חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

נא להכיר: פרוייקטי הפיתוח המרכזיים במודיעין 2010

 

בסיור עיתונאים שנערך אתמול ,א’, הציגה עיריית מודיעין את יעדי הפיתוח והעבודות בשטח לשנה הקרובה. אנו מביאים כאן את המרכזיים שבהם מתוך 52 פרויקטים המיועדים להשלמה עד סוף 2010. המחיר הכולל, כ-290 מיליון ש"ח

 

איך יראו פני העיר מודיעין בעוד לא יותר משנה-שנתיים? עיריית מודיעין ערכה אתמול,א’ סיור מודרך לעיתונות המקומית. במהלכה נסקרו עיקרי הפרויקטים הגדולים בהם עוסקת כיום העירייה. את הסיור ליוו ראש העיר חיים ביבס, מהנדס העיר רמי זיו ומנכ"ל החברה הכלכלית דורון ברק.

נתחיל בעתיד הקרוב מאוד: אם תהיתם מדוע אתם נאלצים עדיין לנסוע בסלאלום של כביש 431 בסמוך למתחם ישפרו, וזאת כאשר כבר לפני כחודש הסתיימו העבודות להקמת וסלילת הגשר האחרון שיפתח את 431 לנסיעה רצופה ממודיעין לראשל"צ. נגלה לכם בסוד, שמחר, יום שלישי בצהריים, יחנכו ראש הממשלה נתניהו ושר התחבורה, את כביש 431 לכל ארכו. בהזדמנות זאת, גם יפתח הגשר הגמור שהמתין ככל הנראה למגע מספרי הזהב של ראש הממשלה. אז שיהיה במז"ט.

בשורה תחבורתית נוספת הקשורה אף היא בדרך כלשהי לכביש 431 היא, כי כביש פנימי מספר 3, זה המחבר בין 431, דרך קייזר-צפון לשדרות עמק זבולון, יצא לדרך. לדברי מהנדס העיר, כבר נבחר קבלן. להערכתו שנה מהיום וסלילת הכביש תסתיים. רק נזכיר שהוא חוצה את גשר ענבה, העומד גמור, אבל נטוש כבר כשנתיים. כאמור, העימותים עם משרד השיכון, בהם הפך הגשר לבן-ערובה, הסתיימו. הכביש החדש ישחרר את צומת יצחק רבין מעומסים רבים ויאפשר לתושבי כל השכונות המערביות של מודיעין להיכנס ולצאת אליהן בלי לחצות את מרכז מודיעין. הכביש-דו סטרי כולל שביל אופנים.

ומה עם תרבות הנופש של תושבי עיר העתיד? גם כאן עודכנו על תמונת המצב בפיתוח הפארק הגדול ביותר של מודיעין- פארק ענבה. כ-9 מיליון ₪ הושקעו ויושקעו בהשלמת שניים מתוך שלושת חלקי הפארק. בימים אלו מתנהלות עבודות של איטום האגם מלאכותי, הצללות של פרגולות (עם קולטי שמש סולאריים, עמודי תאורה סולאריים לאורך שביל הטיולים (1.5 ק"מ שביל), הכנסת מערכת חשמל מתח רגיל, מבנה שירותים הכולל 10 תאים- הסתיים, מתוכנן מבנה נוסף, גן הרפתקאות עבר הליך אישור של מכון התקנים והוכרז כשמיש, שופץ האמפיתיאטרון (מתחתיו הוכשר אתר למזנון), ובקרוב יחלו נטיעות היקפיות כמו גם הרחבת המדשאות מערבה. הפארק שישתרע ממרכז העיר ועד כביש מספר 1, יפתח לשימוש הציבור בשלבים.

אין ספק שהפרויקט המרכזי ואולי החשוב ביותר לעתידה של מודיעין הוא מרכז התחבורה. בכל השטח שממערב לקניון עזריאלי ומסילת הברזל, מתנהלת כיום עבודה קדחתנית. ראשית, יחצה כביש שדרות החשמונאים את המקום ויחסוך את לחצי התנועה בסמוך לתחנת הרכבת וקניון עזריאלי. שנית, כל הכביש משוקע לעומק של כ-5 מטרים וכשיסתיים, יהיה דו מסלולי וחד סטרי. התנועה באזור הזה תהיה מעגלית וחד סטרית בכל כיוון.

בתוך הככר הפנימית ייבנו מסופי התחבורה הציבורית. כ-20 תחנות יוקמו בכיכר בשיטת "פרח" (בדומה לנתב"ג, רק בלי המטוסים...). חלק מהתחנות ייבנו במפלס העליון שצמוד כיום לקניון עזריאלי (למי ששאל ותהה מהם העמודים הנטושים על המדרכה בחלק המערבי של גן הקניון- אלה הם בסיסי העמודים של התחנות). וחלקם השני, כאמור, במפלס התחתון. כל הקומפלקס יחובר במדרגות נעות שיאפשרו תנועה מתחנת הרכבת, קניון עזריאלי, המע"ר והתחנה המרכזית החדשה (להלן: ככר התחבורה). עם תחילת הפעלת המקום, תשונה גם דרך התנהלות התחבורה הציבורית בעיר ומהעיר החוצה. צפי לסיום העבודות, סוף 2010.

פרוייקט דגל נוסף, אותו רואים הן ראש העיר והן מנכ"ל החברה הכלכלית כ"בייבי" שלהם, הוא מרכז הספורט והבריכה העירונית, שהולך וקורם גידים בכניסה לקייזר-צפון. העבודות על המרכז החלו בתחילת ספטמבר השנה וכיום עובדים במרץ על בריכת השחיה המרכזית- בריכה חצי אולימפית (16*25). בתכנון להמשך העבודות, בריכה נוספת לצרכי לימוד (7*13), ובריכת פעוטות רדודה (83 מ"ר). המרכז יכלול גם אולם ספורט- כדורסל עם 500 מקומות ישיבה, סה"כ 1500 מ"ר. עלות כל שלב א’ של הפרוייקט מוערכת בכ-10.5 מיליון ₪ (מקורות: משרד השיכון, תאגיד המים, הלוואה עירונית ותרומה של דוד עזריאלי).

חניונים פתוחים- מרכז העיר, הפארק העירוני, תחנת הרכבת, הקניון ומרכז הספורט, הם צרכני חניה כבדים. סביבם הולכות ומושלמות החניות. כ-1000 מקומות חנייה יושלמו במסגרת כ-5 מרחבים המוכשרים בימים אלה. חלקם בצמידות למרכז הספורט ותחנת הרכבת וחלקם מדרום לפארק ענבה.

תכנון נופי מחודש ושיפור מראה הכניסה למודיעין דרך שדרות החשמונאים, פרוייקט שהעבודות עליו כבר החלו. במרכזו, גינון ונטיעות בשדרה המרכזית שנכנסת חמודיעין. בצומת הכניסה לעיר יוזז עמוד חשמל המוצב במקום ובכך יתאפשר "גילוח" הגבעה שצמודה ממערב לצומת והרחבת מרחב הכניסה לעיר. בעניין זה, לדברי מהנדס העיר וראש העיר, הגישה ערית מודיעין התנגדות לתכנית מע"צ למחלף הבכניסה לעיר. זאת בשל היותו עילי וצמידותו היתירה לשולי שכונת ציפור-צפון. לדברי ביבס, תכנית העירייה שונה מזו של מע"צ בדרך הקמת מחלף הכניסה, בעוד שמע"צ מתכננת מחלף עילי, מעדיפים בעירייה כניסה באמצעות שיקוע-דווקא. כך או אחרת, בינתיים אין במע"צ תקציב ביצוע מסומן לפרוייקט זה לפחות בחמש השנים הקרובות.

ולסיכום, כ-290 מיליון ₪, זהו הסכום הכולל של 52 פרוייקטי פיתוח בעיר מודיעין. מדובר בפרוייקטים שמתוכנים להסתיים עד סוף השנה הבאה- 2010. מתוך סכום זה, 158 מיליון בפרוייקטים שיסתיימו כבר בשנה זו -2009. הפרוייקטים שנסקרו בכתבה זו הם המרכזיים בלבד.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות