חיפוש

 

 
לדף הבית >>     ספורט >>

חץ וקשת: אסף הרפז אלוף הארץ לנוער בירי שדה

 

קשתי מועדון מודיעין ע"ש ג’ון מאיירס, השתתפו בסוף השבוע האחרון בתחרות ירי שדה חץ וקשת שנערכה בנמל העתיק של קיסריה. הם חזרו עם מקום ראשון ורביעי בקטגוריית נוער

 

תחרות ירי שדה בחץ וקשת נערכה זו הפעם הראשונה, במהלך יומיים, שישי ושבת האחרונים. התחרות הוקדשה לזכרו של ירון טל, שהיה מהקשתים המובילים בארץ ונפטר ממחלה קשה לפני כשנה. הכוונה להפוך את התחרות לתחרות שנתית בינלאומית.

הירי בוצע למטרות במרחקים שונים, לאורך מסלול של כקילומטר, בתוך מערות, בתוך כוכים, בין אבני החוף , מעל חומות הנמל והחפיר העוטף אותו, מעל גשרים ועוד.

תחרות "ירי שדה " (FIELD) הינה ייחודית בכך שהיא נמשכת ע"פ יומיים שלמים. הירי מבוצע ב-12 תחנות, כאשר בכל אחת מהן המטרה ממוקמת בטווח ובזוית שונה (ירי כלפי מעלה, כלפי מטה, בין הסלעים וכו’) . ביום הראשון לתחרויות, יורים הקשתים למרחקים שאינם ידועים להם ועליהם להעריך את הטווח אל המטרה (ללא אמצעים אופטיים , או חיצוניים אחרים, מה שכמובן מקשה מאד על הדיוק). ביום השני מבוצע הירי למרחקים ידועים מראש.

בתחרות התחרו 48 קשתים מכל המועדונים בארץ והיא התקיימה באוירה הייחודית שבין החומות של נמל קיסריה העתיק, בין מאות אנשים שגדשו את הנמל וצפו בתחרות (וגם סתם טיילו בין העתיקות וראו את היורים באקראי).

אסף הרפז זכה במקום הראשון בקטגוריית הנוער ודן הרף נטל את המקום הרביעי והמכובד באותה קטגוריית הגיל. המועדון במודיעין מכבים רעות הוא השלישי בגודלו בארץ והמשמעותי ביותר בארץ בתחום קשתות נוער.

לדברי שמוליק הרפז, מנהל מועדון "קשתי מודיעין ע"ש ג’ון מאיירס", "תחרות ירי שדה הבאה, צפויה להתקיים ב23-24 לאוקטובר במושב עשרת שבישובי גדרות ( לא רחוק מגדרה, כ-30 דקות נסיעה ממודיעין) .

בכוונתנו להשתתף בהרכב גדול ומכובד של המועדון. אין שום סיבה שכל הנוער שלנו לא ישתתף בתחרות מסוג זה ואשמח מאד לראות גם את הבוגרים מתמודדים. בסה"כ מדובר ממש בחוויה מסוג אחר: ירי שונה ומרתק ביחס לירי המסורתי "על הקו במועדון, או בתחרויות. בסה"כ המטרה הינה ליהנות מהעניין, גם אם קשה להשיג תוצאות טובות בהתחלה.

לקראת התחרות נקיים איפוס כוונות מסודר ונארגן הדרכה ואימון מכין- אשמח לראות את כולם משתתפים. בפברואר 2010 , נקיים במודיעין , את התחרות השנתית המסורתית , ע"ש ג’ון מאיירס מייסד המועדון. הכניסה חופשית לקהל הרחב, פרטים נוספים יפורסמו לקראת מועד התחרות".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות