חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

”מס הבצורת” מתממש

 

השבוע יקבלו מחצית מתושבי מודיעין מכבים רעות את חשבונות המים הדו-חדשיים שכוללים מס בצורת מלא. חצי מתושבי העיר ישלמו מס-קנס 1.454 מיליון שח. החצי השני בדרך

 

בשבוע שעבר, הנפיק תאגיד "מי מודיעין" חשבונות מים המכילים בפעם הראשונה היטל בצורת לתקופה של 60 יום, החשבונות הם לכמחצית מתושבי העיר.

מדובר בחשבונות מים דו חדשיים. כזכור, חודש אחד נשלחים החשבונות לתושבי השכונות: הכרמים, המגינים, הנביאים, הפרחים רעות ומכבים ובחודש השני נשלחים חשבונות המים לתושבי שאר השכונות בעיר.

החודש, סך היטל הבצורת לחודשים אוגוסט- ספטמבר שישלמו תושבי השכונות הכרמים, המגינים, הנביאים, הפרחים רעות ומכבים, עומד על 1.454 מיליון שקלים. זאת למרות העובדה כי תושבי השכונות האלה, כמו תושבי השכונות האחרות בעיר, חסכו כ-20% מצריכת המים הרגילה שלהם.

מנתוני החיוב עולה כי שלושה צרכנים ישלמו היטל העולה על - 6000 שקלים; שלושה צרכנים ישלמו היטל של כ- 5000 שקלים; צרכן אחד ישלם היטל של כ- 4000 שקלים ; תשעה צרכנים ישלמו היטל של כ- 3000 שקלים, 32 צרכנים ישלמו היטל של כ- 2000 שקלים, 373 צרכנים ישלמו היטל של כ- 1000 שקלים. 523 צרכנים ישלמו סכומים הנעים בין 500-1000 שקלים היטל.

סכומים אלה הם סכומי תשלום ההיטל בלבד, ואינם מהווים את כלל חשבון המים. על סכומים אלה יש להוסיף עוד כ-30% כדי להגיע לחיוב חשבון המים כולו.

סה"כ חויבו בהיטל 3551 תושבים מהשכונות הללו, מתוך 8451 הצרכנים שחויבו בחשבון המים האחרון. נציין אף כי שכונות אלה ממוקמות באזורים בהן קיימות רוב הגינות הפרטיות בעיר, ולכן כ-42% מהתושבים חויבו בהיטל הבצורת.

עפ"י הודעת "מי ודיעין", במקרים בהם היתה נזילת מים מתועדת, בהתאם להוראות החוק לתקנות מים, יוחזרו לתושבים הכספים שנגבו בגין הנזילה.

עוד נאמר בהודעת התאגיד: "בתאגיד המים קיימת דאגה כי לאור העובדה שהמדינה הפכה את התאגיד לגוף גובה עבור אוצר המדינה, ולמרות שהכסף מועבר לקופת האוצר, תושבים שלא יבינו זאת יפנו לתאגיד במקום לרשות המים, וכי תושבים לא ישלמו את חשבונות המים בצורה רציפה. החוק קובע כי על התאגיד לגבות את סכום חשבון המים כולו, ואף לנתק לצרכנים שלא ישלמו את ההיטל, את זרם המים לביתם, כפי שדורש החוק. פעולה זו עלולה להפנות את זעם התושבים אל התאגיד, למרות שהוא פועל על פי הוראות החוק ומחויב להן.

כמו כן, החיסכון הקיים במים בעיר, של כ- 20%, יוצר מצב ובו חסרות לתאגיד הכנסות ממשק המים כדי לקיים במלואה תכנית שיקום צנרת המים והביוב אליה התחייב. כך נוצר מצב כי אוצר המדינה הרוויח החודש 1.5 מליון שקלים מתושבי העיר, והתאגיד הפסיד סכומי כסף רבים, שגורמים לכך שיכולתו לשדרג את תשתית המים בעיר, נפגעה."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות