחקניות מהספסל, המאמן, המנהלים שמעון וטל והאוהדים בראשות דביר ואלעד, שהיו במשחק, נתנו לכל מי ששיחקה בכל רגע נתון, כוח שדחף את השחקניות על המגרש וחלקן אמרו שהן הרגישו את הכוח הזה. אני יכול לציין שחקניות בולטות, אבל במשחק כזה להגיד שהקבוצה ניצחה זו לא קלישאה ."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות