חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

”גן ילדים”- זו מחמאה למה שמתנהל בוועד רובע מכבים-רעות

 

ראש העיר הקפיא את פעילות וועד הרובע. היו"ר המודח (לכאורה), אוחז בקרנות המזבח, מזמן ישיבות וממשיך "לנהל". יחד ומור- השותפות בהסכם, כבר מזמן הפכו לשתי סיעות הלוחמות זו בזו. ובמסדרונות העירייה מעדיפים בינתיים לגחך בהנאה לא מוסתרת. וועד רובע?!- הצחקתם!

 

אז מה חדש בוועד רובע מכבים-רעות? למען אמת, כלום. אבל בכל זאת, תכתובת עניפה התגלגלה בימים האחרונים בין יו"ר הוועד המודח-עמיקם אורן (ושוב, "מודח" זו הגדרה מאוד סובייקטיבית), לבין ראש העיר חיים ביבס ומנכ"ל העירייה, יורם כרמון.

ומה נאמר בה, באותה התכתובת? בקצרה: ב-15.10 הוציא מנכ"ל העירייה, יורם כרמון מכתב שמשמעו, הקפאת פעילות וועד הרובע. עמיקם אורן לא נותר חייב, והשיב ב-18.10, כי כל סעיפי ומשמעויות מכתבו של מנכ"ל העירייה, אינם חוקיים וחורגים מסמכויותיו. בסיכום מכתבו דורש אורן (כיו"ר הוועד) "למשוך את מכתבו ולהנחות את מנהל הרובע לפתוח לטובת פעילות חברי הוועד את המשרדים שנסגרו".

כרמון, משיב בקצרה כי,"היועצת המשפטית לעירייה המליצה לראש העירייה להקפיא פעילות הוועד עד לקבלת חוו"ד משרד הפנים בנושא מינוי/הדחה יו"ר הוועד. ראש העירייה קיבל המלצתה".

אז מה נותר? בו ביום מודיע אורן לכל המעוניינים בכך כי ב-25 בחודש הוא מתכוון לקיים ישיבת וועד, ואף מוציא זימון רשמי, ועיסוקה:"הישיבה תוקדש כולה לנושא התחבורה במכבים רעות ותשמש בסיס לתפיסת מערך התחבורה של הישוב אשר תוצג בהמשך למועצת העיר (צירים, כניסות/יציאות, חניות, תחבורה ציבורית וכו’).

במוקד הישיבה - הבעיות הדחופות של ציר 11/12. וכאילו אין החלטת ראש עיר, מנחה היו"ר השנוי במחלוקת- "מנהל הרובע יזמן את חברי וועדת התחבורה, ידאג לפתיחת המשרד והכנתו לישיבה".

והשאלה הראשונה שמתבקשת היא: מי כאן בעל הבית?! ראש העיר? או עמיקם אורן?. הרי ראש העיר החליט להקפיא את פעילות הוועד עד לקבלת חוו"ד משפטית שתגדיר את מעמדו החוקי של אורן, לאור הדחתו, לפחות לכאורה, בהצבעת רוב. על פניו, אורן מסרב לקבל את "דין התנועה". עובדה: הוא משיך לזמן ישיבות וועד, למרות הנחיית ראש העיר ולמרות שאין לו רוב בקרב חברי הוועד.

השאלה השנייה היא האם ימלא מנהל הרובע את הנחיות היו"ר- עמיקם? רק נזכיר שאת משכורתו מקבל המנהל מקופת העירייה והחתימה על הצ’ק החודשי היא של ראש העיר. אז מה יהיה עכשיו?

והשאלה השלישית היא, מה אומר על כך ראש העיר?: לפחות עד כה בתגובת דוברות העירייה, התייחסו לכל הסיטואציה כאל "גן ילדים". בעירייה, מביטים בגיחוך על המצב ולמען האמת מבטלים במחי יד את כל העימות הזה. מה שבטוח זה שלראש העיר אין שום סיבה שתאוץ הדרך. למען האמת, מה אכפת לו שההתקוטטות הזו תימשך גם עוד חודשים? הרי ממילא לווד במתכונתו הנוכחית אין שום סמכויות של ממש מסיבה עיקרית אחת: אין שם גרוש! כל הכסף נמצא בידי ראש העיר.

וכפי שכבר נכתב בכתבה בה עדכנו על הקפאת פעילות הוועד, למרות האינפנטיליות שבמצב העכשווי, יש כאן פוטנציאל להתפוצצות פוליטית מקומית שתביא להיווצרותה של אופוזיציה במועצת העיר.

אבל בינתיים, כל שאפשר להגיד זה "ישחקו הנערים לפנינו". ותגובת העירייה המכתירה את המצב כ"גן ילדים", רק מחמיאה. זה איננו גן ילדים (בגן ילדים יש מטרה, חזון, יד מכוונת, ובעיקר גננת בעלת אחריות לפעוטות). זו פשוט קריסה ופשיטת רגל ציבורית-ארגונית, שלמען האמת חוץ מקרבות אגו וכבוד, אין בה דבר.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות