חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מעטפה קטלנית- האם הילד קיבל מעטפה תמימה בדואר ?

 

הורים שימו לב! אם מצאתם בתיבת הדואר שלכם מעטפה עם ציור קטן של פרח ירוק, הממוענת לילדכם? יתכן ומדובר בסם! מסתבר שישנם עדיין סמים שטרם הוצאו מחוץ לחוק ומשווקים ככה, בגלוי, בדואר

 

צמח עם פריחה סגלגלה, מסוג של מרווה, סלוויה דיווינורום (Salvia divinorum), תמים לכאורה, הוא למעשה סם הגורם להזיות. מדובר בצמח המוכר כסם הזיות שנעשה בו שימוש בטכסים דתיים ברחבי העולם, כמו בעולם הכישופים והדתות הפגאניות (ויקיפדיה).

משתמשים בסם בעיקר באמצעות עישון בבאנג, סיגריות או מקטרות אך ניתן לצרוך אותו גם באמצעות חליטת תה.

שיווקו של הסם אגרסיבי וגלוי לכל. הסם מיובא ממקסיקו ומשווק בעיקר באמצעות הדואר, כשהוא נשלח באמצעות מעטפות , ישירות אל בני הנוער שהזמינו אותו. די אם תקלידו בגוגל- בעברית, את שם הצמח ותבינו במה מדובר: מסחר אגרסיבי גלוי. כי מדובר בעסק חוקי!

ארגון "עולם ללא סמים" קורא לחברי הכנסת לפעול על מנת להוציא את צמח הסלוויה דיווינורום והסחר בו מחוץ לחוק.

שימוש בסם עלול לגרום לחוויה חריפה ומפחידה ביותר. אנשים המשתמשים בסם מתנועעים בפתאומיות ועלולים לנסות לעבור דרך קירות או דרך חפצים מה שמוביל לפציעות קשות.

הבאנג, כלי לעישון סמים, מורכב מבקבוק עם צינור דק שבקצהו קונוס. הבאנג אסור למכירה או אחזקה והעונש על אחזקה שלו הוא 20 שנות מאסר.

נוסח הדברים בחוק פקודת הסמים המסוכנים- "לא יהיו ברשותו של אדם כלים המשמשים להכנת סם מסוכן או לצריכתו, שלא בהיתר; העובר על הוראות סעיף זה, דינו - מאסר עשרים שנים"

הבאנג, בצורות גדלים וצבעים שונים ומגוונים, עומד על מדפי הפיצוציות ומשווק בגלוי.

ארגון "עולם ללא סמים" הוקם על ידי ארגון הסיינטולוגיה בשנות ה- 80 בלוס אנג’לס, כדי להלחם בתופעת השימוש בסמים ואלכוהול אצל ילדים ונוער (ארגון הסיינטולוגיה עצמו, שנוי במחלוקת בקרב גופים חברתיים שונים מ.ב.)

הארגון הקים נציגות בארץ וכך גם בישראל מתבצעת פעילות- לא ממשלתית מהגדולות בעולם לחינוך ומניעת שימוש בסמים. "אמור לא לסמים אמור כן לחיים" הנה תכנית חינוך ומניעה קהילתית של ארגון "עולם ללא סמים". תוכנית זאת מופעלת על ידי מתנדבים בכל הגילאים. התכנית כוללת פעילויות שונות כגון דוכני הסברה, החתמה על עצומות, הרצאות וסדרה של חוברות המסבירות על הסמים השונים והנזקים שלהם. הפעילויות מעודדות צעירים ומבוגרים, בעזרת נתונים אמתיים לגבי סמים, להחליט להיות נקיים מסמים ואף לעזור לחברה סביבם להיות נקיה מסמים.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות