חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

לקראת יום הכיפורים. סחתיין להוראת הערבית (או- אולי בכל זאת למדנו משהו..)

 

באופן אקראי וללא כוונה מקדימה, קיבלה רכזת לימודי הערבית בביה"ס התיכון ברעות, מכתב הוקרה על תוצאות תלמידיה, לפני יום הכיפורים הממשמש ובא. ולי לא נותר אלא לצטט:"לא היתה לי הכרה עם התרבות והמנטאליות של האויב. קצין מודיעין צריך שתהיה לו הכרות כזו". (תא"ל (דימ’) דוד גדליה, קמ"ן פיקוד הדרום במלחמת יום הכפורים)

 

משמעות המילה איחתיראם בערבית היא כבוד. וזה בדיוק מה שקיבלה רות בן-אבי, רכזת מקצוע הערבית של תיכון מכבים-רעות שזכתה לקבל תעודת הוקרה והצטיינות על פעילותה מהמפקח המרכזי להוראת מקצוע הערבית והאסלאם.

רק לפני כשבועיים פורסם כי הרמטכ"ל רא"ל, גבי אשכנזי, שלח מכתב הערכה למנהלת בית הספר התיכון מכבים רעות, רות לסרי, והודה לה ולצוות המורים וההנהלה על העבודה שנעשית בבית הספר.

בית הספר מתגאה בנתוני הגיוס שלו ובאחוז המתגייסים לחיילות הקרביים אולם לא פחות מכך בית הספר גם מתגאה בכמות התלמידים והתלמידות שמתגייסים לתפקידים אחרים, בעלי חשיבות גבוהה, כאשר בהם גם השירות בחיל מודיעין המצריך את ידיעת השפה הערבית.

הצלחת המגמה ללימוד השפה הערבית לא חמקה גם מעיני המפקחים המקצועיים במחוז ירושלים, אליו משתייכת מודיעין מכבים-רעות ולאחרונה קיבלה רכזת המקצוע, רות בן-אבי תעודת הצטיינות על פעילותה בבית הספר: "שמחתי מאוד להעניק לרות בן-אבי, תעודת הוקרה והצטיינות" כתב למנהלת בית הספר, רות לסרי המפקח המרכזי להוראת מקצוע ערבית ואסלאם במחוז ירושלים, ד"ר שלמה אלון. "אני מכיר ומוקיר מאוד את מאמציכם לקדם את הוראת המקצוע בתיכון. אתם אכן עושים רבות ובזכות הרכזת המצטיינת שלכם, מביאים את תלמידיכם להישגים מעולים".

רות לסרי: אני מעריכה ומוקירה את תרומתה של רות למגמה מברכת אותה ומאחלת לכל מדינת ישראל שירבו מורים כמוה. כרכזת המקצוע הובילה רות את תלמידיה להישגים מדהימים בהישגי הבגרות עם ממוצע ציונים 93, הרבה מעל הממוצע הארצי. נוסף על כך התלמידים מתגייסים אחר כך לחיל המודיעין ומשרתים שירות משמעותי וערכי לצה"ל".

השפה הערבית הינה בסיס חיוני ליכולות ההבנה המודיעינית של צה"ל את אויביו. אין חולק על כך. השבוע אנו נמצאים בפתחו של יום הכיפורים. לפני 36 שנים, ביום הכיפורים, הופתענו ע"י אויבנו. צה"ל יצא בסופו של דבר וידו על העליונה. אולם על כך נאמר:" עוד ניצחון כזה ואבדנו".

הפשלה הגדולה ביותר שחלקים ממנה טרם פורסמו עד היום, הייתה של מערכת המודיעין הישראלי. קיבעון מחשבתי, מלווה בקונספציה שאינה מונחת על קרני הדילמה, ובעיקר "שחצנות של המחשבה", הובילו אלפי חיילים צעירים אל בתי הקברות הצבאיים.

דוד גדליה, קמ"ן פיקוד הדרום באותה התקופה, שוועדת אגרנט זיהתה גם אותו כמרכיב ב"קונספציה", אמר שנים מאוחר יותר:"לא הייתה לי הכרות עם התרבות והמנטאליות של האויב. קצין מודיעין צריך שתהיה לו הכרות כזו".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות