חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מה ליריב לוין ולפרשת דודי אפל? ”הארץ” חושף-יקי בז’ה תוקף

 

עיתון הארץ מעלה תהיות ביחס לטוהר הכפיים של ח"כ (ליכוד) עו"ד יריב לוין ממכבים, בהיותו חבר בוועדה הממליצה למינוי היועמ"ש לממשלה הבא. לשם כך הוא מציג דברים שהוצאו מהאזנות סתר של המשטרה בעניין דודי אפל. להלן הנתונים, עיקרי כתבת הארץ, והתייחסותו של יקי בז’ה לכל הסיפור. ואתם, קוראים יקרים, תחליטו עפ"י ראות עיניכם

 

תחילה הנתונים: עו"ד יריב לוין (ליכוד), שמעניין אותנו בעיקר בשל מקום מגוריו- מכבים, מונה לפני כשבוע כחבר חמישי בוועדת המינויים שתקבע מיהם שלושת המועמדים להחליף את היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז. לוין, המשמש גם כיו"ר ועדת הכנסת, ייצג בוועדה את הכנסת.

כאמור, הוועדה צריכה להגיש עד סוף דצמבר, כחודשיים לפני תום כהונתו של מזוז, שלושה מועמדים, מהם תבחר הממשלה את היורש.

בינתיים העלה השר נאמן הצעה לשנות את מבנה סמכויות מוסד היועץ המשפטי לממשלה. ולעניין זה לא ניכנס כאן, אלא נאמר שמשמעות ההצעה יש בה בין השאר בעיה בהתאמת המועמדים המתאימים לתפקיד, בזמן שנקבע, ע"י חברי הוועדה שהוקמה לשם כך. לפני כחמישה ימים התייחס לנושא ח"כ לוין ואמר:" אחד הקריטריונים החשובים הוא דעתו של כל מועמד לנושא פיצול הסמכויות, (הצעתו של השר נאמן-מ.ב.) כיוון שהוא זה שיוביל את המהלך בפועל". והוסיף, "אני מניח שהממשלה תקבל החלטה בעניין בשבועות הקרובים".

ובעוד הוועדה יושבת על המדוכה, מתלבטת, שומעת וחבריה מגבשים את דעתם, יצא הבוקר (ד’) עיתון הארץ ב"פצצה". "סקופ" עיתונאי:

הארץ מדווח כי "שמו של יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין (ליכוד), שמונה לאחרונה כחבר בוועדה לבחירת היועץ המשפטי לממשלה הבא, עלה בפרשת איש העסקים דוד אפל אשר עומד כיום למשפט בגין מתן שוחד לשני ראשי ערים ולבכיר במינהל מקרקעי ישראל.

הארץ מדווח עוד כי " ממסמכים שהוגשו במשך שלוש השנים האחרונות בבית משפט השלום בתל אביב, שבו מתנהל משפטו של אפל, עולה כי בין לוין לבין אפל התקיים קשר בלתי תקין הנוגע לניסיונו של אפל להשפיע על מינוי דיינים. לוין אמר אתמול ל"הארץ" בתגובה: "ראוי שהוויכוח על קביעת זהות היועץ המשפטי לממשלה הבא ופיצול סמכויותיו יתנהל במישור הענייני והמהותי בלבד". עוד מדווח הארץ כי, "במהלך עדותו של נצ"מ חיים איפרגן, היום ראש זרוע המודיעין ביחידת להב במשטרה, ובזמן החקירה הסמויה נגד אפל ראש מחלקת האיסוף ביחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל). הגישה עו"ד גלאט ברקוביץ’ לבית המשפט 16 בקשות של המשטרה לצווי האזנה לקווים בביתו של אפל. הבקשות מפרטות את נימוקי הבקשה ואת עיקרי החשדות שהיו אז נגד אפל. בכמה בקשות כאלה מוזכר גם ח"כ לוין ששימש באותה עת סגן ראש לשכת עורכי הדין, כעושה דברו של אפל בתוך הלשכה.

כך למשל נטען בבקשה שהוגשה על ידי המשטרה בשנת 99: "באשר לבחישה במינויים עולה כי אפל נמצא בקשרים עם עו"ד יריב לוין... לוין פונה לאפל ושואל מה מעניין אותו בתחום המינויים ומתחייב להצביע עבור מי שאפל יורה לו. אפל משיב שהוא מתעניין במינוי דיינים. יריב מבטיח לתמוך במועמדו של אפל בוועדה למינוי דיינים ומוסיף שאותו מועמד ?נתתי לו פקודה שהוא עושה מה ש’הקצר’ (לא ברור למי הכוונה) אומר לו, הוא חזר על הפקודה כמו תוכי’... יריב מסביר שמתוך כל המועמדים צריכים לבחור שניים לוועדה למינוי דיינים ועל אפל לבחור מי הוא רוצה משלושת המועמדים האחרים. אפל אומר שהוא יחשוב וייתן תשובה... בנוסף עולה כי יריב לוין מעורה לגבי הרכב הוועדה למינוי שופטים והוא מעדכן בכך את אפל".

לוין מוזכר גם בבקשות נוספות של המשטרה ובכללה בקשה שהוגשה בשנת 2000 בה מצוין כי: "להערכתנו לצורך קידום השתלטות על קרקעות אפל בחש בוועדה למינוי דיינים לצורך כך הוא תיאם עם עו"ד יריב לוין לגבי שני מועמדים שישרתו את האינטרסים של אפל". בראש הוועדה למינוי דיינים עומד שר המשפטים וחברים בה בין השאר נציגי לשכת עורכי הדין. המשטרה טענה כי החקירה בעניינו של אפל העלתה כי הוא ביקש למנות את אחד ממקורביו לתפקיד הדיין בתל אביב, אולם לא הצליח בכך. גורם משפטי שהתוודע למעורבותו של לוין בפרשת אפל הסביר אמש כי העובדה שלוין התנדב בעצמו לשמש המוציא והמביא של אפל בתוך לשכת עורכי הדין, היא מדאיגה ומטרידה. לוין עצמו כלל לא נחקר בעניין".

עד כאן השתדלתי להביא בפניכם, הקוראים, את העובדות כפי שפורסמו. אלא שכאן, במקום להביע את דעתי שלי על הדרך בה נקט עיתון הארץ בהביאו פרטים שמקורם בהדלפה של האזנות סתר שבוצעו לצורך אחד, אולם כעת, שנים אח"כ משמשות לצרכים אחרים, אני מעדיף להביא את דבריו של יקי בז’ה, המתייחס לכך בבלוג שלו מודיעין ווטש. תקראו ותשפטו בעצמכם.

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות