חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

הבנק דרש 300 אלף וקיבל 25 אלף

 

מסתבר שהעובדה שבנק נוקב בסכום כספי אותו אתם חייבים לו, אינה אומרת שבהכרח זהו הסכום שאתם באמת חייבים. בסיפור שלהלן תגלו איך דרישת חוב בסכום של 300 אלף ₪, הפכה לתשלום של 25 אלף

 

הסדר פשרה יוצא דופן, שקיבל תוקף של פסק דין, בין אזרח לבנק לאומי למשכנתאות: תושב בת ים, עולה ממדינות חבר העמים, שקיבל מבנק לאומי למשכנתאות תביעה על חוב של 300 אלף שקלים, בגין ערבות שחתם ללווה, שלא עמד בתנאי המשכנתא - שילם לבנק, בהסדר פשרה, סכום של 25 אלף שקלים בלבד.

תחילת הפרשה לפני כ-7 שנים, אז חתם תושב בת ים על כתב ערבות למשכנתא עבור אחד ממכריו, שלקח מהבנק הלוואת משכנתא בסכום של 430 אלף שקלים. הלווה לא עמד בתנאי המשכנתא והבנק מכר את הבית, שבעבורו נלקחה המשכנתא.

אולם הבנק לא הסתפק במכירת הבית והגיש לפני כשנה וחצי כתב תביעה נגד הערב על חוב של 300 אלף שקלים. הערב נתבקש, בשלב ראשון, לשלם לבנק 100 אלף שקלים.

האזרח פנה לדני ליבנה, מנכ"ל חברת "אובליגור", המתמחה בסיוע לאזרח במגע מול הבנקים. ליבנה הצליח להגיע לאחרונה להסדר פשרה עם הבנק, שקיבל תוקף של פסק דין על ידי שופט בבית המשפט, ולפיו ישלם הנתבע לבנק סכום של 25 אלף שקלים בלבד.

ליבנה: "הצלחנו להגיע להסדר פשרה מוסכם על הצדדים, שקיבל תוקף של פסק דין. מרבית האנשים חושבים שאם הבנק הגיש נגדם תביעה, היא כנראה מוצדקת והסכום שמופיע בה הוא נכון. חשוב שהציבור יידע: ישנן דרכים להתמודד עם החוב לבנק".

לאתר חברת אובליגור: www.obligor.co.il

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות