חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מודיעין החליטה: הנחות למילואימניקים

 

מועצת מודיעין אישרה בשבוע שעבר את הצעתו של חבר המועצה גלעד אולשטיין, בדבר מתן הנחות ייחודיות לאנשי המילואים הפעילים שגרים בעיר. האם הנחה בארנונה תהיה אחת ההטבות שתינתן? תלוי בעיקר במשרד הפנים

 

בשבוע שעבר העביר חבר המועצה, גלעד אולשטיין, יו"ר ועדת קשר לחיילים, הצעה לסדר בדבר מתן הטבות לחיילי מילואים פעילים. ההצעה התקבלה בישיבת המועצה האחרונה, ביום רביעי, פה אחד על ידי חברי המועצה.

אולשטיין המליץ בפני המועצה לתת הטבות בפעילויות העירייה, זאת בתנאי שחייל המילואים מציג כרטיס מילואים ותעודת זהות (הוכחה על היותו תושב העיר). בין ההצעות שהועלו היו: הנחות למופעי תרבות שמופקים על ידי העירייה. הנחות לפעילויות של מרכז ספורט ובריכת שחייה עירונית (לכשיוקמו בקיץ הקרוב), כאשר בנוסף הועלתה האפשרות לבצע מהלך דומה לזה שנבדק היום על ידי עיריית רעננה, שם בודקים בימים אלו אפשרות בנוגע למתן הנחה בארנונה למי ששרת לפחות 20 יום בשנה. במסגרת הקשר עם החיילים הומלץ על ידי הוועדה להעניק שי מטעם העירייה לכל החיילים בשירות סדיר הגרים בעיר. נוסף על כך, ועדת קשר עם החיילים פועלת במטרה לסייע לחיילים בודדים ונזקקים.

אולשטיין:" "תמיכת הממשלה נכנסה לתוקף באוגוסט 2008 ונועדה ליצור תמריצים לשירות במילואים כמעין תגובת נגד לתופעת ההשתמטות, כי לצערנו היום קל מאוד להשתמט משירות מילואים מעל 15 יום בשנה.... אין ספק שהחלטה זו היא החלטה ערכית התומכת בפעילותם של תושבי העיר המתנדבים לשירות מילואים. במציאות היומיומית התנדבות למילואים אינה דבר של מה בכך. אנשי המילואים, הם אלה התורמים לחברה הישראלית ובכך משמשים דוגמה לכולנו של ערכים ואהבת הארץ ונמשיך לפעול למענם".

נציין כי מתן הנחות בארנונה, מהווה תמריץ משמעותי למי שממילא עושה ימי מילואים רבים. עם זאת, אין זה בסמכות העירייה או מועצת העיר לתת הנחות שאינן כלולות בהגדרות משרד הפנים והאוצר. הנחה מעין זו, המיועדת לאוכלוסיה מוגדרת-אנשי המילואים, אינה כלולה במסגרת המותרת של משרד הפנים.

עוד נציין, כי טרם פורסמה רשימת ההנחות שניתנות בפועל. נקווה שתפורסם בקרוב.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות