חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

דרמה קואליציונית, מארב פוליטי וניפוח שרירים

 

ראש העיר הוציא מכתב סילוק מחברות בהנהלת העיר לחברי המועצה מסיעת "יחד"- רוזנפלד וחן. זאת לאחר הצבעתם נגד תקציב 2010 ביום ד’ האחרון. בפועל אין מדובר בפירוק הקואליציה, אבל נוצרה בעיה. האם יאלץ סגן ראש העיר, ברנשטיין, להתפטר? כיצד תמשיך התנהלותה של יחד-מור כסיעה מאוחדת? והאם כל זה היה מארב מתוכנן לסילוקו של ברנשטיין מתפקידו?

 

בהצבעה על תקציב 2009 שנערכה במליאת מועצת העיר מודיעין, ביום רביעי האחרון, הצביעו שני חברי קואליציה נגד התקציב המוצע. דני רוזנפלד ויצחקי חן, שניהם מסיעת יחד , שהגיעה לקואליציה העירונית בתום הבחירות האחרונות כגוף אחוד עם סיעת מור. שתי הסיעות התאחדו לקראת הבחירות כגוף המייצג את מכבים ורעות.

כתוצאה מההצבעה נגד אישור התקציב, הוציא ראש העיר, חיים ביבס, לשני המתנגדים מכתב פיטורין מהנהלת העירייה. הודעה רשמית על כך צפויה לצאת מדוברות העירייה הבוקר, יום א’.

למרות הצעד המאוד הגיוני, מצידו של ראש העיר, שכן לא יתכן שחברי קואליציה יצביעו נגד הקואליציה, מכתב הפיטורין הזה, מעט בעייתי. ראשית אחד מהשניים שהיו ממוענים למכתב, דני רוזנפלד, אינו חבר הנהלה. לדבריו, הוא מעולם לא זומן להנהלה, למרות שההסכם הקואליציוני, לדבריו, כלל גם הכנסתו לקבוצה המצומצמת הזו שנקראת "הנהלת העירייה".

להבדיל, יצחקי חן, דווקא כן חבר הנהלה. אולם לא ניתן עקרונית לסלקו משולחן ההנהלה אישית, אלא בדרך של סילוק כלל הסיעה-יחד-מור. לכן, בינתיים לפחות, בידיו של יצחקי חן מכתב זימון לישיבת ההנהלה הבאה, שצפוייה להיערך ב-30 בנובמבר, כחבר מן המניין בפורום זה.

פרשיית "האדם השלישי" בסאגה הפוליטית הזו, הוא חנן ברנשטיין: ברנשטיין לא הופיע כלל ביום רביעי בערב לישיבת המועצה שהצביעה על התקציב. רשמית לפחות, בשל "בעיית בריאות" שמנעה זאת ממנו. ככל הנראה בעיית הבריאות היתה דרך לחמוק מ"מארב פוליטי" שהונח לו ע"י חבריו לסיעה מ"יחד".

אבל, לדברי רוזנפלד, ברנשטיין גם הוציא מכתב שקדם לישיבה. במכתב זה הוא מודיע כי כל החלטה שתתקבל ע"י הסיעה (בעניין ההצבעה על התקציב מ.ב.), הוא תומך בה ומצביע עימה.

טכנית, לפחות, הצביע ברנשטיין, לאור מכתבו, אף הוא נגד התקציב. וכך, אם מפטר ראש העיר את נציגות "יחד" בשל הצבעתם, מן הדין שיפטר גם את סגנו-בשכר, חנן ברנשטיין. אולם הוא לא עשה זאת.

בכך למעשה, הניחה סיעת יחד מארב מתוכנן היטב לחברם לסיעה חנן ברנשטיין, כמו גם לראש העיר. במהלך הדיון על התקציב הגיע באופן די חריג, כצופה מן הצד, עמיקם אורן. כזכור עמיקם אורן הוא העומד בראש סיעת יחד, למרות שלקראת הבחירות ויתר על מועמדותו לחברות במועצה. הוא עדיין המושך בחוטים בכל הקשור לסיעת "יחד".

הופעתו לדיון, נראתה לרבים באולם הדיונים בעיקר כמעין "הופעת ביקורת והשגחה" על אנשיו- חברי המועצה. עם לכתו, לקראת ההצבעה על צו הארנונה (בה, אגב, הצביעו השניים בעד!), הביעו רבים מהנוכחים את דעתם זו, ביחס להופעתו של אורן.

ראש העיר, חיים ביבס, יקבל, מן הסתם, ייעוץ משפטי מספיק טוב כדי לצאת מהפלונטר. אולם בסיעת יחד, המטרה לא הייתה ביבס: המטרה היתה ונותרה, וזאת הם אומרים בריש-גלי, חנן ברנשטיין! הערותיו של רוזנפלד נגד ברנשטיין במהלך כל ישיבת המועצה, לא מותירות ספק ביחס לכוונות ורצונות אלה.

האם יאלץ חנן ברנשטיין להתפטר? לפחות ברנשטיין אומר הבוקר (א’) מפורשות:" לא מתכוון להתפטר, לא אתפטר, נבחרתי כדי לשרת ואני אמשיך לעשות זאת".

כיצד ינהג ראש העיר, חיים ביבס? כיצד יצביעו מעתה והלאה חברי סיעת "יחד"? והאם כתוצאה מהאירוע יחול פיצול בין סיעות יח"ד ומור בעירייה? ימים יגידו. מה שברור הוא שלחיים ביבס לא צפוייה, לפחות לא בתקופה הקרובה, בעייה קואליציונית שתפגע בניהול העירייה והמועצה. בינתיים, לפחות, לא מתגבש גוש אופוזיציוני של ממש שנראה שיעשה זאת:

אמנון מרחב, לפחות מדבריו בישיבה האחרונה, נוטה יותר ויותר להתקרב אל ראש העיר. עובדתית, הוא הצביע בעד התקציב. אלכס וינרב, ממשיך אף הוא להיות "מיושר" אל הקן הקואליציוני ותואר "סגן ראש עיר" בהחלט נראה שמספק אותו כרגע. שלמה פזי, למרות היותו תושב רעות, אינו נמצא בקואליציה כחבר בסיעת מור או יחד, אלא בזכות עצמו בלבד. והרוטציה ביחד-מור, צפויה רק בעוד כשנה וחצי.

אם יחליטו חברי "יחד" לפעול מעתה כאופוזיציה, תהה זו פעולה מרגיזה ובעייתית מבחינתו של ביבס, אבל הם לא יפריעו ממשית להתנהלות השוטפת וההסכמה הכמעט מקיר לקיר בקרב חברי המועצה. היחידים שיפסידו מצעד כזה, יהיו כרגיל, תומכי "יחד" במכבים ורעות. ואולי בשל כך, בעקיפין, גם שאר תושבי מכבים-רעות.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות